کد خبر : 9047
تاریخ انتشار : شنبه 24 فوریه 2024 - 16:05

وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان شاهین شهر و میمه رسیدگی شد چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲

وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان شاهین شهر و میمه رسیدگی شد چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲

در یکصد و هجدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛ وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان شاهین شهر و میمه رسیدگی شد چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان شاهین شهر و میمه در یکصد و هجدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت

در یکصد و هجدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان شاهین شهر و میمه رسیدگی شد چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲

وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان شاهین شهر و میمه در یکصد و هجدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص رفع مشکلات اجرایی تصمیم‌گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و هجدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و دیگر اعضا برگزار شد.    

در این نشست سه دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه گزارشی از سوی شرکت‌ آبفای استان در خصوص امکان‌سنجی تامین و اجرای زیرساخت‌های آب و فاضلاب پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان اصفهان، مباحث با همفکری اعضا مورد رسیدگی قرار گرفت.  

در ادامه وضعیت مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه به صورت کامل در زمینه های تامین زمین، اراضی الحاقی، مراحل ساخت پروژه ها، خدمات زیربنایی و … مورد بررسی شد و ضمن ارائه گزارشی از سوی فرماندار این شهرستان، مشکلات اجرایی رسیدگی و تعیین تکلیف و مصوبات نشست پیشین پیگیری شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از ۴۵۵ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵۵ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند.  

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۹ هزار متقاضی در حال حاضر تایید نهایی شدند، افزود: تا کنون برای افزون بر ۴۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و برای بالغ بر ۳۷ هزار متقاضی نیز تخصیص پروژه صورت گرفته است.  

قاری قرآن بیان کرد: در این نشست وضعیت مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه به صورت ریزبینانه بررسی و گزارشاتی از آخرین اقدامات بعمل آمده برای طرح‌های مسکن این شهرستان ارائه شد که مشکلات اجرایی آن رسیدگی و با مشورت اعضا اتخاذ تصمیم شد و براین اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه‌ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن بررسی شدند.   

وی گفت: مطابق با گزارشاتی که ارائه شد و با توجه به اینکه شهرستان شاهین شهر و میمه دارای شش شهرِ شاهین شهر، گزبرخوار، گرگاب، میمه، وزوان و لایبید است در مجموع بیش از ۵۷ هزار و ۳۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵ هزار و ۳۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان شاهین شهر و میمه تا کنون تخصیص پروژه برای ۱۲۰۰ متقاضی حائز شرایط انجام شده گفت: در این شهرستان در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۷۶۰۰ واحد مسکونی زمین تامین شده است.  

وی عنوان کرد: با اقدامات انجام شده در شاهین شهر و میمه اسکلت و سقف تعداد ۹۲۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن اتمام یافته و در شهرهای میمه و وزوان به ترتیب اراضی برای ساخت ۹۲ و ۲۴۵ واحد بصورت انفرادی به متقاضیان حائز شرایط واگذار شد.  

قاری قرآن خاطرنشان کرد: برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان شاهین شهر و میمه بیش از ۱۴۰۰ نفر ثبت نام نمودند که از این تعداد ۲۶۲ خانوار برای مبحث چهار فرزند زیر ۲۰ سال موضوع (بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲) ثبت نام کردند.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.