کد خبر : 4961
تاریخ انتشار : جمعه 10 آوریل 2020 - 8:30

کرونا درمان‌های روانپزشکی را مشکل‌تر می‌کند | اجتماعی ماندن با وجود انزوای جسمی ضروری است

کرونا درمان‌های روانپزشکی را مشکل‌تر می‌کند | اجتماعی ماندن با وجود انزوای جسمی ضروری است

حتی در بهترین اوقات هم دستیابی به درمان‌های سلامت روانی چندان آسان نیست. اما در زمانه شیوع کرونا حتی برای افرادی که رابطه تثبیت‌شده با متخصصان بهداشت روانی دارند، یافتن مراقبت مناسب مشکل‌تر است. به گزارش هلث‌دی نیوز دکتر شابانا خان، عضو کمیته «روانپزشکی از راه‌دور» (telepsychiatry) در انجمن روانپزشکی آمریکا می‌گوید برا ی اغلب افراد

حتی در بهترین اوقات هم دستیابی به درمان‌های سلامت روانی چندان آسان نیست. اما در زمانه شیوع کرونا حتی برای افرادی که رابطه تثبیت‌شده با متخصصان بهداشت روانی دارند، یافتن مراقبت مناسب مشکل‌تر است.

mental health

به گزارش هلث‌دی نیوز دکتر شابانا خان، عضو کمیته «روانپزشکی از راه‌دور» (telepsychiatry) در انجمن روانپزشکی آمریکا می‌گوید برا ی اغلب افراد جلسه‌های روانپزشکی از راه دور از طریق اینترنت می‌تواند سودمند باشد.

به گفته دکتر خان، روانپزشکی از راه دور را می‌توان برای مراجعان از سنین گوناگون درباره طیفی از مشکلات روانی از جمله اضطراب و افسردگی به کار برد. دکتر خان می‌گوید حتی از این شیوه برای بیماری‌های جدی‌تر روانپزشکی مانند اسکیزوفرنی مزمن هم استفاده کرده است.

دکتر خان می‌گوید برای افرادی که در وضعیت بحرانی روانی قرار دارند، پزشکان از طریق «پزشکی از راه دور» (telemedicine) ارزیابی اولیه را انجام دهند و اگر سطح بالاتری از کمک لازم باشد، افراد را برای مراقبت اورژانس روانپزشکی اعزام کنند.

به گفته دکتر خان، استفاده از پزشکی از راه دور برای مراقبت‌های بهداشتی روانی شیوه آسانیابی است و در شرایط فعلی با نگهداشتن افراد در خانه «می‌تواند واقعا جان‌ آنها را نجات دهد.»

با این حال، انجمن روانپزشکی آمریکا نگران این است که همه افرادی که به این خدمات نیاز دارند، نتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند، چرا که ممکن است کامپیوتر یا اینترنت سریع در اختیار نداشته باشند. این  انجمن از مراکز خدمات بهداشتی سالمندان و بهداشت نیازمندان آمریکا خواسته است، امکان مشاوره تلفنی را برای این گروه بیماران فراهم کنند.

وایل رایت، مدیر پژوهش بالینی در انجمن روانشناسی آمریکا هم درباره مشکلات روانی در دوران شیوع کرونا می‌گوید: «طبیعی است که افراد در حال حاضر احساس اضطراب و ترس کنند. همین احساسات است که ما را به حفاظت کردن خودمان برمی‌انگیزد و باعث می‌شود کارهایی مانند شستن دست‌ها و فاصله‌گیری اجتماعی را انجام دهیم.»

البته گذران این روزها برای افراد در هنگامی که منزوی شده‌اند یا دچار مشکل هستند، آسان نیست.

یک نشانه اینکه باید از دیگران کمک بگیرید این است که علائمتان زندگی روزانه‌تان را مختل کرده است یا باعث زجر و ناراحتی‌شان شده است.

رایت می‌گوید: «آنقدر منتظر نمانید تا حال بیش از حد بود شود. اگر علائمتان با زندگی روزانه‌تان تداخل کرده است، نمی‌تواند از خانه کار کنید یا مطالعات درسی‌تان را ادامه دهید یا اگر مسئولیت‌هایتان را نادیده می‌گیرید یا از خود و خانواده‌تان مراقبت نمی‌کنید، باید از متخصصان کمک بخواهید.»

البته منظور این نیست که به محض اینکه یکی دو روز بدی را گذراندید، لازم باشد با متخصص بهداشت روانی صحبت کنید. تقریبا هر کسی در زمانه فعلی دچار مقدار درماندگی و تنهایی هست. به گفته رایت، اگر برای دو هفته یا بیشتر علائم روانی داشتید، احتمالا مشاوره با پزشک برایتان لازم خواهند بود.

پیشنهاد رایت این است که در ابتدا با پزشک عمومی یا با متخصصی که بیمه‌تان پوشش می‌دهد، صحبت کنید.

جدا از اینکه شما نیاز به مراقبت تخصصی سلامت روان داشته باشید یا نه، به گفته رایت مهم این است که با وجود فاصله‌گیری فیزیکی و ماندن در خانه، ارتباطات اجتماعی‌تان را حفظ کنید

او می‌گوید: «هنوز راه‌هایی برای ارتباط مجازی با دیگران وجود دارد، گرچه ممکن است به مقداری خلاقیت و تلاش نیاز داشته باشد. مهم این است که حتی در زمانی که در انزوای جسمی قرار دارید، نیازهای اجتماعی‌تان را برآورده کنید.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.