کد خبر : 8980
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دسامبر 2023 - 5:42

از تهران تا اصفهان چند ساعت راه است؟

از تهران تا اصفهان چند ساعت راه است؟

-مسیر اول حدود ۴۵۰ کیلومتر بوده و بین ۴ ساعت و نیم تا ۵ ساعت طوی مسیر است. این مسیر از جاده تهران، ساوه، دلیجان، میمه، وزوان، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر، شهر گز و در نهایت اصفهان می‌گذرد. مسیر دوم حدود ۴۳۰ کیلومتر است. این مسیر از قم، کاشان و نطنز گذشته و طول سفر آن حدود

-مسیر اول حدود ۴۵۰ کیلومتر بوده و بین ۴ ساعت و نیم تا ۵ ساعت طوی مسیر است. این مسیر از جاده تهران، ساوه، دلیجان، میمه، وزوان، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر، شهر گز و در نهایت اصفهان می‌گذرد.

مسیر دوم حدود ۴۳۰ کیلومتر است. این مسیر از قم، کاشان و نطنز گذشته و طول سفر آن حدود ۵ ساعت طول می کشد.

-مسیر سوم ۴۳۶ کیلومتر و حدود ۵ ساعت است. این مسیر که به جاده دلیجان نیز معروف است، از قم، دلیجان، میمه، وزوان، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر و شهرگز گذشته و عوارضی هم ندارد.



قنات وزوان – سایت گردشگری ایران
دسترسی به مسیر آبِ قناتِ «مُزدآباد» میمه در عمق ۲۰ متری زیرِ زمین مهیا شده است و گردشگران می‌توانند از ساختار مهندسی آن بازدید کنند.

ضرب‌المثل «اصفهان؛ نصف جهان» خود به تنهایی دلیلی است قانع کننده برای سفر به این شهر توریستی و یکی از اولین مقاصد گردشگری ایران و جهان. قدم زدن روی سی‌وسه پل، گردش در میدان نقش جهان، نظاره معماری و کاشی‌کاری‌های لاجوردی مسجد شیخ لطف‌الله و چهل ستون و بازدید از د‌ه‌ها شاهکار تاریخی و معماری دیگر، هر گردشگری را برای یک بار هم که شده به سمت اصفهان می‌کشاند. اولین مساله برای سفر به این شهر تاریخی بررسی مسیر و انتخاب وسیله سفر اعم از قطار، هواپیما، ماشین شخصی و یا اجاره خودرو در تهران است.

کاماپرس در این گزارش، ضمن بررسی جزییات سفر از تهران تا اصفهان، مسیرهای مختلف و بهترین وسیله نقلیه برای سفر به این شهر تاریخی و مقصد ناب گردشگری را معرفی می‌کند.

مکان و موقعیت جغرافیایی اصفهان

اصفهان در مرکز ایران و همسایگی شهرهای یزد، چهارمحال و بختیاری، سمنان و استان مرکزی واقع شده است. اصفهان ششمین استان بزرگ و سومین استان پرجمعیت ایران بوده و مساحتی حدود ۱۱۰ هزار کیلومترمربع دارد.

اجاره خودرو اصفهان-کاماپرس

فاصله تهران و سایر شهرهای بزرگ ایران تا اصفهان چقدر است؟

بررسی مسیر و مسافت سفر یکی از اولین نکات اثرگذار در برنامه‌‌ریزی مسافرتی است، لذا در این بخش به فاصله چند شهر بزرگ کشور تا اصفهان اشاره شده است.

تهران تا اصفهان: حدود ۴۳۰ کیلومتر که با ماشین شخصی حدود ۴ ساعت زمان می‌برد.

شیراز تا اصفهان: حدود ۴۷۰ کیلومتر یعنی نزدیک به ۵ ساعت

اصفهان تا مشهد: حدود هزار و ۲۴۵ کیلومتر یعنی حدود ۱۲ ساعت

اصفهان تا تبریز: نزدیک ۹۰۰ کیلومتر یا حدود ۸ ساعت

۳ مسیر اصلی از تهران تا اصفهان

برای سفر زمینی از تهران به اصفهان ۳ مسیر اصلی وجود دارد که فارغ از نوع وسیله نقلیه بین ۴۵ دقیقه تا ۹ ساعت زمان می‌برد.

تهران تا اصفهان-کاماپرس

-مسیر اول حدود ۴۵۰ کیلومتر بوده و بین ۴ ساعت و نیم تا ۵ ساعت طوی مسیر است. این مسیر از جاده تهران، ساوه، دلیجان، میمه، وزوان، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر، شهر گز و در نهایت اصفهان می‌گذرد.

-مسیر دوم حدود ۴۳۰ کیلومتر است. این مسیر از قم، کاشان و نطنز گذشته و طول سفر آن حدود ۵ ساعت طول می کشد.

-مسیر سوم ۴۳۶ کیلومتر و حدود ۵ ساعت است. این مسیر که به جاده دلیجان نیز معروف است، از قم، دلیجان، میمه، وزوان، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر و شهرگز گذشته و عوارضی هم ندارد.

بهترین مسیر تهران تا اصفهان کدام است؟

اگرچه انتخاب بهترین مسیر سفر از تهران تا اصفهان به عوامل زیادی همچون وسیله نقلیه، فرصت و هدف از سفر بستگی دارد، اما در بین ۳ مسیر مذکور، مسیر دوم از باقی مسیرها ایمنی بالاتری دارد، چراکه کل مسیر به صورت آزادراه و درچهار باند ساخته شده و همچنین در طول مسیر استراحتگاه‌های متعددی برای رفع خستگی راننده تعبیه شده است.

با چه وسیله نقلیه‌ای از تهران به اصفهان سفر کنیم؟

اصفهان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران بوده که حتی در بین گردشگران خارجی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. در همین راستا راه‌های زیادی برای سفر به این مقصد گردشگری وجود داشته که قطار، هواپیما، اتوبوس، ماشین شخصی و یا اجاره خودرو در تهران نمونه‌ای از آنها است.

البته انتخاب نوع وسیله نقلیه نیز به عواملی متعددی مانند بودجه و فرصت افراد برای انجام سفر بستگی دارد. در این میان هواپیما سریع‌ترین (زمان حدودی ۴۵ دقیقه) و راحت‌ترین انتخاب بوده که البته نسبت به سایر روش‌ها گران‌تر است. قطار گزینه اقتصادی و در عین‌حال ایمن و اتوبوس و ماشین شخصی نیز از ارزان‌ترین روش‌ها به شمار می‌روند.

سفر به اصفهان با اتوبوس‌های بین شهری

سفر با اتوبوس یکی از ارزان‌ترین گزینه‌هاست. البته زمانی می‌توان گزینه سفر با اتوبوس را انتخاب کرد که محدودیتی در زمان و فوریت سفر وجود نداشته باشد، چراکه سفر به اصفهان با اتوبوس تقریبا بین ۶ تا ۷ ساعت طول می‌کشد. شرکت‌های مسافربری متعددی در ترمینال بیهقی تهران، اتوبوس‌های خود را به مسیر اصفهان اختصاص داده‌اند. اکثر اتوبوس‌های اصفهان از مسیر دلیجان گذشته و در طول مسیر یک یا دو بار توقف دارند.

اصفهان ۴ ترمینال در قسمت‌های مختلف شهر دارد که ترمینال کاوه در شمال، ترمینال صفه در جنوب، ترمینال جی در شرق و ترمینال زاینده رود در غرب اصفهان واقع شده است. مقصد اتوبوس‌هایی که از تهران وارد اصفهان می‌شوند، اکثرا ترمینال کاوه است.

تهران تا اصفهان-کاماپرس

سفری ایمن به اصفهان با قطار

قطار یکی از بهترین و ایمن‌ترین وسایل نقلیه برای سفر به اصفهان بوده که البته طولانی‌ترین مسیر نیز خواهد بود. فاصله ریلی از تهران تا اصفهان حدود ۴۱۰ کیلومتر بوده که بین ۷ تا ۹ ساعت زمان می‌برد. ایستگاه قطار اصفهان خارج از شهر بوده، اما با استفاده از تاکسی‌های شبانه‌روزی راه‌آهن، می‌توانید به مقصد دلخواه خود بروید.

اجاره خودرو اصفهان-کاماپرس

سفری راحت و سریع به اصفهان با هواپیما

سفر با هواپیما گران‌تر از سایر روش‌ها بوده، اما امتیازاتی همچون سرعت و راحتی، آن را به بهترین گزینه انتخابی برای سفرهای کاری و ضروری تبدیل کرده است. پرواز اصفهان حدودا ۴۵ دقیقه بوده و همه روزه و توسط ایرلاین‌های مختلف انجام می‌شود. با این حال مساله قابل توجه موقعیت مکانی فرودگاه بین‌المللی اصفهان است که خارج از شهر واقع شده و لذا برای دسترسی به شهر باید از تاکسی‌های شبانه‌روزی فرودگاه یا تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید.

سفر زمینی به اصفهان با خودرو شخصی

سفر با خودرو شخصی نیز مزایای خاص خود را دارد که عدم محدودیت زمانی و انعطاف پذیری برنامه سفر از مهمترین امتیازات آن است. در سفر با خودروی شخصی همچنین می‌توانید در استراحتگاه‌ها و شهرهای طول مسیر توقف داشته و از امکانات و دیدنی‌های آن بهره ببرید. همان‌گونه که در ابتدای مطلب گفته شد، ۳ مسیر زمینی از تهران تا اصفهان وجود دارد که طول آن تقریبا ۴۵۰ کیلومتر و حدود ۵ ساعت است.

سفر به اصفهان با اجاره خودرو در تهران

در این میان راه پنجمی نیز برای سفر به اصفهان وجود دارد که بیشتر مناسب افرادی است که یا خودروی شخصی نداشته و یا به هر دلیلی امکان رانندگی با خودروی شخصی برای آن‌ها مهیا نیست. این دسته از افراد می‌توانند گزینه اجاره خودرو در تهران را انتخاب کرده و از مزایای سفر جاده‌ای با خودرو بهره‌مند شوند. کافه رنت به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های اجاره خودرو، همچنین گزینه اجاره خودرو با راننده را نیز برای مشتریان فراهم کرده که از این طریق می‌توان علاوه بر استراحت در طول سفر، از زیبایی‌های مسیر نیز استفاده کرد.

بیمه کامل خودرو، پشتیبانی ۲۴ ساعته، تحویل سریع و به موقع خودرو در محل موردنظر مشتریان و ارایه خدمات امدادرسانی طی ۳۰ دقیقه در تمام جاده‌ها و همچنین امکان تعویض خودرو از دیگر مزایای اجاره خودرو در تهران است. کافه رنت همچنین در اکثر شهرهای بزرگ کشور شعبه دارد و لذا در اصفهان نیز می‌توانید از خدمات اجاره خودرو در اصفهان استفاده کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.