کد خبر : 8581
تاریخ انتشار : شنبه 29 جولای 2023 - 15:11

وزوان آنلاین :اجتماع بزرگ مردمی «یوم‌الحسین» در وزوان

وزوان  آنلاین :اجتماع بزرگ مردمی «یوم‌الحسین» در وزوان

اجتماع بزرگ مردمی «یوم الحسین(ع)» همزمان با عصر عاشورا در میدان تعزیه وزوان برگزار شد به گزارش وزوان آنلاین از میدان تعزیه وزوان ، هزاران نفر از مردم وزوان پس از عزاداری از صبح روز عاشورا در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا، عصر روز عاشورا با اجتماع در میدان تعزیه این شهر با عنوان یوم‌الحسین(ع) در

اجتماع بزرگ مردمی «یوم الحسین(ع)» همزمان با عصر عاشورا در میدان تعزیه وزوان برگزار شد

به گزارش وزوان آنلاین از میدان تعزیه وزوان ، هزاران نفر از مردم وزوان پس از عزاداری از صبح روز عاشورا در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا، عصر روز عاشورا با اجتماع در میدان تعزیه این شهر با عنوان یوم‌الحسین(ع) در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عزاداری پرداختند.

میدان تعزیه وزوان و خیابان‌های اطراف آن مملو از جمعیت بود، زن و مرد، بزرگ و کوچک، همه و همه به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر ارادت خود را به ابا عبدالله الحسین به نمایش بگذارند.

آحاد مردم در حالی که یکدست سیاه‌پوش بودند در «یوم الحسین» عاشورا گرد هم آمدند تا همنوا با زینب غریب و اسرای کربلا یاد و نام امام حسین (ع) و ۷۲ تن از شهدای وفادار کربلا را با مرثیه و مداحی و سینه‌زنی و اشک و آه گرامی بدارند.

در این تجمع بارها سیاه ‌پوشان ماتم حسینی فریاد «لبیک یا حسین» و شعار «هیهات مناالذله» را سر داد و اوج وفاداریشان را به قافله‌ سالار عشق امام حسین (ع) نشان دادند.

تجمع عظیم عاشوراییان وزوان در حالی امسال نیز متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و با شور و حرارت خاص در میدان تعزیه برگزار شد که عزاداران حسینی با شکوه حضورشان عشق به خط ولایت و ایثار و شهادت را به نمایش گذاشتند.

در این مراسم که قشرهای مختلف مردم حضور داشتند مداحان صاحب نام وزوان در ماتم شهادت مظلومانه سید و سرور شهیدان امام حسین(ع) نوحه‌سرایی کردند و مردم با زنچیر زنی و سینه‌زنی در شهادت مولا و مقتدایشان اشک ماتم ریختند.

این مراسم با شام غریبان امام حسین(ع) و اهمیت پیام‌های نهضت عاشورا در حسینیه‌ها، مساجد وزوان خاتمه یافت

وزوان آنلاین : حسن اسدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.