کد خبر : 8433
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 ژوئن 2023 - 16:25

راه‌حلی برای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار

راه‌حلی برای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار

یادداشت؛ راه‌حلی برای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار   جویا روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای طی یادداشتی با طرح موضوعی به بیان راه‌حلی برای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار پرداخت. به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال رسانه‌ای مستقل طی یادداشتی با

یادداشت؛

راه‌حلی برای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار

راه‌حلی برای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار

  جویا روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای طی یادداشتی با طرح موضوعی به بیان راه‌حلی برای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال رسانه‌ای مستقل طی یادداشتی با عنوان «راه‌حلی برای نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار» آورده است؛

یک روز یکی از دوستانم قدیمی‌ام به نام عباس نصراللهی  در شاهین‌شهر به سراغم آمد و بعد از کلی سلام و احوالپرسی و تعریف خاطرات گذشته به اصل ماجرا پرداخت و گفت آقای جویا دیگه از کار کارمندی خسته شده‌ام و می‌خواهم یک میدان میوه و تره‌بار بزرگ در شاهین‌شهر بزنم، به‌طوری‌که هم میوه و تره‌بار شاهین‌شهر را تأمین کنم و هم به مغازه‌های سایر شهرستان‌های اطراف مثل برخوار میوه و تره‌بار خوب و درجه یک ارسال کنم و دیگر این همه راه به میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان مراجعه نکنند.

نصراللهی در ادامه گفت: برای راه‌اندازی این کاسبی اندک سرمایه و ارثیه‌ای به‌عنوان پشتوانه دارم، حالا نظر و پیشنهاد شما به‌عنوان یک دوست دلسوز و خیرخواه چیست؟!

جویا؛ من هم بعد از کمی تأمل نگاهی به دوستم انداختم و گفتم.

اگر واقعا نیت شما خیر باشد و هدف شما عرضه میوه با کیفیت و قیمت مناسب به مردم باشد کار خوب و قابل تحسینی است؛ اما فقط الان یک مشکلی وجود دارد.

دوست نصراللهی پرسید چه مشکلی؟!

جویا؛ منم ادامه دادم قبل از شما شخص دیگری آمده و نزدیک به ۱۲ سال هست که بازار میوه و تره‌بار دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار و شهرهای زیر مجموعه آن را از جمله؛ شاهین‌شهر، گرگاب، گزبرخوار، لایبید، میمه و وزوان، دولت‌آباد، خورزوق، دستگرد، سین، حبیب‌آباد، کمشچه و شاپورآباد را به دست گرفته و کنار گذاشتن این شخص ۶۲ساله با تجربه به این راحتی‌ها هم فکر می‌کنید نیست.

در ادامه دوستم نصراللهی پرسید چطور؟!

جویا؛ من مجدد در پاسخ گفتم در طول این ۱۲ سال کاسبی که راه انداخته است به نزدیک ۶۰ هزار نفر میوه فروخته است (خانه‌به‌خانه_فرد به فرد)، البته بیشتر فروش خود را چون بومی محله خورزوق بوده است، اتفاقاً از همین شهرستان برخوار نیز بوده است، الان هم دفتر مرکزی دارد و شعب فروش دارد و خلاصه دفتر و دستکی برای خودش راه انداخته و چند تا شاگرد فدایی هم دارد و خودش هم بیشتر تهران هست و آخر هفته‌ها به مغازه‌های خود سرکشی می‌کند و در حوزه فعالیت آنها را ارزیابی می‌کند که بتواند بازار را حفظ کند و کلاه سرش نرود.

چون واقعیت ماجرا حفظ این بازار برای او خیلی مهم و ارزشمند هست، چون با پشتکاری که داشته توانسته عضو اتحادیه اصناف تهران شود و این پشتوانه از ضروریات برای وی محسوب می‌گردد.

جویا؛ در ادامه این صحبت‌ها به دوستم گفتم که چرا به شهرهای خمینی‌شهر، گلپایگان یا نطنز یا حتی خود اصفهان نمی ری و این کسب‌وکار را اونجا راه‌اندازی کنی؟

نصراللهی در جواب گفت؛ من به تحقیق و علم اینکه می‌دانستم همچنین فردی چنین کاسبی راه انداخته و کارش هم گرفته می‌خواهم ورد پیدا کنم؛ چراکه من محصول جدید با قیمت مناسب‌تر با دامنه عرضه وسیع‌تر و با شرایط فروش بهتر و به روزتر دارم و اتفاقاً شاهین‌شهر به دنیا آمده‌ام و در شاهین‌شهر زندگی می‌کنم.

جویا؛ منم گفتم باشد؛ ولی باز کار سختی است رقابت با این کاسب ۱۲ساله با تجربه چون او را و شاگردانش و اطرافیانش را به‌خوبی می‌شناسم.

نصراللهی خلاصه گفت؛ آقای جویا نترس خدا با ماست اگر راهکار یا تجربه‌ای دارید به‌عنوان یک شخصیت رسانه‌ای دوست دارم در اختیار من قرار بدهید؛ چراکه اگر خدا بخواهد هیچ‌چیز نشدنی نیست.

جویا؛ منم گفتم بله می‌شود با این کاسب رقابت خوبی راه انداخت؛ اما به شرط‌ها و شروط ها؛

اولاً برای راه‌اندازی این کسب‌وکار همان‌طور که اشاره کردید باید با توکل به خدا و صدق نیت، برنامه داشته باشید؛ چراکه کاسب فعلی مهره چینی‌های خود را برای فروش بیشتر از تولید تا مصرف انجام داده است و در راستای منافع خود در حال استفاده از مهره‌هاست.

ثانیاً باید به سراغ تجربه افرادی بروید که در گذشته نیز می‌خواستند با این کاسب ۱۲ساله کارناوال رقابت راه بیندازند و در کمال ناباوری به گونه حذف شدند که خودشان هم چنین فکری را به ذهن خطور نمی‌کردند و الان هم در گوشه‌ای فقط نظاره‌گر شده‌اند.

ثالثاً باید به سراغ اقناع‌سازی تمام اقشار مختلف دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار رفته و با همه مخالفان و موافقان وارد بحث و مذاکره و گفت‌وگو شوید، بتوانید منافع آنها را تأمین و به‌درستی محاسن راه‌اندازی این کسب‌وکار را به آنها منتقل کنید.

رابعاً تا زمان افتتاح فروشگاه نباید برای این کاسب ۱۲ساله شاخ و شانه بکشید چرا که افراد زیادی را در سطوح مختلف به اشکال مختلف جذب کرده است و تا بویی ببرد بنگاه اقتصادی شما نسبت به او برتری دارد سریعاً هزینه خواهد کرد و شما را کلاً از دور حذف خواهد کرد.

خامساً چند سالی هست که بسیاری نخبگان، خواص، اصحاب رسانه، اقشار و اصناف مختلف نیز به دنبال این تغییر و دگرگونی هستند حتی برای آن هزینه‌های سنگینی متحمل شده‌اند؛ اما واقعیت ماجرا دیگر نمی‌دانند روی چه کسی سرمایه‌گذاری کنند، از یک طرف دنبال یک گزینه قوی دارای قدرت جذب و محبوبیت بالاتری هستند که بر روی او اجماع و از طرف دیگر مانند این کاسب  نباشد که اگر کارش گرفت آنها را دور بزند؛ چون خسته‌اند.

سادساً داشتن یک تیم قوی رسانه‌ای و تبلیغاتی چاشنی مهم برای راه‌اندازی این کسب‌وکار شماست که بتواند محصولات خودتان را به مردم معرفی کنید و آنها را به فروش برسانید.

سابعاً مجدد تکرار می‌کنم رقیب راه‌بلد و با تجربه است، نماز می‌خواند، می‌داند کجا سرمایه‌گذاری کند و کجا نکند بخصوص بر روی قشر سنتی، ۱۲ سال هست سوار مرکب است، حوزه تخصصی‌اش میوه‌فروشی است؛ اما به‌خاطر منافع یک روز قصاب است، یک روز دیگر معلم، یک روز دیگر پرستار، یک روز ورزشکار، یک روز حقوق‌دان حتی بعضی موقع وزیر، استاندار و فرماندار و غیره نیز می‌شود خلاصه بنده عجیب‌وغریبی است.

ثامناً اگر با این شرایط می‌توانی بسم‌الله من هم به‌عنوان یک دوست در کنار شما هستم؛ چون به دنبال همان تغییر هستم و زمان نیز خیلی حیاتی و مهم است.

خلاصه در پایان به این دوست قدیمی‌ام گفتم چه جالب امسال سال انتخابات مجلس شورای اسلامی است و اگر کسی «شال‌وکلاه» کرده است تا از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بر روی کرسی سبز بنشیند و «خادم واقعی مردم» باشد دقیقاً جریانش به مشابه همین راه‌اندازی کسب‌وکار میوه‌فروش است با این تفاوت فاز، فاز سیاست هست و اگر راه‌بلد نباشی ممکن هست برق سه‌فاز سیاست سریعاً باعث مرگ تو شود.

به‌هرحال برای شما دوست خوبم آرزوی موفقیت می‌کنم امیدوارم اگر نیت خیر و خدمت به مردم هست خدا این راه پر از سنگلاخ را برایت سهل و آسان کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.