کد خبر : 8411
تاریخ انتشار : جمعه 16 ژوئن 2023 - 6:02

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان :اصلاح طرح تفکیکی شهر وزوان و نحوه واگذاری زمین و ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای وزوان و میمه

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان :اصلاح طرح تفکیکی شهر وزوان و نحوه واگذاری زمین و ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای وزوان و میمه

در جلسه شورای مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه مطرح شد؛ تاکید بر تسریع در آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شاهین‌شهر و میمه در جلسه شورای مسکن شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن تاکید بر سرعت بخشی به آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، مبحث تامین اراضی مورد نیاز و نحوه واگذاری

جلسه شورای مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه - اصفهان

در جلسه شورای مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه مطرح شد؛

تاکید بر تسریع در آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شاهین‌شهر و میمه

در جلسه شورای مسکن شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن تاکید بر سرعت بخشی به آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، مبحث تامین اراضی مورد نیاز و نحوه واگذاری تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه سفرهای درون استانی خود، با همراهی جمعی از معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل با هدف شرکت در شورای مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه و بازدید از پروژه‌های و اراضی طرح نهضت ملی مسکن، به این شهرستان سفر کرد.  

جلسه شورای مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و در طی آن شش دستورکار مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.  

وضعیت تامین زمین و پالایش متقاضیان، پیشرفت فیزیکی پروژه ۹۲۰ واحدی شاهین شهر، وضعیت پرداخت تسهیلات (نهضت ملی، پروژه‌های انبوه سازی، خودمالک و ودیعه مسکن) و موضوع آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن شهرهای میمه، وزوان و لایبید از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود که با مشورت اعضا تصمیم‌گیری و مواردی نیز جهت سرعت بخشی به اجرا و پیگیری در جلسات آتی به تصویب رسید.  

در این نشست دستگاه های خدمات رسان در خصوص تامین خدمات زیربنایی طرح های نهضت ملی مسکن و پیش بینی اعتبارات لازم برای اجرای طرح های در دست اقدام واقع در شهر شاهین شهر و بخش میمه و همچنین انشعابات موقت برای تجهیز کارگاه ساختمانی پروژه نهضت ملی مسکن گزارشی ارائه نمودند و مبحث واگذاری زمین به متقاضیان مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرهای شاهین شهر، گرگاب و گز برخوار در شهرهای مجاور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه اظهار کرد: در جلسه شورای مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه مباحث متعددی پیرامون حوزه مسکن شهرستان مطرح شد که بحمدالله با همفکری اعضا مباحث تعیین تکلیف شدند.  

وی افزود: موضوع اصلاح طرح تفکیکی شهر وزوان و نحوه واگذاری زمین و ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای وزوان و میمه بررسی و در رابطه با آن تصمیم گیری شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در خصوص مبحث آماده سازی معمولا تفاهم‌هایی با شهرداری ها منعقد می نماییم که برای شهر میمه نیز به همین شیوه عمل شد و مقرر است برابر تفاهم نامه ابلاغی، آماده سازی اقدام شود.  

وی گفت: موضوع تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن از جمله مباحثی بود که در این نشست بیشترین زمان را به خود اختصاص داد و به صورت شهر به شهر بررسی و تعیین تکلیف شد.  

قاری‌قرآن با اشاره به تعیین تکلیف مبحث دسترسی به سایت ۱۴۳.۵ هکتاری شاهین شهر که برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است بیان داشت: طی گفت و گو با نمایندگان وزارت دفاع، راهکارهایی جهت همکاری برای آماده‌سازی ارائه شد.  

وی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه اذعان داشت: در این شهرستان بیش از ۵۵ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شاهین شهر، گرگاب، گزبرخوار، لایبید، میمه و وزوان ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی شرایط متقاضیان، افزون بر ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر حائز شرایط فعال شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۸۷۰ نفر از متقاضیان شهر شاهین شهر، تخصیص پروژه شدند عنوان کرد: در این شهر برای ۹۲۰ واحد، قرداد سازنده و قرارداد مشارکت مدنی منعقد شده است.  

گفتنی است: قاری قرآن در ادامه این سفر یک روزه با همراهی معاونین و رؤسای ذیربط این اداره کل از اراضی ۱۴۳.۵ هکتاری شاهین شهر بازدید بعمل آورد و مسائل را از نزدیک مورد بررسی و تضمیم گیری قرار داد.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.