کد خبر : 5945
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 دسامبر 2020 - 8:13

شرکت سازنده و محقق اصلی اولین واکسن ایرانی کرونا مشخص شد

شرکت سازنده و محقق اصلی اولین واکسن ایرانی کرونا مشخص شد

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو، نام شرکت سازنده و محقق اصلی نخستین واکسن ایرانی که کرونا که کد اخلاقی گرفته است را اعلام کرد. به گزارش همشهری‌آنلاین، کیانوش جهانپور در توییتی نوشته است: ‏واکسن Inactivated شرکت شفافارمد بعنوان اولین واکسن ایرانی ⁧‫کووید۱۹‬⁩ با دریافت کد اخلاق عملا وارد

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو، نام شرکت سازنده و محقق اصلی نخستین واکسن ایرانی که کرونا که کد اخلاقی گرفته است را اعلام کرد.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، کیانوش جهانپور در توییتی نوشته است: ‏واکسن Inactivated شرکت شفافارمد بعنوان اولین واکسن ایرانی ⁧‫کووید۱۹‬⁩ با دریافت کد اخلاق عملا وارد فاز مطالعه بالینی شد.

در تصویری که جهانپور از این مجوز منتشر کرده، نام محقق اصلی، مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی، عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا و البته یکی از پزشکان پرسابقه در تحقیقات برای بیماری‌های عفونی است. محرز سالها پیش هم تحقیق درباره داروی ایرانی ایدز را انجام داد که بعدها به عنوان آیمود شناخته شد. این دارو به عنوان دارویی مکمل در درمان بیماران اچ‌آی‌وی مثبت استفاده شد.

گفتنی است بعدازظهر امروز، سعید نمکی وزیر بهداشت از شروع تحقیقات انسانی یکی از واکسن‌های ایرانی کرونا خبر داده بود. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.