کد خبر : 330
تاریخ انتشار : شنبه 19 ژانویه 2019 - 16:35

خودروسازان زمان دقیق تحویل خودروهای معوق را اعلام کنند

خودروسازان زمان دقیق تحویل خودروهای معوق را اعلام کنند

خودروسازان زمان دقیق تحویل خودروهای معوق را اعلام کنند  دبیر انجمن خودروسازان ایران طی پیشنهادی خواستار اعلام زمان تحویل خودروهای پیش فروش معوق خودروسازان به مشتریان شد. احمد نعمت بخش با تاکید بر وجود برخی مشکلات در صنعت خودرو سازی گفت: از مدیران شرکت‌های خودروساز در خواست کرده ایم با توجه به روند بهبود شرایط،

خودروسازان زمان دقیق تحویل خودروهای معوق را اعلام کنند

 دبیر انجمن خودروسازان ایران طی پیشنهادی خواستار اعلام زمان تحویل خودروهای پیش فروش معوق خودروسازان به مشتریان شد.

احمد نعمت بخش با تاکید بر وجود برخی مشکلات در صنعت خودرو سازی گفت: از مدیران شرکت‌های خودروساز در خواست کرده ایم با توجه به روند بهبود شرایط، تلاش کنند تا به خریدارانی که تحویل خودرو آن‌ها به تعویق افتاده طی مکاتباتی تاریخ تحویل خودرو آن‌ها را اعلام کنند و با اعلام زمان تحویل خودرو و روشنگری، مشتریان را در گرفتن تصمیم برای تحویل خودرو یا انصراف یاری کنند.

وی با اشاره بر غیر عمدی بودن تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش شده افزود: بنده به عنوان مسئول انجمن خودروسازان ایران علاوه بر عذر خواهی از مردم تاکید می‌کنم این تاخیرها کاملا ناخواسته اتفاق افتاده است.

نعمت بخش با تاکید براینکه خودروسازان هم با تاخیر در تحویل خودروها متحمل ضرر و زیان هنگفت می‌شوند گفت: اگر سود مشارکت در قراردادها ۱۸ درصد باشد، در زمان تحویل نسبت به زمان تاخیر باید ۳۰ درصد به مشتری پرداخت شود که این موضوع ضرر و زیان هنگفتی بر دوش خودروسازان خواهد گذاشت.

احمد نعمت بخش در ادامه افزود: عدم اصلاح قیمت خودرو عامل کاهش عرضه نیست منتها باید این موضوع را در نظر داشت که فروش همراه با ضرر و زیان توان مالی خودروسازان را کاهش می‌دهد که به تبع آن قادر به پرداخت مطالبات قطعه ساز نخواهند بود و در این شرایط قطعه سازان نیز قادر به تامین نیاز خودروسازان نیستند.

  • کاهش توان مالی واحدهای تولیدی قطعه سازی

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به مشکلات صنعت قطعه سازی و کاهش توان مالی این واحدهای تولیدی گفت: عدم اصلاح قیمت خودرو منجر به کاهش تیراژ خودروسازان از روزی ۶ هزار دستگاه به ۲۴۰۰ دستگاه شد که البته بیشتر این خودروها ناقص هستند، زیرا قطعه برای تکمیل آن‌ها در دست خودروساز نیست.

وی گفت: امیدواریم با قول‌های مساعدی که بابت پرداخت تسهیلات و افزایش قیمت به ما داده شده شرایط بهتری را تجربه کنیم هرچند این میزان افزایش قیمت زیان خودروسازان را پوشش نمی‌دهد، اما از مردم می‌خواهیم با همراهی و مدارا خودروسازان را در پیمودن این مسیر پر فراز و نشیب یاری دهند، اما به هر تقدیر خودروسازان موظف هستند جریمه تاخیر را تا زمان تحویل در قیمت نهایی خودرو منظور کنند.

احمد نعمت بخش با اشاره برخی مشکلات پیش آمده درپی تحریم صنعت خودرو گفت: با آغاز تحریم‌ها تلاش شد ارز مورد نیاز برای واردات قطعاتی که امکان ساخت داخل را ندارند از طریق بانک مرکزی تامین کنیم، اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری بانک مرکزی این موضوع مهم محقق نشد.

  • نیاز ارزی خودروسازان به درستی تامین نشد

وی افزود: نیاز ارزی فوری خودروسازان ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود که بانک مرکزی در زمان ریاست آقای سیف، با عدم همکاری لازم معاون ارزی وی روبه رو شد در حالی که اگر نیاز ارزی خودروسازان به درستی تامین می‌شد در فاصله ۵ ماهه اعلام تحریم تا زمان اجرا قادر به ساخت و ذخیره سازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو می‌شدیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه براورده نشدن نیاز ارزی خودروسازان در آن برهه حساس زمانی منجر به فراهم نشدن قطعات مورد نیاز خودروسازان از جمله قطعات بالغ بر ۳۵ هزار دستگاه از خودروهای رنو مانند ساندرو و ال ۹۰ گشت اذعان داشت: با وجود تمام تلاش‌هایی که خودروسازان کشور داشتند، اما به دلیل فناوری بالای قطعات وارداتی، قطعه سازان نتوانستند همه آن‌ها را تولید و به دست خودروساز برسانند، زیرا ساخت برخی از این قطعات هایتک زمانبر است لذا امکان ساخت خودروهایی که درصد داخلی سازی آن‌ها کم است قطعا در زمان طولانی تری فراهم خواهد شد.

منبع: اقتصادآنلاین

خودرو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.