کد خبر : 5859
تاریخ انتشار : جمعه 30 اکتبر 2020 - 5:35

حاجی دلیگانی: صدور مجوز احداث ناحیه صنعتی وزوان و اختصاص اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به شش طرح حوزه راه در شاهین‌شهر

حاجی دلیگانی:  صدور مجوز احداث ناحیه صنعتی وزوان و اختصاص اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به شش طرح حوزه راه در شاهین‌شهر

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی گفت: به‌ موقع تصمیم نگرفتن برخی از مسؤولان در وزارت صمت و سودجویی سوداگران، عامل گرانی‌های مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات بوده است. به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حسینعلی حاجی دلیگانی پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: به‌ موقع

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی گفت: به‌ موقع تصمیم نگرفتن برخی از مسؤولان در وزارت صمت و سودجویی سوداگران، عامل گرانی‌های مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات بوده است.

تعلل وزارت صمت باعث گرانی‌ مواد غذایی شد/ نهاده کشاورزی داریم اما به دست دامدار و مرغدار نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حسینعلی حاجی دلیگانی پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: به‌ موقع تصمیم نگرفتن برخی از مسؤولان در وزارت صمت و سودجویی سوداگران، عامل گرانی‌های مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات بوده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صمت اعتبار کافی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای خرید نهاده‌های کشاورزی به‌ خصوص ذرت در اختیار داشت اما به‌کندی عمل کرد؛ در حالی‌که چندین میلیون تن ذرت و کنجاله سویا در انبارهای گمرک بندرهای جنوب در حال خراب شدن است، نهاده‌های کشاورزی وارداتی به دست تولیدکنندگان در واحدهای مرغداری و دامداری نرسیده است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: این کوتاهی‌ها منجر به آن شده است که اقشار مستضعف، مواد غذایی گران خریداری کنند و ثروت بیش‌تری به خاطر گران‌فروشی نصیب سوداگران شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم اظهار داشت: در بخش فولاد نیز باوجود بهره‌مندی تولیدکنندگان از برخی یارانه‌ها، این محصول، ۲۰ درصد بیش‌تر از قیمت‌های استاندارد جهانی در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: تولید فولاد بیش از نیاز کشور است و بخشی از تولید هم به خارج صادر می‌شود، اما به علت چرخه نادرست توزیع و عدم شفافیت‌ها، محصول داخلی باقیمت گران‌تر از قیمت مصوب به دست تولیدکنندگان پایین‌دستی بخش فولاد می‌رسد.

دبیر هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی فاصله بسیاری وجود دارد و عادلانه نیست.  

حاجی دلیگانی، این نوید را هم داد که کمیسیون‌های مجلس تلاش می‌کنند، فشارهای اقتصادی  به مردم از جمله با تصویب پرداخت یارانه معیشتی کاهش یابد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و ام.آی.آر برای بیمارستان گلدیس به ارزش ۳ میلیارد تومان خریداری شده و احداث مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در شاهین‌شهر در دست اقدام است.

وی از موارد پیگیری شده طرح‌های عمرانی و کشاورزی به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه‌های فاضلاب دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار، صدور مجوز احداث ناحیه صنعتی وزوان و اختصاص اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به شش طرح حوزه راه در شاهین‌شهر و موضوع فرونشست دشت برخوار اشاره کرد.

حاجی دلیگانی از برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست همکاری بین بخشی خود را در اجرای طرح‌های عمرانی از تکمیل خط انتقال آب به شهرک‌های صنعتی مورچه‌خورت و شمال اصفهان بیش‌تر کنند. وی جهادی عمل کردن مدیران و پرهیز از بخشی نگری را عامل حل مشکلات کشور بیان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.