کد خبر : 159
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 ژانویه 2019 - 18:25

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۲۱ دی ۹۷

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۲۱ دی ۹۷

نماز جمعه این هفته شهر وزوان هم همچون هفته های گذشته، با شکوهی هرچه تمام تر و با حضور اهالی وزوان و شهر و روستاهای اطراف در مسجد صاحب الزمان و به امامت امام جمعه محترم، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان برگزار شد. بسمه تعالی گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۲۱ دی

نماز جمعه این هفته شهر وزوان هم همچون هفته های گذشته، با شکوهی هرچه تمام تر و با حضور اهالی وزوان و شهر و روستاهای اطراف در مسجد صاحب الزمان و به امامت امام جمعه محترم، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان برگزار شد.🌹

بسمه تعالی🔹

🌹گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان
۲۱ دی ۹۷🔹

🔸خطبه اول:

◀️امام جمعه وزوان در خطبه اول پس از حمد و سپاس الهی و سفارش به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا حفظ حریم الهی و خدا را در همه حال در نظر داشتن است. مهمترین وصیت همه انبیا و اولیا سفارش به تقوا، جمع آوری زاد و توشه آخرت، انس با خدا، رهایی از مشکلات، محبوبیت نزد خدا و مردم، نجات از عذاب و ورود به بهشت در سایه تقوا می باشد.

🔹ایشان افزودند: یکی از نشانه های تقوا حفظ و کنترل زبان یا همان تقوای زبان میباشد. ایمان بنده کامل نمیشود مگر با قلب مستقیم، و قلب بنده مستقیم نمی شود مگر با زبان خوب و مستقیم.

✔️یکی از بالاترین عبادت ها سکوت می باشد که برای حفظ زبان صورت می‌گیرد. در زمان حضرت مریم روزه سکوت می گرفتند ولی ما در امت اسلامی روزه حرف نزدن نداریم. فرمود: اگر حرف زدن نقره باشد سکوت طلا است. تقدیر انسان بسته به نوع صحبت و بیان او می باشد؛ اگر حرف خوب زدی برای تو خیر خدا امر شد و اگر خدای نکرده حرف بد زدی به تو بد خواهد رسید.

✔️ همه‌ی احوالات کلمه را با گمان خوب بیان کنید. گمان و ظن خوب در پیشرفت کارها بسیار تاثیرگذار است. تلقین و انرژی مثبت بسیار مهم است که این مسئله امروزه به عنوان یک اصل مهم در روانشناسی مطرح است. انسان حیوانی است که نطق دارد و این نشان‌دهنده اهمیت گفتار و بیان است. فرمود: «من کثر کلامه، کثر خطائه، و من کثر خطائه،قل حیاته؛ کسی که گفتارش زیاد شد اشتباهاتش نیز بیشتر می شود و کسی که اشتباهش زیاد شد عمرش کوتاه می گردد.»

🔹انسان اگر نتواند زبانش را کنترل کند، با مشکلات متعددی در زندگی روبه‌رو می‌شود. اومروزه بسیاری از دعاوی زن و شوهری رز نتیجه کنترل زبان، حتی به قتل منجر می شود.

🔸 یکی از خصلت های زنان این است که کلمه محبت آمیز هیچگاه از قلب و ذهن شان بیرون نمی رود. شخصی به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گفت مرا نصیحت کن و پیامبر فرمودند زبانت را کنترل کن تا در زندگی موفق شوی. خداوند درزبان آیات و نشانه های الهی قرار داده که در قرآن مجید نیز به آن اشاره شده است. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمودند ما به همه زبان های حیوانات و انسان ها آشنایی داریم.

✔️در داستان حضرت سلیمان، مورچه گفت وارد خانه هایتان شوید تا سلیمان و سپاهیانش از روی شما عبور نکنند. حضرت سلیمان مورچه را فرا خواند و به او گفت مرا نصیحت کن که او نیز در رابطه با دنیا حرف زد و مثال باد و ابر را گفت.

✔️حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در انتهای این خطبه با اشاره به مقام حضرت زینب گفت: اسم زینب به معنای زینت پدر است که این اسم از طرف خداوند متعال انتخاب شد.

🔸خطبه دوم:

◀️خطیب جمعه وزوان در خطبه دوم به سرقت‌های اخیر در شهر اشاره کرد و گفت در هفته گذشته دیداری با سرهنگ بساطی، فرماندهی انتظامی شهرستان داشتیم و در رابطه استقرار کلانتری مستقل در وزوان با ایشان سخن گفته شد. این مورد همت اعضای شورای اسلامی شهر وزوان را می‌طلبد.

◀️ ایشان در ادامه به بیان سخنان برخی دشمنان و بعضی دوستان نظام در مورد مقام معظم رهبری پرداختند:

▫️ وزیر امور خارجه اسبق ایالات متحده آمریکا در رابطه با رهبر ایران گفت: زندگی رهبر ایران بسیار ساده است و ایشان شخصی است که می تواند نیرنگ ها و حقه های دشمنان را با یک سخنرانی خنثی کند.

▫️ آیت الله وحید خراسانی خطاب به آیت الله آملی لاریجانی فرمودند که به این سید کمک کنید.

▫️ بنی صدر گفته بود اگر امام خمینی رحمه الله علیه زنده بود صدها بار به ایت الله خامنه ای آفرین و احسنت می گفت.

▫️ ولادیمیر پوتین گفته است که من مسیح را در چهره رهبر ایران دیدم.

▫️ آیت الله حسن زاده آملی فرمودند: گوشتان به رهبر باشد که گوش ایشان به دهان امام زمان است.

✔️ رهبر معظم انقلاب فرمودند خدا را شکر که دشمنان ما از احمق ها هستند. تمامی معادلات آمریکا و اسرائیل در منطقه به هم ریخته است. مسئله اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر بارها به آن تأکید شده است متاسفانه در این سال ها توسط دولتمردان اهمیت داده نشده است. رهبر فرمودند که دشمنان با اسلام مشکل دارند و از ما راضی نخواهند شد تا زمانی که مستعمره آنها شویم.

✔️ امام جمعه وزوان در پایان این خطبه مجددا با تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب، به سخن زیبای ایشان در قبال اهانت دشمن اشاره کردند که حضرت فرمودند: من چیزی جز زیبایی ندیدم.

🔹والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته🔹

🆔 @setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.