کد خبر : 9057
تاریخ انتشار : شنبه 24 فوریه 2024 - 16:28

یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به شاهین‌شهر اصفهان الحاق می‌شودودر بخش میمه، برای متقاضیان در شهرهای میمه، وزوان و لایبید مشکل تأمین مسکن و زمین نداریم و مقدمات واگذاری زمین انجام شده است تا با آماده‌سازی به متقاضیان تحویل شود.

یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به شاهین‌شهر اصفهان الحاق می‌شودودر بخش میمه، برای متقاضیان در شهرهای میمه، وزوان و لایبید مشکل تأمین مسکن و زمین نداریم و مقدمات واگذاری زمین انجام شده است تا با آماده‌سازی به متقاضیان تحویل شود.

یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به شاهین‌شهر اصفهان الحاق می‌شود اصفهان- ایرنا- فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: الحاق یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار شامل ۸۰۰ هکتار از زمین‌های ملی در غرب شاهین‌شهر و ۵۰۰ هکتار زمین متعلق به بنیاد مستضعفان برای توسعه طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه مورد موافقت قرار گرفت. به گزارش ایرنا،

یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به شاهین‌شهر اصفهان الحاق می‌شود

یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به شاهین‌شهر اصفهان الحاق می‌شود

اصفهان- ایرنا- فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: الحاق یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار شامل ۸۰۰ هکتار از زمین‌های ملی در غرب شاهین‌شهر و ۵۰۰ هکتار زمین متعلق به بنیاد مستضعفان برای توسعه طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، استانداری اصفهان روز جمعه به نقل محمدرضا کاظمی طباء اضافه کرد: ۱۵ هزار و ۳۸۴ نفر متقاضی حائز شرایط تأمین مسکن در شهرستان شاهین‌شهر و میمه مستقر هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای هفت هزار و ۷۳۷ نفر تأمین واحد انجام شده است، افزود: در بخش میمه، برای متقاضیان در شهرهای میمه، وزوان و لایبید مشکل تأمین مسکن و زمین نداریم و مقدمات واگذاری زمین انجام شده است تا با آماده‌سازی به متقاضیان تحویل شود.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در جلسه شورای مسکن استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش مرکزی نیز برای حدود ۵۰ درصد متقاضیان تأمین زمین انجام شده است.

وی گفت: یکی از بزرگترین پروژه‌های استان، طرح نهضت ملی مسکن ۱۴۷ هکتاری در شهرستان شاهین‌شهر و میمه است که در آن حدود ۱۱ هزار مسکن ساخته می‌شود.

فرماندار شاهین شهر و میمه ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پنج هزار واحد توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح احداث می‌شود.

کاظمی طباء با اشاره به پیشنهاد الحاقات جدید به شهرستان شاهین شهر و میمه در مورد ساخت مسکن روستایی گفت: با الحاق ۳۰ هکتار اراضی دولتی حاشیه جهادآباد و ۱۱۰ هکتار در شهرک صنعتی مورچه خورت نیز موافقت شد تا برای صنعتگرانی که در این منطقه ساکن هستند تأمین مسکن انجام شود.

فرماندار شاهین شهر و میمه افزود: در شهر گرگاب نیز ۲۰ هکتار الحاق به این شهر تصویب شد که توسط بنیاد مسکن به متقاضیان ارائه شود.

کاظمی طباء درباره طرح جوانی جمعیت در شهرستان شاهین شهر و میمه، اظهار کرد: یکهزار و ۱۵۴ نفر در این شهرستان مشمول طرح جوانی جمعیت هستند و واگذاری زمین در شهرهای میمه، وزوان و لایبید به متقاضیان انجام شده است.

وی ادامه داد: تامین زمین در شاهین‌شهر، گز و گرگاب انجام نشده است که با الحاقاتی که مورد موافقت قرار گرفت، چالش تامین زمین در این طرح رفع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه صد و هجدهمین جلسه شورای مسکن استان، مرحله دوم قرعه‌کشی واگذاری پلاک‌های زمین به متقاضیان چهار فرزندی زیر ۲۰ سال در شهر بهارستان نیز انجام شد.

به گزارش ایرنا، احداث ۲۴۳ هزار باب خانه در مدت چهار سال از مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی دولت سیزدهم در استان اصفهان در قالب «نهضت ملی مسکن»است که برای تحقق آن، ایجاد شهر جدید چهارم و الحاق زمین به محدوده شهرهای استان در دستورکار قرار گرفته است.

مرکز شهرستان شاهین‌شهر و میمه در ۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.این شهرستان یکی از کانون‌های مهم جمعیتی اصفهان به‌شمار می‌رود که بخشی از سرریز جمعیت مرکز استان را در خود جای داده و از مهاجرپذیرترین شهرستان های استان است.

شهرستان شاهین‌شهر و میمه حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.