کد خبر : 6347
تاریخ انتشار : جمعه 26 مارس 2021 - 4:34

آغاز موج چهارم شیوع کرونا در کشور

آغاز موج چهارم شیوع کرونا در کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به افزایش سفرها موج چهارم شیوع کرونا آغاز شده این در حالی است که ۸۹۱ هزار و ۶۳۱ مورد تست پی سی آر و سریع توسط اورژانس انجام شده است. به گزارش از ایرنا،  پیرحسین کولیوند امروز در نشست خبری تشریح آخرین عملکرد سازمان اورژانس کشور از ۲۵

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به افزایش سفرها موج چهارم شیوع کرونا آغاز شده این در حالی است که ۸۹۱ هزار و ۶۳۱ مورد تست پی سی آر و سریع توسط اورژانس انجام شده است.

به گزارش از ایرنا،  پیرحسین کولیوند امروز در نشست خبری تشریح آخرین عملکرد سازمان اورژانس کشور از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ افزود: فقط در روز  چهارم فروردین مجموع مأموریت‌های اورژانس ۱۰ هزار مأموریت بوده و در رابطه تماس با کدهای ۷۲۴ و ۲۴۷ تعداد ۹۵ مورد در کل کشور بوده که ۲۹ هزار و ۱۴۴ نفر بستری و هزار و ۷۴۱ مورد در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی اعلام کرد: فقط در روز چهارم فروردین تعداد ۱۴۶ هزار و ۹۹۵ هزار تست پی سی آر و رپید انجام شده و رکورد انجام تست‌ها در این روز ثبت شد.

کولیوند گفت: سال گذشته با مشکلات متعدد از جمله شیوع کرونا مواجه بودیم. برای مناسبت‌های مختلف طرح‌های متعدد برگزار شد. دیدگاه وزیر بهداشت در زمینه مهار کرونا عدم رفت و آمد در سفرها بوده است. براساس بررسی‌های انجام شده کرونا در دورهمی‌ها منتقل می‌شود. طرح نوروزی در زمینه بهداشت محیط، تامین دارو و تجهیزات بود و ما پوشش همگانی را برای مردم در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه هم اکنون دو و نیم تا سه برابر کارایی نیروی انسانی در اورژانس افزایش یافته است، گفت: هدف تامین دارو و تجهیزات و در دسترس بودن برای مردم است. از سوی دیگر تامین فرآورده‌های خونی از اهمیت برخوردار است.

کولیوند با اشاره به اینکه متاسفانه با افزایش سفرهای نوروزی مصدومان حوادث ترافیکی افزایش یافته است، اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی سازمان اورژانس کشور تا کنون ۶۴ سورتی پرواز توسط اورژانس هوایی برای انتقال ۶۴ مصدوم به مراکز درمانی  و بیمارستانی انجام شده است.  

رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: تا کنون یک میلیون و ۲۵۵ هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷۲ هزار نفر بستری و ۱۸ هزار و ۹۳۱ نفر در بخش‌های اورژانس بستری شدند.

وی افزود : تا کنون ۲۹ هزار و ۱۴۴ هزار عمل جراحی اورژانس و ۶۶ هزار و ۲۰ نفر جراحی الکتیو در طرح نوروزی انجام شده و حدود ۳۰۰ هزار مورد بازرسی توسط پرسنل اورژانس انجام شده است که در این بازرسی‌ها ۳۲۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته کشف و ۹ هزار و ۴۸۷ واحد صنفی متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند، همچنین ۲ هزار و ۶۶ واحد صنفی پلمب شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.