کد خبر : 4484
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 مارس 2020 - 16:52

خطیب امام جمعه حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان ۲ اسفند در مسجد جامع وزوان :انسان بخیل با انسان شحیح تفاوت دارد. انسان بخیل نسبت به مال خود امساک می‌کند در حالی که انسان شحیح علاوه بر صفت بخل نسبت به مال دیگران نیز حریص است و نمی‌تواند سخاوت دیگران را ببیند.

خطیب امام جمعه حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان ۲ اسفند در مسجد جامع وزوان :انسان بخیل با انسان شحیح تفاوت دارد. انسان بخیل نسبت به مال خود امساک می‌کند در حالی که انسان شحیح علاوه بر صفت بخل نسبت به مال دیگران نیز حریص است و نمی‌تواند سخاوت دیگران را ببیند.

🔹بسمه تعالی🔹 🔹گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۲ اسفند ۹۸🔹 🌹در روز انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در اولین جمعه اسفند سال ۱۳۹۸ نمازگزاران جمعه وزوان نماز جمعه را با حضور پرشور خود به امامت امام جمعه محترم شهر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در مسجد جامع اقامه کردند.🌹 🔸خطبه اول:

🔹بسمه تعالی🔹 🔹گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۲ اسفند ۹۸🔹 🌹در روز انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در اولین جمعه اسفند سال ۱۳۹۸ نمازگزاران جمعه وزوان نماز جمعه را با حضور پرشور خود به امامت امام جمعه محترم شهر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در مسجد جامع اقامه کردند.🌹 🔸خطبه اول: ◀️امام جمعه شهر وزوان خطبه های نماز جمعه را با سفارش به رعایت تقوای الهی آغاز کردند و از پرهیز از آتش و فتنه های زمانه به عنوان مصادیق تقوا در قرآن کریم یاد کردند و افزودند یکی دیگر از مصادیق تقوا تقوا در بخل نفس است. 🔹فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ وَاسْمَعُوا وَأَطِیعُوا وَأَنْفِقُوا خَیْرًا لِأَنْفُسِکُمْ ۗ وَمَنْ یُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ☑️انسان بخیل با انسان شحیح تفاوت دارد. انسان بخیل نسبت به مال خود امساک می‌کند در حالی که انسان شحیح علاوه بر صفت بخل نسبت به مال دیگران نیز حریص است و نمی‌تواند سخاوت دیگران را ببیند. 🔹بخل تنها در مال نیست بلکه انسان می تواند در اخلاق حسنه سلام کردن و صلوات بر حضرت محمد و آل محمد علیهم السلام نیز بخل ورزد. ☑️ایشان در ادامه به ذکر چند روایت در باب بخل و سخاوت پرداختند: ◽️هیچ خیری در اسراف نیست اما در کار خیر هر چه کنیم اسراف نیست. ◽️در روایت دیگری آمده: جوان با سخاوت گناهکار محبوب تر از پیرمرد عابد بخیل است. ◽️و نیز بنابر روایتی دیگر: بخل جامعه همه عیوب است و انسان را به سمت همه بدی ها سوق می دهد. 🔹بنابر آیه قرآن کریم انسان بخیل آماده طغیان می شود. زمانی که که انسان احساس بی نیازی کند این آغاز نقطه بخل است. انسان سخی بغل نمی ورزد. انسان بخیل جایگاهی در جامعه ندارد. ◽️در روایت دیگری آمده: کسی که مالش را به اختیار از خوبان منع کند خدای متعال مالش را به اضطرار در راهی دیگر خرج می‌کند. ☑️انسان می تواند با انفاق و بخشش مال خود در قالب خمس و زکات ریشه فقر و بی عدالتی را در جامعه اسلامی از بین ببرد که این امر موجب برکت در مال نیز می شود. 🔸خطبه دوم: ◀️حجت الاسلام و المسلمین محمدیان خطبه دوم را با سلام و صلوات بر پیامبر اسلام و خاندان مطهرش و سفارش به رعایت تقوای الهی آغاز کردند. ⚪️ایشان در ادامه با اشاره به موضوع مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمودند: انسان موجودی انتخاب گراست و این تفاوت انسان با سایر موجودات است. ملائکه و حیوانات اختیاری از خود ندارند و مجبور به انجام امور شان هستند. لذا انسان باید در انتخابش در سایر امور دقت و همت لازم را انجام دهد و بر سرنوشت خود اثر گذارد. ان شاالله با همت بصیرت و درایت مردم در این انتخابات نمایندگانی شجاع دلسوز مدیر و مدبر برای کشور انتخاب شوند؛ چرا که بسیاری از مشکلات امروز مملکت به خاطر ضعف و سو مدیریت در مسئولین است. ☑️رهبر انقلاب نیز در ساعات اولیه انتخابات امروز در این انتخابات شرکت فرمودند و گفتند انتخابات دو رکن دارد: ۱- حضور حداکثری؛ که این امر موجب خنثی شدن توطئه های دشمن می‌شود. ۲- کیفیت حضور؛ که مردم باید همه همت خود را در انتخاب فرد اصلح بگمارند. ☑️خطیب جمعه شهر وزوان در پایان از مردم همیشه در صحنه وفادار به نظام و ولایت مدار شهر وزوان و سایر شهرهای کشور به جهت حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد و این حضور را زمینه ساز تشکیل یک مجلس قدرتمند و انقلابی و با بصیرت دانستند. 🔹والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته🔹 🆔 @setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.