کد خبر : 4290
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 23 ژانویه 2020 - 6:29

 درگیری و سلاح کشیدن نیروهای آمریکایی و روسی به روی یکدیگر

   درگیری و سلاح کشیدن نیروهای آمریکایی و روسی به روی یکدیگر

دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان سوری از وقوع درگیری‌های فیزیکی و سلاح کشیدن بین نیروهای آمریکایی و نیروهای روسیه در پی عبور نیروهای روس از جاده بین‌المللی “M4” به سمت شهرک تل تمر خبر داد. به نقل از ایسنا، سایت النشره گزارش داد، منابع دیده بان حقوق بشر که دفتر آن

دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان سوری از وقوع درگیری‌های فیزیکی و سلاح کشیدن بین نیروهای آمریکایی و نیروهای روسیه در پی عبور نیروهای روس از جاده بین‌المللی “M4” به سمت شهرک تل تمر خبر داد.

به نقل از ایسنا، سایت النشره گزارش داد، منابع دیده بان حقوق بشر که دفتر آن در لندن قرار دارد، گفته‌اند، گشتی آمریکایی در انتظار کاروان روس در نزدیکی ایستگاه سوخت “حطین” واقع در نزدیکی تقاطع شهرک “تل بیدر” در جاده “M4” بود و نگذاشت کاروان روسیه به مسیر خود در این جاده ادامه دهد. دیده‌ بان حقوق بشر سوریه رصد کرد که نیروهای آمریکایی مسیر گشتی نظامی روسیه را در روستای “کرزیارات” در مسیر المالکیه – معبده در حومه حسکه را بند آوردند به طوریکه گشتی روسیه بار دیگر مجبور شد به گذرگاه سیمالکا در مرزهای عراق برود که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک و ائتلاف آمریکایی است اما آمریکایی‌ها بار دیگر مانع آنها شده و اجازه ندادند به گذرگاه برسند تا اینکه گشتی روسیه به فردگاه قامشلی؛ جایی که از آنجا حرکت کرده بود، بازگشت. منطقه کشیده شده از روستای “تل الفخار” تا روستای “خانه سری” در حومه حسکه میدان درگیری روسیه و آمریکا برای بسط نفوذ است. دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: نیروهای روسیه اقدام به انتقال تجهیزات از جمله سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته و جدید به فرودگاه فامشلی در دورترین نقطه شمال شرقی سوریه کرده‌اند. قابل ذکر است گذرگاه سیمالکا، مهمترین گذرگاه برای عبور کمک‌های نظامی و لجستیک ائتلاف آمریکایی برای نیروهای سوریه دموکراتیک است. این رویداد در سایه افزایش تنش بین نیروهای روسیه و آمریکا در منطقه شمال شرق سوریه رخ می‌دهد و دیده‌ بان حقوق بشر سوریه همواره تنش مداوم در این نقطه را رصد می‌کند،‌ دو طرف به دنبال بسط نفوذ خود بر منطقه به خصوص اتوبان استراتژیک حسکه و حلب هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.