کد خبر : 258
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 ژانویه 2019 - 4:42

ایران ۲۰۰ هزار سارق حرفه‌ای دارد | ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان

ایران ۲۰۰ هزار سارق حرفه‌ای دارد | ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان

 جانشین فرمانده ناجا تعداد سارقان حرفه‌ای در سراسر کشور را حدود ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد که بین ۶۰ تا ۶۵ درصد سرقت‌ها از سوی آنها انجام می‌شود. در این میان ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان کشور رخ می‌دهد به گزارش ایسنا، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه همایش تخصصی معاونین و روسای ادارات مبارزه

 جانشین فرمانده ناجا تعداد سارقان حرفه‌ای در سراسر کشور را حدود ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد که بین ۶۰ تا ۶۵ درصد سرقت‌ها از سوی آنها انجام می‌شود. در این میان ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان کشور رخ می‌دهد

به گزارش ایسنا، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه همایش تخصصی معاونین و روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با حضور در جمع خبرنگاران درباره مبارزه با سرقت اظهار کرد: بنابر آمارهای ما حدود ۲۰۰ هزار نفر سارق حرفه ای در سراسر کشور حضور دارند که بین ۶۰ تا ۶۵ درصد از سرقت‌ها از سوی این افراد انجام می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: اگر ما بتوانیم بر روی این سارقان تمرکز کنیم قطعاً می‌توانیم آمار سرقت‌ها را کاهش دهیم؛ البته با توجه به شرایط موجود، امسال تعداد سارقان جرم اولیه ما افزایش یافته است که در این باره نیز باید برنامه‌ریزی انجام شود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه وظیفه اصلی پلیس ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای مردم و جامعه است، خاطرنشان کرد: سرقت بیشترین تاثیر در آرامش مردم را دارد؛ به طوریکه بیش از ۲۰ درصد از احساس ناامنی، ناشی از وجود یا عدم وجود سرقت در جامعه است و در این میان سرقت‌هایی که به حوزه زندگی شخصی مردم مرتبط است نقش قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه در همین راستا نیز مسئله سرقت برای ما مسئله مهمی است، گفت: در سال‌های گذشته همواره شاهد یک روند کاهشی در وقوع سرقت بوده‌ایم. به ویژه در سرقت‌های مهم و خشن همواره کاهش داشته‌ایم اما از سال گذشته به دلیل تشدید یک سری اموری که کنترلش در حوزه پلیس نیست ما شاهد افزایش سرقت‌ها به خصوص سرقت‌های خرد هستیم. مسائلی همچون بیکاری، مشکلات اقتصادی، توسعه حاشیه نشینی، عدم مدیریت صحیح معتادان متجاهر در جامعه و … از جمله این مسائل است که در مجموع دست به دست هم داده و سبب شده است که طی سال گذشته و امسال سرقت در جامعه افزایش بیابد.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه باید اقدامی جدی در این خصوص با مشارکت تمامی دستگاه‌ها انجام شود، تصریح کرد: پلیس نیز در راستای وظایف خود از چند سال قبل قرارگاه مبارزه با سرقت را راه اندازی کرد اما امسال ما این قرارگاه را بهینه کرده و فعالیت‌های آن را تشدید کردیم.

  • وقوع بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از سرقت‌های کل کشور در ۱۰ استان رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز تصمیم گرفتیم تا ظرفیت‌های خود را در این استان‌ها افزایش دهیم.

سلیمانی درباره اینکه استان‌های دارای بیشترین سرقت کدام استان‌ها هستند نیز گفت: استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، اصفهان و کرمان جزو استان‌هایی هستند که بیشترین سرقت‌ها در آن رخ می‌دهد.

سلیمانی با اشاره به سرقت خودرو خاطرنشان کرد: ۹۷ درصد از سرقت خودروها منجر به کشف می‌شود که از این میان حدود ۸۵ درصد آنها در همان ماه نخست کشف می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از کل سرقت‌ها کشف نمی‌شود اظهار کرد: از مجموع سرقت‌هایی که به ما گزارش می‌شود بالغ بر ۶۵ درصد آن کشف می‌شود که اینها اموالی هستند که به مال باختگان‌شان تحویل داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: حدود ۳۵ درصد نیز جزو اموالی هستند که مال باختگان‌شان شناسایی نمی‌شود که فعلا کشف نشده‌اند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه تعداد سارقان جرم اولی نیز امسال به دلیل مشکلاتی که وجود داشت افزایش یافته است، گفت: باید در مورد علل افزایش جرم اولی‌ها مطالعاتی صورت بگیرد. عموما جرم اولی‌ها یا افراد معتاد هستند یا کسانی هستند که به تازگی معتاد شده‌اند یا افراد بیکار هستند. برخی از آنان نیز افرادی هستند که به لحاظ اقتصادی دچار فقر شده و اکثرا نیز حاشیه نشین هستند.

سلیمانی با اشاره به مسئولیتی که برای مدیریت کمیته مقابله با مواد مخدر در ستاد مبارزه با مواد مخدر دارد، خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه در ستاد اقداماتی را برای تعیین مکانی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر به خصوص در تهران انجام داده‌ایم که امیدواریم تا قبل از پایان سال این مکان به بهره برداری برسد.

وی در مورد اقدامات پلیس در مبارزه با قاچاق نیز گفت: هفته آینده از یک سری اسنادی که تهیه کرده‌ایم رونمایی خواهیم کرد. مسائل مربوط به قاچاق کالا و ارز نیز در این اسناد گنجانده شده که از آن رونمایی خواهد شد و توضیحات بیشتر را ارائه خواهیم داد.

بازداشت دستگیری

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.