کد خبر : 1893
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آوریل 2019 - 16:59

سه قنات به نام های ‘وزوان’ ،’مزدآباد’ و ‘مون’ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در ایام نوروز است.

سه قنات به نام های ‘وزوان’ ،’مزدآباد’ و ‘مون’ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در ایام نوروز است.

شمار مسافران نوروزی اصفهان ۱۴ درصد افزایش داشت اصفهان- ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: مسافران نوروزی این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد بیشتر شدند که یکی از دلایل اصلی آن بازگشایی زاینده رود بود. فریدون الهیاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا

شمار مسافران نوروزی اصفهان ۱۴ درصد افزایش داشت اصفهان- ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: مسافران نوروزی این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد بیشتر شدند که یکی از دلایل اصلی آن بازگشایی زاینده رود بود.

فریدون الهیاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۹۲۱ مسافر در ایام عید امسال در استان اقامت کردند که ۵۰ درصد این آمار مربوط به کلانشهر اصفهان و نیمی از آن مربوط به سایر شهرستان هاست. وی ادامه داد: ۶ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۲۴۵ گردشگر در این روزها از آثار تاریخی، گردشگری و فرهنگی منطقه بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشت. دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان اضافه کرد: میهمانان نوروزی پس از اصفهان، در خور و بیابانک، کاشان، شهرضا و نطنز بیشترین اقامت را داشتند. الهیاری خاطرنشان کرد: رتبه بندی ها نشان می دهد که میدان نقش جهان، سی و سه پل، باغ فین کاشان، چهلستون و عمارت عالی قاپو به ترتیب بیش از سایر اماکن تاریخی با استقبال گردشگران مواجه بود. وی با اشاره به بارندگی های شدید در کشور و وقوع سیلاب در بسیاری از شهرها، تصریح کرد: با توجه به بازگشایی زاینده رود پیش بینی می کردیم که میزان مسافران این خطه ۳۰ درصد بیشتر شوند اما سیلاب ها باعث کاهش سفرهای نوروزی در سراسر ایران شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهارداشت: پیش از آغاز تعطیلات و با توجه به بازگشایی زاینده رود و احتمال افزایش شمار گردشگران، تمهیداتی صورت گرفت تا بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شبانه روز بتوانند در این منطقه اسکان یابند و با وجود بارشها مشکلی در این خصوص رخ نداد. به گزارش ایرنا، استان اصفهان جدا از تنوع زیست محیطی و اقلیمی با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘وزوان’ ،’مزدآباد’ و ‘مون’ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در ایام نوروز است. همچنین در استان اصفهان بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.