کد خبر : 6779
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 فوریه 2022 - 18:27

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲۷ طرح بهداشتی و درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی وزوان با اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد ریال در استان آماده بهره‌برداری است و همزمان با ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲۷ طرح بهداشتی و درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی وزوان  با اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد ریال در استان آماده بهره‌برداری است و همزمان با ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

۲۷ طرح بهداشتی و درمانی در اصفهان بهره‌برداری می‌شود اصفهان – ایرنا – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲۷ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد ریال در استان آماده بهره‌برداری است و همزمان با ایام دهه فجر افتتاح می‌شود. پژمان عقدک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا

۲۷ طرح بهداشتی و درمانی در اصفهان بهره‌برداری می‌شود

۲۷ طرح بهداشتی و درمانی در اصفهان بهره‌برداری می‌شود

اصفهان – ایرنا – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲۷ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد ریال در استان آماده بهره‌برداری است و همزمان با ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

پژمان عقدک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در شهرها و روستاهای سراسر استان از جمله اصفهان، هرند، جرقویه، کوهپایه، بویین میاندشت، تیران و کرون، برخوار، شاهین شهر و میمه، سمیرم، لنجان و نجف آباد اجرا شده است.

وی برخی از طرح های بهداشتی و درمانی آماده بهره برداری در استان اصفهان را مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شبانه روزی حسن آباد جرقویه، خانه بهداشت مزرعه عرب، مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت شهری سپاهان‌شهر اصفهان، احداث کلینیک تخصصی،” پت اسکن ” و زایشگاه بیمارستان فارابی اصفهان، بازسازی اتاق های عمل و بخش استریل “CSR” بیمارستان امین اصفهان، احداث ساختمان براکی تراپی و رادیوتراپی بیمارستان سیدالشهدا(ع) اصفهان، احداث ساختمان داروخانه و پانسیون پزشکان اَفوس، اورژانس پیش بیمارستانی و پانسیون پزشکان بویین میاندشت، مرکز خدمات جامع روستایی ورپشت

تیران و کرون و ساختمان ستاد اداری شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه عنوان کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: مرکز سلامت یزدان شهر نجف آباد، مرکز خدمات جامع سلامت و پانسیون دو واحدی پزشکان مهرگرد سمیرم، ستاد شبکه بهداشت و درمان سمیرم، آزمایشگاه مرکزی و مرکز آموزش و مشاوره پیش از ازدواج شهرستان لنجان از دیگر طرح های آماده بهره برداری در دهه فجر امسال است.

وی با بیان اینکه مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و اورژانس پیش بیمارستانی وزوان، مرکز جامع سلامت شهری گورت اصفهان، مرکز تسهیلات زایمانی هرند و بازسازی سه اتاق عمل و بخش استریل “CSR” در بیمارستان فارابی از دیگر طرح های دهه فجر بوده که توسط خیران ساخته شده است، گفت: مرکز جامع سلامت روستایی دستگرد ۲ برخوار، ساختمان دیالیز بیمارستان سیدالشهدا(ع) سمیرم و مرکز خدمات جامع سلامت شهری کوهپایه نیز با مشارکت خیران و مرکز خدمات جامع سلامت شهید سلیمانی مسکن مهر فولادشهر توسط شرکت عمران فولادشهر احداث شده است و در دهه فجر افتتاح می شود.

عقدک، راهبرد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را افزایش دسترسی عموم مردم استان به خدمات پیشگیرانه، بهداشتی و درمانی منطبق با طرح گسترش شبکه ها و نقشه آمایش سرزمین عنوان و تاکید کرد: توسعه مراکز بهداشتی و جامع سلامت شهری و روستایی و فضاهای درمانی و بیمارستانی طبق برنامه و بر اساس آمایش سرزمین انجام می شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، اطلاعات، دیدگاه ها و نیازهای هر استان را دریافت و پس از بررسی آنها و مطابقت با آمایش سرزمین، طرح توسعه شبکه های بهداشتی و درمانی را در سطح ملی ابلاغ می کند، افزود: طرح هایی از سوی وزارت بهداشت حمایت می شود و اعتبارات و نیروی انسانی مورد نیاز را دریافت می کند که از قبل از این طرح دیده شده باشد.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارای حدود ۶۹ بیمارستان با حدود ۱۰ هزار و ۲۹۵ تخت ثابت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.