کد خبر : 1686
تاریخ انتشار : جمعه 29 مارس 2019 - 16:37

ادامه بارش‌ها در نیمه غربی، مرکزی و شمال ایران

ادامه بارش‌ها در نیمه غربی، مرکزی و شمال ایران

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه بارش شدید باران در نیمه غربی، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در نوار شمالی کشور خبر داد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با اشاره به بارش شدید باران در نیمه غربی کشور به ایسنا گفته، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه بارش شدید باران در نیمه غربی، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در نوار شمالی کشور خبر داد.

باران

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با اشاره به بارش شدید باران در نیمه غربی کشور به ایسنا گفته، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (۹ فروردین) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخش‌هایی از خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و شرق یزد بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از ظهر امروز (۹ فروردین) از سمت شمال غرب و غرب بارش‌هایی به صورت پراکنده آغاز می‌شود و تا اواخر وقت این روز سواحل غربی خزر و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.

وظیفه در ادامه گفت: فردا (۱۰ فروردین) دامنه بارش‌ها گسترش یافته و علاوه بر شمال غرب و غرب در مناطق جنوب غرب، نواحی مرکزی و بخش‌هایی از جنوب کشور در استان‌های بوشهر و فارس، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و به تدریج سمنان را در برمی‌گیرد و سبب بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر رشته کوه البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی سبب بارش برف می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی این سامانه طی روز یکشنبه (۱۱ فروردین) تقویت می‌شود و بیشترین فعالیت آن در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شرق خوزستان، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، برخی نقاط استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و اردبیل، نیمه غربی همدان و شمال غرب فارس است که در این مناطق بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه فردا نیز همچنان در نیمه غربی، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در نوار شمالی کشور فعال است و بارش‌های شدیدی در این نواحی رخ می‌دهد، تصریح کرد: همچنین قبل از تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز (۹ فروردین) تا ظهر فردا به سبب وزش باد شدید در شمال عربستان و جنوب عراق پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط جنوب غرب و جنوب کشور و از اواخرفردا (۱۰ فروردین) تا قبل از ظهر یکشنبه (۱۱ فروردین) به سبب وزش باد شدید روی عراق پدیده گرد و خاک در برخی نقاط غرب کشور دور از انتظار نیست.

وظیفه در باره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین) نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۱ فروردین) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.