کد خبر : 5360
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 می 2020 - 5:40

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه۱۳۹۹ :در مورد بخل از امام مجتبی علیه السلام پرسیدند. حضرت فرمودند، بخیل کسی است که چیزی که در راه خدا داده و انفاق کرده را تلف و آن چیزی که نزد خودش حفظ کرده است را شرف بداند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان  جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه۱۳۹۹ :در مورد بخل از امام مجتبی علیه السلام پرسیدند. حضرت فرمودند، بخیل کسی است که چیزی که در راه خدا داده و انفاق کرده را تلف و آن چیزی که نزد خودش حفظ کرده است را شرف بداند.

خطبه_مجازی 🌹سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹🌹 🔹بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطاهرین🔹 ◀️در اوایل سوره مبارکه انفال مومنین واقعی و حقیقی چنین معرفی می شوند: قطعاً مومنین واقعی کسانی هستند که چند نشانه دارند: وقتی

خطبه_مجازی

🌹سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹🌹

🔹بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطاهرین🔹

◀️در اوایل سوره مبارکه انفال مومنین واقعی و حقیقی چنین معرفی می شوند: قطعاً مومنین واقعی کسانی هستند که چند نشانه دارند: وقتی ذکر و یاد خدا می شود، قلب و جان آن ها به وجد و شوق می‌آید، ذکر و یاد خدا را دوست دارند و با تمام وجود متوجه یاد خدا می شوند؛ وقتی آیات الهی بر آنان تلاوت می شود و آیات الهی و نشانه های قدرت و عظمت خدا را می بینند، ایمان و یقینشان به خدای متعال بیشتر می‌شود؛ فقط و فقط توجه، توکل و اعتمادشان به خداست؛ اهل اقامه نماز هستند؛ یعنی در نماز حضور قلب دارند و با آدابش نماز می خوانند، نماز را به موقع و با توجه می خوانند و توجه دارند که در مقابل چه کسی ایستاده اند. و از آن چه خدا به آنان عنایت کرده و روزی داده انفاق می کنند و در راه خدا می دهند. لذا بنا بر متن صریح این آیه، مومن باید همه این ویژگی ها را داشته باشد.

☑️در ایام ولادت مسعود امام حسن مجتبی علیه السلام قرار داریم، نمونه بارز مومن واقعی که هم اهل ذکر و یاد خدا بود، و هم اهل توکل و توجه به خدا، اقامه نماز و انفاق در راه خدا بود. ایشان کریم اهل بیتند. حتی حضرت عبدالعظیم حسنی که از نوادگان حضرت است و با چهار واسطه به آن حضرت می رسند و مدفنشان در تهران قرار دارد، معروف است به سید الکریم، از بس این خانواده اهل کرم، بخشش، سخاوت و احسان به دیگران بودند.

◽️در حالات امام حسن مجتبی داریم که آن حضرت دو بار تمام مال خودش را در راه خدا داد. سفره حضرت همواره پهن بود و از فقرا و نیازمندان دستگیری می کردند، بخشش آن حضرت سرآمد بود، ایشان هیچ سائلی را رد نمی کردند.
روزی سائلی نزد حضرت مشرف شدند و از ایشان درخواست کمک کردند. حضرت فرمودند: سوال کردن، مسئلت و گدایی کردن و اظهار نیاز، فقط در سه جا درست است: اول این که خون بهای سنگینی به گردن انسان باشد. دوم بدهکاری کمرشکن و دردآوری که انسان توان پرداخت آن را نداشته باشد و سوم فقر مدقع یعنی فقر بسیار سنگین و شدیدی که قابل تحمل نباشد.

🔹حضرت هنگام مرگ یکی از صحابه پیغمبر خدا به نام اسامه، دیدند ایشان گریان است. علت را جویا شدند، در جواب گفت به این خاطر می گریم که خیلی بدهکارم. حضرت فرمودند تمام بدهی تو را من پرداخت می کنم که اسامه بسیار خوشحال شد و با حال خوشی از دنیا رفت. در این زمینه واقعا حضرت امام حسن مجتبی سلام الله علیه سرآمد هستند و ما باید به ایشان اقتدا کنیم.

☑️ان شاالله به مدد خدای متعال، عنایت امام مجتبی علیه السلام و همت، خیر خواهی و همدلی اهالی عزیز و محترم وزوان، بحمدالله در شام ولادت آن حضرت سفره انفاق و اطعام کریم اهل بیت برپا خواهد شد و با توزیع افطار گرم، عده ای از نیازمندان و افراد از مومنین و مومنات، بر سر سفره اطعام حضرت خواهند نشست و متنعم می شوند. از خداوند متعال برای کسانی که در این زمینه مساعدت و همراهی کردند خیر و برکت مسئلت داریم.

☑️از مواردی که حضرت در دوران حیات خویش انجام دادند و سبب قوام دین مبین اسلام شد، صلح ایشان است. صلح امام حسن علیه السلام و انعطاف تاریخی حضرت که در راه خدا و برای او بود، زمینه قیام امام حسین علیه السلام بود؛ چه بسا اگر صلح ایشان نبود، شیعیان و دوستداران حضرت در معرض خطر بودند و قیام امام حسین علیه السلام به وجود نمی آمد.

🔹از دیگر ویژگی های حضرت، صبر و حلم ایشان است. در همین رابطه از حضرت سوال کردند که منظور از حلم چیست؟ حضرت فرمودند: کظم غیظ، فرو بردن و عدم اعمال خشم، و جلوگیری از نفس و طغیان آن.

◽️در مورد بخل از امام مجتبی علیه السلام پرسیدند. حضرت فرمودند: بخیل کسی است که چیزی که در راه خدا داده و انفاق کرده را تلف و آن چیزی که نزد خودش حفظ کرده است را شرف بداند.

🔹اخلاق حسنه حضرت نیز از دیگر ویژگی های ایشان بود. در روایتی دیگر فرمودند: «ان احسن الحسن، الخلق الحسن؛ به درستی که زیباترین زیبایی‌ها اخلاق حسنه است.» یکی از عنایات و کرامات حضرت، در مورد وصال شیرازی شاعر معروف است که در اواخر عمر نابینا شده بود و با توسل به حضرت بینایی خود را به دست آورد.

🆔 @Setadjomehvazvan

☑️رهبری عزیز و معظم انقلاب، به مناسبت هفته کار و کارگر در ارتباط تصویری مستقیم و سه ساعته با تعداد زیادی از کارخانجات و محافل کار و کارگری مطالب بسیار مهمی را راجع به نقش و اهمیت کارگر و وظایف کارگر و کارفرما فرمودند که اجمالاً به بخشی از آن اشاره می کنم:

◽️کارگر و کارفرما در جهت افزایش کمی و کیفی تولید، وظایف متقابلی نسبت به یکدیگر دارند.

◽️پیغمبر خدا دست کارگر را بوسیدند و فرمودند خدای متعال دوست دارد که انسان کارش را محکم و با احساس مسئولیت انجام بدهد.

◽️کارگران ستون اصلی تولید در کشور هستند و لازم است دستمزد عادلانه و پرداخت منظم و بدون تاخیر به ایشان صورت پذیرد.

◽️امنیت شغلی و بیمه این قشر زحمتکش مورد توجه قرار گیرد.

◽️در روایت داریم که عرق کارگر قبل از اینکه خشک بشود باید دستمزدش پرداخت شود. متاسفانه بعضی جاها دیده و شنیده می‌شود که ماه‌ها مزد کارگران به تعویق می‌افتد که این مورد رضای خدا و پیغمبر خدا و اهل بیت نیست.

◽️بنا به فرموده ایشان چند اقدام است که باعث می شود در زمینه تولید، رتبه ما در جهان فوق العاده رشد کند:

ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوزها؛ امروز متأسفانه اگر شخصی برای صدور مجوز در جهت تولید اقدام کند، باید به مراکز زیادی مراجعه کند و چندین ماه معطل شود.

مبارزه با فساد اداری و مالی؛

واردات بی‌رویه و کالاهای لوکس مورد دیگری است که به آن اشاره کردند و گفتند: بنده با واردات مخالفت نیستم، اما کالاهایی که در داخل تولید می شود، چرا باید وارد شود؟! به این بهانه که کیفیت تولید خودرو در کشور بالا رود، خودروی خارجی وارد می کنیم که این صحیح نیست. می‌توانیم از راه‌های دیگر از نظر کمی و کیفی، تولید را ارتقا ببخشیم.

◽️مسئله بسیار مهمی که آقا فرمودند این که: ما که بحمدالله می توانیم با حالت خودباوری و اعتماد به نفس، ماهواره در مدار زمین قرار بدهیم، قطعاً در صنایع پایین تر مثل خودروسازی می توانیم موفق باشیم و کیفیت را بالاتر ببریم.

◽️با ورود جوانان و نیروهای انقلابی و قطع دست های خائنی که متاسفانه در جاهای مختلف از جمله خودروسازی نفوذ کرده است و خودروهای با کیفیت پایین و قیمت زیاد به مردم ارائه می کنند، و با خودباوری و اعتماد به نفس، ما می‌توانیم پیشرفت های خوبی در این مورد و موارد دیگر داشته باشیم. امروز در زمینه نظامی بحمدالله ما قدرت برتر منطقه شدیم، در زمینه مبارزه با کرونا جزء چند کشور مطرح جهان شدیم، لذا واقعاً اگر ما بخواهیم و دشمنان داخلی و خارجی بگذارند، می‌توانیم در زمینه های مختلف به اوج قله قدرت برسیم.

◽️رهبری معظم در ماه گذشته بر مسئله قدرت و قوت تاکید کردند و فرمودند: ما باید سعی کنیم که کشور ما در هر زمینه ای اعم از کشاورزی، صنعتی، نظامی و تولید علم قوی شود و اگر این قوت و قدرت را پیدا کردیم، دیگر زورمندان و مستکبران نمی‌توانند به ما فشار وارد کنند و ما می توانیم از موضع قدرت با آن ها برخورد کنیم.

🔹امیدوارم خدای متعال به همه ما توفیق دهد که در مسیر صراط مستقیم و سربازی امام زمان علیه السلام قدم برداریم، رهبر عزیزمان را در پناه امام زمان محافظت فرماید. فرج ایشان را نزدیک گرداند، قلب نازنین حضرت را از همه ما راضی و خرسند بدارد و پرچم انقلاب اسلامی را به دستان حضرت برساند.

🔹و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته🔹

🆔 @Setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.