کد خبر : 3462
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 آگوست 2019 - 13:25

قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد | خریداری برای خودرو در بازار وجود ندارد

قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد | خریداری برای خودرو در بازار وجود ندارد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به کاهش نرخ خودرو در چند هفته اخیر تاکید کرد: در هفته‌های آتی نیز شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود. ایسنا نوشت: سعید موتمنی در رابطه با علل کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو اظهار کرد: به دنبال برخی اقدامات در ایران‌خودرو و

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به کاهش نرخ خودرو در چند هفته اخیر تاکید کرد: در هفته‌های آتی نیز شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.

ایسنا نوشت: سعید موتمنی در رابطه با علل کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو اظهار کرد: به دنبال برخی اقدامات در ایران‌خودرو و سایپا از انحصار فروش و خرید خودروها توسط برخی افراد به صورت سبدی و عمده جلوگیری شده، که گام مثبتی است و در کنار ثبات نرخ ارز کاهش قیمت خودرو را به دنبال خواهد داشت. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: علاوه بر این در حال حاضر خریداری برای خودرو در بازار وجود ندارد و این در حالیست که عرضه خودرو به بازار، افزایش خوبی داشته است. وی با بیان اینکه طی مدت اخیر ثبات در بازار ارز نیز وجود داشته‌ که بی‌تاثیر در کاهش قیمت خودروها نبوده است، گفت: علاوه بر این اگر خودروسازان پایه‌های قیمتی خودروها را نیز پایین بیاورند، تغییر قیمتی نزولی در بازار به خوبی خود را نشان خواهد داد زیرا در گذشته خودروسازان پایه‌های قیمتی خودروها را متناسب با نرخ گذشته ارز که بسیار بالاتر از نرخ فعلی بود، تعیین کرده‌اند. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: به طور کلی چنانچه‌ قیمت‌ها را از اواخر فروردین (۲۵ فروردین) ماه به بعد مورد بررسی قرار دهیم؛ می‌بینیم که اکنون نسبت به آن زمان، ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش قیمت در بازار خودرو ایجاد شده است. در حقیقت از ۲۵ فرودین ماه سال جاری تا اواخر خرداد ماه بازار خودرو افزایشی پیش رفت اما از اوایل تیرماه تاکنون در بازار خودرو کاهش قیمت را مشاهده کرده‌ایم. موتمنی از کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو در آینده خبر داد و گفت: با بررسی و مقایسه تفاوت نرخ ارز در دی و بهمن ماه سال گذشته، اکنون که قیمت‌ ارز کاهش داشته و به ثبات رسیده؛ قیمت خودرو بسیار بالاست؛ بنابراین لازم است که بیشتر از این کاهش قیمت خودرو را شاهد باشیم. وی خاطرنشان کرد: حتی در خودروهای مونتاژی نیز به وضوح دیده می‌شود که این خودروها در بازار آزاد زیر قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شوند. به طور مثال جک S۵ کرمان‌موتور در کارخانه حدود ۳۰۲ میلیون تومان است اما در بازار ۲۷۰ میلیون تومان فروخته می‌شود یا در شرکت مدیران‌خودرو نیز خودروی MVM ۳۱۵ در بازار ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارد در صورتی که شرکت این محصول را ۱۴۰ میلیون تومان تعیین قیمت کرده است. همچنین این شرکت تیگو ۷ خود را ۴۳۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده در حالی که قیمت این محصول در بازار بین ۳۶۸ تا ۳۷۰ میلیون تومان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.