کد خبر : 2321
تاریخ انتشار : جمعه 3 می 2019 - 16:10

برنامه‌های بانک مرکزی برای کنترل ارز و مهار تورم؛ ۶ تدبیر

برنامه‌های بانک مرکزی برای کنترل ارز و مهار تورم؛ ۶ تدبیر

رئیس کل بانک مرکزی برنامه‌های به کار گرفته شده در راستای مقابله و خنثی کردن فشارهای اقتصادی آمریکا و آرایش متناسب با هدف کنترل بازار ارز و مهار تورم را اعلام کرد. عبدالناصر همتی به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بانک مرکزی قبلا تدابیر لازم برای مقابله و خنثی کردن

رئیس کل بانک مرکزی برنامه‌های به کار گرفته شده در راستای مقابله و خنثی کردن فشارهای اقتصادی آمریکا و آرایش متناسب با هدف کنترل بازار ارز و مهار تورم را اعلام کرد.

عبدالناصر همتی به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بانک مرکزی قبلا تدابیر لازم برای مقابله و خنثی کردن فشارهای اقتصادی آمریکا، اتخاذ و آرایش متناسب را، با هدف کنترل بازار ارز و مهار تورم، گرفته است و برنامه‌های زیر را در پی می‌گیرد: ۱- تلاش برای حفظ و تقویت ثبات نسبی بازار ارز از طریق عملیاتی کردن بازار متشکل ارزی و تقویت و ارتقای عملکرد سامانه نیما و تامین تراز ارزی کشور. ۲- تنظیم سیاست‌های ارزی برای رشد صادرات غیرنفتی و نفتی و برگشت ارز به چرخه اقتصاد کشور. ۳- تامین ارز موردنیاز کالاهای اساسی و ضروری در اجرای سیاست دولت در حمایت از اقشار آسیب پذیر. ۴- فعال سازی عملیات بازار با هدف کنترل نرخ اوراق و کمک به دولت در انتشار اوراق خزانه. ۵- تامین نقدینگی و سرمایه در گردش برای حفظ و رونق تولید از طریق نظام بانکی در چارچوب برنامه‌های طراحی شده برای کنترل رشد نقدینگی. ۶- برقراری مکانیسم مالی با کشورهای همسایه و دوست و ایجاد تعامل بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک با بانک مرکزی به منظور واردات از طریق تهاتر.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.