کد خبر : 5274
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 می 2020 - 16:28

دانشمندان ایتالیایی نمونه واکسن کرونا را تولید کردند

دانشمندان ایتالیایی نمونه واکسن کرونا را تولید کردند

پژوهشگران ایتالیایی مدعی شدند نخستین واکسن کرونا را کشف کرده‌اند که می‌تواند ویروس را درون سلول انسان خنثی کند. به گزارش ایندیپندنت، آزمایش‌های نهایی این واکسن در دانشگاه لاتسارو اسپالانزانی در رم انجام شده که مرکز تخصصی بیماری‌های عفونی در پایتخت ایتالیاست. پزشکان و دانشمندان آنتی‌بادی‌ها را در موش‌ها آزمایش کردند و دریافتند در سلول‌های

پژوهشگران ایتالیایی مدعی شدند نخستین واکسن کرونا را کشف کرده‌اند که می‌تواند ویروس را درون سلول انسان خنثی کند.

تولید واکسن کرونا

به گزارش ایندیپندنت، آزمایش‌های نهایی این واکسن در دانشگاه لاتسارو اسپالانزانی در رم انجام شده که مرکز تخصصی بیماری‌های عفونی در پایتخت ایتالیاست. پزشکان و دانشمندان آنتی‌بادی‌ها را در موش‌ها آزمایش کردند و دریافتند در سلول‌های بدن انسان هم جواب می‌دهد.

لوییجی اوریسیچیو، مدیر شرکت پروژه تولید واکسن کرونا در ایتالیا اعلام کرد این واکسن پیشرفته‌ترین مرحله آزمایشی را پشت سر گذاشته است. او به خبرگزاری رسمی ایتالیا آنسا گفت: بر اساس اعلام پزشکان و پژوهشگران بیمارستان اسپالانزانی و تا آنجا که می‌دانیم، ما نخستین در دنیا هستیم که توانسته‌ایم به مرحله خنثی‌سازی ویروس در سلول با تزریق واکسن رسیده‌ایم.

به گفته مدیر شرکت تاکیس، انتظار می‌رود این عملکرد در سلول انسانی هم اتفاق رخ بدهد و آزمایش انسانی واکسن پس از تابستان امسال انجام می‌شود. اوریسیچیو مدعی شد با تزریق واکسن به موش، بدن حیوان موفق شده آنتی‌بادی خنثی‌سازی ویروس کرونا را تولید کند و طبعا باید همین اتفاق در بدن و سلول انسانی هم بیفتد.

مرحله بعدی آزمایش واکسن کرونا مربوط به میزان تاب‌آوری سلول پس از تزریق واکسن و دوام ایمن‌سازی است. پیش‌تر پژوهشگران دانشگاه آکسفورد در بریتانیا اعلام کرده بودند نخستین نمونه واکسن (پیش از آزمایش انسانی) تا میانه‌های ماه ژوئن آماده خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.