کد خبر : 3834
تاریخ انتشار : جمعه 25 اکتبر 2019 - 19:27

خطیب امام جمعه موقت، حضرت حجت الاسلام و المسلمین فیروزه ۳ آبان۹۸در مسجد جامع وزوان :امام رضا فرمودند: به دیدار یکدیگر بروید و به همدیگر توهین و بی احترامی نکنید. لذا اگر به زیارت یکدیگر برویم و با هم مهربان باشیم، این نزدیکی به امام رضا است. از دیگر مصادیق اخلاق امام رضا علیه السلام این است که هرگز به کسی جفا و بی احترامی نکردند

خطیب امام جمعه موقت، حضرت حجت الاسلام و المسلمین  فیروزه ۳ آبان۹۸در مسجد جامع وزوان :امام رضا فرمودند: به دیدار یکدیگر بروید و به همدیگر توهین و بی احترامی نکنید. لذا اگر به زیارت یکدیگر برویم و با هم مهربان باشیم، این نزدیکی به امام رضا است. از دیگر مصادیق اخلاق امام رضا علیه السلام این است که هرگز به کسی جفا و بی احترامی نکردند

سمه تعالی گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان۳ آبان ۹۸ نماز جمعه این هفته شهر وزوان با حضور پرشور مردم وزوان و روستاهای اطراف در مسجد جامع و به امامت امام جمعه موقت شهر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین فیروزه برگزار شد. خطبه اول: امام جمعه موقت وزوان در خطبه اول با سلام و

سمه تعالی

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان
۳ آبان ۹۸

نماز جمعه این هفته شهر وزوان با حضور پرشور مردم وزوان و روستاهای اطراف در مسجد جامع و به امامت امام جمعه موقت شهر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین فیروزه برگزار شد.

خطبه اول:

امام جمعه موقت وزوان در خطبه اول با سلام و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام، با قرائت آیه ای از قرآن کریم، سفارش به تقوا، شهادت پیامبر اکرم که جانسوزترین شهادت جهان می باشد را به نمازگزاران تسلیت گفتند و افزودند: حتی در روز عاشورا زمانی که حضرت زینب بی تابی و گریه می کردند امام حسین علیه السلام فرمودند: حتی پیامبر با آن عظمت و بزرگی به شهادت رسیدند. لذا این در عالم اسلام بزرگترین مصیبت است.

ایشان در ادامه شهادت امام حسن مجتبی، سبط اکبر، کسی که ده سال امام امت بودند و شهادت امام مهربانی ها، امام رضا علیهماسلام را تسلیت گفتند و گفتند: همه امامان نور واحد هستند. لذا معصوم علیه السلام فرمود: اول ما محمد، اوسط ما محمد و آخر ما محمد است و همه ما یک نور واحد هستیم. اگر پیرو محمد و آل محمد و جانشینان او بودید نعمت همه شما را فرا می گیرد و سیره و سنت اهل بیت الگو و اسوه نیکویی است.

بنابر این خداوند آنان را برای ما الگو قرار داده است. پس چرا ما به سیره و سنت پیامبر مثلاً در ازدواج جوان ها در سن پایین عمل نمی کنیم؟ به همین علت است که فساد همه جا را فرا می گیرد؛ “ظهر الفساد فی البر و البحر”. ازدواج از نظر پیامبر سه شرط دارد: ایمان، اخلاق و خانواده.

نکته دیگر اهمیت به مقام و جایگاه ولی نعمت ایرانیان، امام رضا علیه السلام است که در آستانه شهادت حضرتشان قرار داریم. ان شاالله در این روز به جهت عرض تسلیت در قالب دسته عزاداری به زیارت امامزاده سیده صالحه خاتون خواهیم رفت. کسی که خواهر امام است و حق زیادی به گردن مردم این منطقه دارد و جا دارد هر روز به زیارت او برویم. در عیون اخبار الرضا آمده است: شخصی پرسید اگر سفر امام رضا برای ما سخت باشد چه کنیم؟ فرمود به زیارت صالحین و دوستان ما بروید؛ مخصوصاً زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها. حضرت سیده صالحه خاتون سلام الله علیها نیز دارای مقام والایی هستند و از همان شجره اند.

امام رضا فرمودند: به دیدار یکدیگر بروید و به همدیگر توهین و بی احترامی نکنید. لذا اگر به زیارت یکدیگر برویم و با هم مهربان باشیم، این نزدیکی به امام رضا است. از دیگر مصادیق اخلاق امام رضا علیه السلام این است که هرگز به کسی جفا و بی احترامی نکردند، هیچگاه صحبت کسی را بین صحبت کردن قطع نمی کردند، هیچ گاه پای خود را جلوی کسی دراز نمی کردند، آب دهان در کوچه نمی ریختند. در ادب است که در محضر اهل بیت علیهم السلام صدای خود را بلند نکنیم و مودب به آداب اهل بیت باشیم.

خطبه دوم

حجت الاسلام و المسلمین فیروزه خطبه دوم را با سلام و صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار و سفارش به تقوای الهی آغاز کردند و در ادامه اشاره ای به حماسه اربعین حسینی داشتند:

یکی از نشانه های مومن زیارت اربعین امام حسین علیه السلام است. این جمعیت میلیونی اربعین، یکی از نشانه های قدرت الهی است و هیچ کس جز خدای متعال و حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نمی تواند چنین اجتماعی را تدارک ببیند. جا دارد از گروه های مختلف که به یاری زوار اربعین پرداختند و به هر نحوی مقدمات سهولت این زیارت را فراهم کردند تشکر کنیم؛ لذا علما و مراجع عظام ما می فرمایند: ای موکب داران ایرانی و عراقی خاک پای شما طوطیای چشم ماست. باید مراقب باشیم در این میان سخنانی که موجب تفرقه بین امت اسلامی می شود مطرح نشود. ان شاالله این حرکت و حماسه عظیم از مقدمات ظهور حضرت مهدی علیه السلام باشد؛ از اولین جمله های امام زمان این است که ای اهل عالم بدانید جد ما امام حسین علیه السلام را با لب تشنه به شهادت رساندند. لذا هنگام ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نصرت خداوند به طور کامل پشتیبان ایشان خواهد بود.

خطیب جمعه وزوان در ادامه به ساخت هواپیمای جت پیشرفته آموزشی و تمام ایرانی “یاسین” در ۲۵ مهرماه اشاره ای داشتند و این حرکت ها را در راستای آیه شریفه “وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ” دانستند که به شکرانه انقلاب اسلامی در حال وقوع است.

حادثه مهم دیگری که در روزهای اخیر انجام شد، دستگیری روح الله زم بود که یکی از معاندین و سرشبکه های ضد اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. این اقدام نیز شاهکار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور است و باید قدردان آن باشیم

والسلام علیکم و رحمه الله و برکات

 @setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.