کد خبر : 3564
تاریخ انتشار : شنبه 7 سپتامبر 2019 - 9:37

پیرزن هندی در ۷۳ سالگی دوقلو زایید

پیرزن هندی در ۷۳ سالگی دوقلو زایید

یک زن ۷۳ ساله هندی از اهالی ایالت جنوبی آندرا پرادش صاحب یک دوقلوی دختر شد و مادر شدن در این سن را «شادترین دوران عمر» خود توصیف کرد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مانگایاما یاراماتی و شوهر ۸۲ ساله‌اش سیتاراما راجارائو پس از سال‌ها زندگی مشترک بچه‌دار نشده بودند و از

یک زن ۷۳ ساله هندی از اهالی ایالت جنوبی آندرا پرادش صاحب یک دوقلوی دختر شد و مادر شدن در این سن را «شادترین دوران عمر» خود توصیف کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مانگایاما یاراماتی و شوهر ۸۲ ساله‌اش سیتاراما راجارائو پس از سال‌ها زندگی مشترک بچه‌دار نشده بودند و از این رو نمی‌توانستند در جامعه خود سر بلند کنند. با این حال، مادر ۷۳ ساله هندی هفته گذشته در مراسم موسوم به حمام زایمان شرکت کرد و روز پنجشنبه در بخش سزارین بیمارستان، یک دوقلوی دختر به دنیا آورد. به گفته پزشک بیمارستان، حال مادر و فرزندان خوب است و هر سه در سلامت کامل هستند. با اینکه مانگایاما ۲۵ سال پیش یائسه شده بود اما خود او و پزشکان هرگز از ادامه دادن درمان‌ها ناامید نشدند و این زن ۷۳ ساله سرانجام با استفاده از روش‌های پیشرفته باروری خارج از رحم، باردار شد. مادر سالخورده هندی سال ۱۹۴۶ به دنیا آمده و بر اساس آنچه در مدارک نظام سلامت هندوستان وجود دارد، می‌توان او را پیرترین زنی دانست که ب استفاده از روش IVF باردار شده و بچه به دنیا آورده است. سه سال پیش هم یک زن هندی که آن زمان ۷۲ سال داشت، با همین روش مادر شده بود. بسیاری از زنان هندی در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال به دلیل از دست دادن فرزندان خود در حوادث مختلف به شیوه بارداری خارج از رحم روی آورده و موفق هم شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.