کد خبر : 8228
تاریخ انتشار : جمعه 10 مارس 2023 - 16:52

افتتاح همزمان ۵ پروژه آموزشی و پرورشی در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به شهرستان شاهین شهر و میمه اصفهان

افتتاح همزمان ۵ پروژه آموزشی و پرورشی در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به شهرستان شاهین شهر و میمه اصفهان

افتتاح همزمان ۵ پروژه آموزشی و پرورشی در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به شهرستان شاهین شهر و میمه اصفهان حمیدرضا خان محمدی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر به شهرستان شاهین شهر و میمه اصفهان همزمان ۵ پروژه آموزشی و پرورشی را افتتاح کرد به

افتتاح همزمان ۵ پروژه آموزشی و پرورشی در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به شهرستان شاهین شهر و میمه اصفهان

حمیدرضا خان محمدی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر به شهرستان شاهین شهر و میمه اصفهان همزمان ۵ پروژه آموزشی و پرورشی را افتتاح کرد

افتتاح همزمان ۵ پروژه آموزشی و پرورشی در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به شهرستان شاهین شهر و میمه اصفهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس این سازمان که روز چهار شنبه ۱۷ اسفند مصادف با میلاد امام زمان (عج) به شهرستان شاهین شهر و میمه استان اصفهان سفر کرده بود همزمان ۵ پروژه آموزشی و پرورشی را افتتاح کرد.

بازدید از پروژه های عمرانی و بررسی وضعیت فضای آموزشی شهرستان میمه موضوع اصلی این سفر بود.

افتتاح مدرسه دکتر مجید بنایی در شاهین شهر

معاون وزیر آموزش و پرورش مدرسه خیرساز دکتر بنایی شاهین شهر را افتتاح کرد. در این مراسم که با حضور مدیران استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، حمیدرضا خان محمدی اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر هزار و صد مدرسه در کشور در قالب ۵ هزار و ۵۰۰ کلاس درس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد که عمدتاً جزو مدارس تخریبی بود.

وی با بیان اینکه کارشناسان باید در مورد تخریبی یا نیازمند مقاوم سازی بودن مدارس نظر دهند، گفت: اگر مدرسه ای با تایید کارشناسان باید تخریب شود حتما باید تخلیه شود و دانش آموزان در مدرسه دیگری مشغول تحصیل شوند تا مدرسه در اسرع وقت ایمن سازی شود.

مدرسه خیری دکتر مجید بنائی در شاهین شهر با ۶ باب کلاس درس و زیربنای ۸۴۰ مترمربع  افتتاح شد.

افتتاح مدرسه فیروز آباد گز

مدرسه برکت فیروزآباد گز پروژه دیگری بود که با مشارکت بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان در زمین اهدایی خیری احداث شد و شامل ۶ کلاس درس و زیربنای ۸۳۰ مترمربع است.


افتتاح مدرسه زنده یاد پوریا رفیعی

مدرسه زنده یاد پوریا رفیعی نیز در شهرستان برخوار و با مشارکت خیرین افتتاح شد که شامل ۶ باب کلاس درس و زیربنای ۸۴۵ مترمربع است. 

افتتاح سالن زنده یاد حاج عبدالرزاق رجبیان

 سالن زنده یاد حاج عبدالرزاق رجبیان از دیگر پروژه هایی بود که امروز افتتاح شد. این سالن با مشارکت مادر شهید حسنی به زیربنای ۱۶۰ مترمربع احداث شده است.  

حمیدرضا خان محمدی در افتتاح این مدرسه  با بیان اینکه از هر دو کلاس‌ درسی که در کشور ساخته می شود یک کلاس به صورت مشارکتی است، بیان داشت: خیرین همیشه از نوسازی مدارس و آموزش و پرورش جلو هستند چون خودشان مشکلات منطقه را درک کرده و این باعث می شود سریعتر برای مدرسه سازی اقدام کنند. 

وی مشارکت خانواده معظم شهدا در امر مدرسه سازی را معنا دار دانست و افزود: کسانی که با نثار جان فرزندان خویش همواره دین خود را به انقلاب ثابت کردند امروز با نثار مال خود در امر مدرسه سازی نیز تاثیر گذار هستند که این موضوع حائز اهمیت و بسیار ارزشمند است.

مدرسه نیک اندیشان

همچنین مدرسه نیک اندیشان با مشارکت جمعی از خیرین نیک اندیش شامل ۶ کلاس درس و زیربنای ۷۷۵ مترمربع افتتاح شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حاشیه افتتاح این مدرسه، گفت: اگر به دنبال پویایی، رشد و پیشرفت هستیم باید به دنبال اجرای پروژه های آموزشی باشیم. خیرین عزیزی که در این عرصه وارد شده اند ظرفیتی عظیم و قابل ستایش برای نظام تعلیم و تربیت هستند.

بازدید از چند پروژه

در ادامه از پروژه های نیمه تمام خیرساز ،هنرستان غفاری وزوان، مدرسه خیرساز شاه رجبیان گرگاب، مدارس مسکن مهر شاهین شهر، استخر فرهنگ برخوار، مدرسه حاج حسین ابراهیمی دولت آباد، مدرسه شهید شیرودی و ادیب حبیب آباد بازدید شد.

خان محمدی در حاشیه این بازدیدها اظهار داشت: اعتبارات ملی سازمان نوسازی برای سال آینده تقریباً دو هزار پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی است، چالش عمده ما فضاهای مورد نیاز دانش آموزان است که دولت و مجلس باید کمک کنند تا در قالب یک نهضت ملی و طی برنامه ۴ تا ۵ ساله به اتمام برسانیم.

گفتنی است حاجی دلیگانی نماینده مردم و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز که در این سفر معاون وزیر را همراهی می کرد با بیان اینکه در دو شهرستان شاهین شهر و برخوار به دلیل مهاجرت پذیری کمبود یکصد مدرسه وجود دارد، گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته از سوی نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز هنوز مشکلاتی در این دو شهرستان وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.
وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای احداث ۱۴ مدرسه در این منطقه، گفت: امیدواریم در متمم سفر رئیس جمهور به استان هم برخی پروژه های دیگر را پیگیری کنیم.

۵ پروژه آموزشی و پرورشی افتتاح شده توسط معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور جمعا با اعتبار  ۱۸ میلیارد تومان در شهرستان برخوار و شاهین شهر  در اختیار دانش آموزان عزیز قرار گرفت.‌

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.