کد خبر : 2742
تاریخ انتشار : شنبه 8 ژوئن 2019 - 10:56

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۱۷ خرداد ۹۸

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۱۷ خرداد ۹۸

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان۱۷ خرداد ۹۸ بسمه تعالی نماز جمعه این هفته وزوان با حضور پرشور مردم در مسجد صاحب الزمان و به امامت امام جمعه محترم، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان اقامه شد. خطبه اول: حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در خطبه اول بعد از حمد و سپاس الهی، نمازگزاران

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان
۱۷ خرداد ۹۸

بسمه تعالی

نماز جمعه این هفته وزوان با حضور پرشور مردم در مسجد صاحب الزمان و به امامت امام جمعه محترم، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان اقامه شد.

خطبه اول:

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در خطبه اول بعد از حمد و سپاس الهی، نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوا و نگهداری حریم الهی سفارش کرد. اصولا هدف اصلی عبادت، فراگیری تقوا و در کل یاد خدا و ذکر خدا را در همه احوال داشتن است؛ مانند نماز، روزه، حج و جهاد که همه وسیله اند برای یاد خدا. یاد خدا سنت بزرگان است و لذا از این جهت کاری را حرام می گویند مثل نوشیدن شراب و …؛ زیرا این گونه امور قادر به غافل کردن انسان از یاد خداست. حرص، حسادت و تکبر از روش های از بین بردن ایمان و ذکر خداست؛ انسان حسود اول به خود ضرر می رساند و سپس به دیگران.

ماه رمضان فرصت بسیار خوبی بود برای بندگی و عبادت، ترک محرمات و بیشتر به یاد و ذکر خدا بودن. پیامبر در روزهای آخر ماه رمضان در مسجد معتکف می شد. امام خمینی هم در ماه رمضان با مردم و دیگران ملاقات نداشت و بیشتر به عبادت می پرداختند. کسی که فاصله خود را با خدا اصلاح کند خداوند متعال فاصله او را با آخرت اصلاح می کند. ماه رمضان ماه رحمت بود. هر ایمانی علائمی دارد. باید از خود بپرسیم که آیا بعد از ماه رمضان تغییری در رفتار و اعمال و نیت ما پیدا شده یا نه؟ رعایت حق الناس و حق النفس شده است یا نه؟ حق النفس یعنی حفظ بدن و مال خود و ضرر نرساندن به بدن. این ها نشانه قبولی اعمال در ماه مبارک می باشد.

باید از خدا بخواهیم که ما را کمک کند تا همیشه به یاد خدا باشی. جوانان را به مطالعه نهج البلاغه امیرالمومنین و مخصوصاً خواندن خطبه های آن سفارش می کنم.امیرالمومنین صفات متقین را بیان کرده و می فرماید: ای همام با تقوا باش که خدا با انسان های با تقواست. رعایت حق تقوا در حد توان لازم است. مثلاً در نماز در حد توان سعی کنیم حواسمان جمع باشد. با تقوا بودن یا بی تقوایی ضرر یا منفعتی به خدا نمی رساند. سخن حضرات معصومین (علیهم السلام) است که انسان باید میانه رو باشد؛ انسان متقی در لباس پوشیدن، در راه رفتن و زندگی اهل تواضع و فروتنی است و چشم خود را بر چیزهایی که حرام است می بندد. مثلا به نامحرم نگاه نمی کند، به مال مردم چشم نمی دوزد و گوش ها را وقت شنیدن علم نافع یعنی علمی که در دنیا و آخرت به درد می خورد باز می کند.

 @setadjomehvazvan

خطبه دوم:

امام جمعه وزوان در خطبه دوم نیز بعد از حمد و سپاس الهی، سفارشی به تقوا، سلام و درود بر ائمه و معصومین و قرائت دعای سلامتی امام زمان اظهار داشت: در روایات است که بدترین انسان ها در نزد خدا آن هایی هستند که خدا آنان را به حال خود گذاشته و آنها را رها کرده است؛ مانند حضرت یونس که یک لحظه ترک یاد خدا کرد و در شکم ماهی قرار گرفت.این گونه افراد در امر دنیا با نشاط هستند اما در امر آخرت با کسالت و بی حالی برخورد می کنند. ما باید امر آخرت را جدی بگیریم و دنیا را جدی نگیریم.

خطیب جمعه وزوان در ادامه به مناسبات جاری پرداخت:

هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع. در هر دینی معمولاً بر اثر کج‌فهمی و خوب عمل نکردن ضربه هایی به دین می زنند مانند بعضی که پس از رحلت پیامبر سفارش او را انجام ندادند، کتاب و ائمه را از هم جدا کردند و گمراه شدند؛ منظور همان جدا کردن اهل بیت از قرآن است. از برخی تحریفات که پس از این جریان رخ داد این است که این ها بوسیدن آرامگاه و درست کردن ضریح را شرک می دانند. وهابیت را باید از اهل تسنن جدا کرد. یکی از علما در عالم رویا به امام حسن گفته بود شما چرا اجازه دادید قبور و بارگاه شما را خراب کنند؟ امام در جواب گفته بود که ما نمی خواستیم بارگاه ما در قبال بارگاه جدمان بالاتر باشد و بدانید که بدن امام بیش از سه روز در زمین نمی ماند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در ادامه به مسائل و مشکلات جاری کشور پرداخت و گفت: جاسوس اسرائیلی پس از دستگیری اعتراف کرده بود که کاری می کنیم که آدم های مفید را مجبور کنیم کارهای مهم و اساسی را رها کنند و در کارها به حاشیه رانده شوند و مسائل جزئی را مطرح کنند. چنین انسان هایی امروز در کشور مسئله اقتصاد و معیشت مردم، اشتغال جوانان، ازدواج همه و همه را رها کردند و مسائلی مانند و به مسائل حاشیه ای مثل حضور زنان در ورزشگاه می پردازند. مقام معظم رهبری در بیانات خود می فرمایند جوان های ما در این چند سال نشان داده اند اگر به آن ها اعتماد کنید و میدان به آنها بدهید پیشرفت‌های زیادی می کنند و لذا به شما سفارش می کنم در مساجد و در مسائل شهر به جوان‌ ها مسئولیت بدهید. البته جوان ها در فضای مجازی باید کنترل شوند و به آن ها کمک کنیم این فضای مجازی را سامان بدهیم. امروز جوان ها در وزوان برای اصلاح مسئله اشتغال، در کانون قرض الحسنه حساب هایی را باز کردند و با پرداخت وام اشتغال به دنبال کار و تولید اشتغال می باشند.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 @setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.