کد خبر : 7650
تاریخ انتشار : جمعه 10 ژوئن 2022 - 11:48

حیدر صادقی معاون میراث فرهنگی اصفهان:هنوز بسیاری از مقاصد گردشگری استان اصفهان برای مردم شناخته شده نیست.هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های “وزوان” ،”مزدآباد” و “مون”

حیدر صادقی معاون میراث فرهنگی اصفهان:هنوز بسیاری از مقاصد گردشگری استان اصفهان برای مردم شناخته شده نیست.هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های “وزوان” ،”مزدآباد” و “مون”

معاون میراث فرهنگی اصفهان: صنعت گردشگری اصفهان از حالت کُما خارج شده است اصفهان – ایرنا – معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت: صنعت گردشگری استان پس از رفع محدودیت‌های کرونایی و استقبال گردشگران از تعطیلات فصل بهار امسال از حالت کُما خارج شد و به مرور زمان در حال جان گرفتن

مشرق - عکس/ قنات تاریخی وزوان - صاحب‌خبر
title%

معاون میراث فرهنگی اصفهان:

صنعت گردشگری اصفهان از حالت کُما خارج شده است

صنعت گردشگری اصفهان از حالت کُما خارج شده است

اصفهان – ایرنا – معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت: صنعت گردشگری استان پس از رفع محدودیت‌های کرونایی و استقبال گردشگران از تعطیلات فصل بهار امسال از حالت کُما خارج شد و به مرور زمان در حال جان گرفتن و جبران خسارات ۲ سال گذشته است.

حیدر صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صنعت گردشگری استان اصفهان از نوروز امسال و با کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا در جامعه از رکود خارج شد و با افزایش ضریب اِشغال واحدهای اقامتی و بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی، تفریحی و سرگرمی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای گردشگری مانند مراکز تفریحی و سرگرمی و حدود ۷۰ درصد آژانس های مسافرتی و گردشگری استان در ۲ سال گذشته تعطیل یا نیمه فعال بودند و بسیاری از نیروهای آنها تعدیل شدند، اظهار داشت: در فصل بهار امسال با رونق مجدد صنعت گردشگری شاهد بازگشایی و درخواست نیروی کار در بسیاری از واحدهای گردشگری مانند هتل ها و آژانس های مسافرتی هستیم.

صادقی با اشاره به اینکه شرایط گردشگری استان اصفهان در فصل بهار امسال و در تعطیلات عید نوروز، عید فطر و نیمه خرداد قابل مقایسه با ۲ سال گذشته نیست، خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در دوران کرونا، تاسیسات و واحدهای گردشگری اصفهان بطور متوسط در هر ماه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت دیدند که اگر خسارت های دیگر مانند حوزه صنایع دستی، حمل و نقل و اصناف را به آن اضافه کنیم این رقم بسیار بالاتر خواهد شد.

به گفته وی در ۲ سال گذشته تعدادی از نیروهای متخصص گردشگری اصفهان بدلیل رُکود ایجاد شده در این صنعت، جذب مشاغل دیگر شدند و بهمین دلیل این روزها برخی از واحدهای گردشگری استان به دنبال جذب نیروهای جدید و با تجربه هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه در تعطیلات عید نوروز، عید فطر و نیمه خرداد امسال با حضور چشمگیر گردشگران در استان مواجه شدیم، افزود: در برخی از این ایام از جمله نیمه خرداد، جاری بودن آب در بستر رودخانه زاینده رود تاثیر بسیاری در بازدید گردشگران از جاذبه های اصفهان گذاشت بطوریکه میزان بازدید از پل خواجو تا ۵۰ هزار نفر در روز برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات عید فطر در اردیبهشت امسال نیز با سفر قابل توجه گردشگران مواجه شدیم بطوریکه ظرفیت برخی از اقامتگاه ها در شهرهای اصفهان، کاشان و نطنز تکمیل شد، خاطرنشان کرد: در تعطیلات نیمه خرداد برای اقامت گردشگران مشکلی نداشتیم.

صادقی با بیان اینکه برای رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری در استان اصفهان باید توزیع سفر در همه شهرستان ها انجام شود، اظهار داشت: مشکل توزیع سفر ریشه ای است و رفع آن به اقدامات بنیادی نیاز دارد.

وی  افزود : هنوز بسیاری از مقاصد گردشگری استان اصفهان برای مردم شناخته شده نیست و مقوله هایی مانند بازاریابی، تبلیغات، شرایط اقلیمی و نوع تعطیلات در توزیع سفر در شهرستان های مختلف استان تاثیر دارد بعنوان مثال در ماه هایی از سال که هوا، خنک تر است میزان استقبال گردشگران از جاذبه های شرق استان بیشتر است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری اصفهان از مسائل مختلفی مانند زیست محیطی، خشک شدن بستر زاینده رود و نوع تعطیلات متاثر است، اظهار امیدواری کرد که بتوان از ظرفیت های موجود در این بخش بعنوان فرصت ها به خوبی استفاده کرد.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های “وزوان” ،”مزدآباد” و “مون” به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

در تعطیلات نیمه خرداد امسال از ۱۱ تا ۱۵ خرداد حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازدید از آثار تاریخی استان اصفهان به ثبت رسید که به ترتیب مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان)، باغ فین کاشان و کاخ چهلستون رتبه اول تا سوم بازدید را به خود اختصاص دادند.

همچنین در این مدت ۳۲۰ هزار نفر اقامت گردشگران در واحدهای اقامت رسمی و کمپ‌های موقت گردشگری استان به ثبت رسید و شهرستان‌های اصفهان و کاشان رتبه‌های اول و دوم اقامت گردشگران را در تعطیلات نیمه خرداد امسال به خود اختصاص دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.