کد خبر : 8057
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 اکتبر 2022 - 17:43

پیام تبریک وزوان آنلاین به مناسبت ۱۷ ربیع الاول ،میلاد دو نور حضرت محمد(ص) و امام صادق (ع)

پیام تبریک وزوان آنلاین  به مناسبت ۱۷ ربیع الاول ،میلاد دو نور حضرت محمد(ص) و امام صادق (ع)

آنگاه که آخرین پیامبر پا به عرصه وجود گذاشت، سلسله نبوت برای چنین ولادتی به خود بالید و ره‌جویان حقیقت به شعف آمدند و وقتی یکی از نوادگان خاتم‌النبین(ص) جهان را به نور وجود خویش منور کرد، شیعیان به روزهای پرافتخار مذهب شیعه امیدوارتر از همیشه شدند. وزوان آنلاین فرا رسیدن هفدهم ربیع‌الاول برابر با

اعمال روز ۱۷ ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)

آنگاه که آخرین پیامبر پا به عرصه وجود گذاشت، سلسله نبوت برای چنین ولادتی به خود بالید و ره‌جویان حقیقت به شعف آمدند و وقتی یکی از نوادگان خاتم‌النبین(ص) جهان را به نور وجود خویش منور کرد، شیعیان به روزهای پرافتخار مذهب شیعه امیدوارتر از همیشه شدند.

وزوان آنلاین فرا رسیدن هفدهم ربیع‌الاول برابر با بیست و دوم مهرماه، سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) را به تمامی همشهریان وزوانی مومن و متعهد تبریک می‌گویم و از خداوند متعال خواستارم تا همگی ما را به اخلاق بی‌نظیر پیامبر خاتم(ص) و دانش ژرف موسس مذهب جعفری مزین فرماید.

روز هفدهم ربیع الاول، روز ولادت با سعادت رسول خدا حضرت محمّد بن عبداللّه (صلی الله علیه وآله) است و معروف آن است که ولادتش در مکّه معظّمه، واقع شده است، و زمان ولادتش هنگام طلوع فجر، روز جمعه، سنه عام‌الفیل بوده است (عام‌الفیل سالی است که ابرهه با لشکرش که بر فیل سوار بودند به قصد تخریب کعبه آمد، ولی همگی نابود شدند). همچنین در چنین روزی در سال ۸۳ هجری قمری، ولادت امام صادق (علیه السلام) واقع شده است و از این جهت نیز بر اهمّیّت این روز افزوده شده است. گرچه آغازماه ربیع الأوّل آمیخته با خاطره غم‌انگیز و اندوه‌بار شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) است، ولی از آنجا که میلاد مبارک حضرت ختمی مرتبت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) مطابق روایت معروف، در هفدهم این ماه و طبق روایت غیر معروف، در دوازدهم آن واقع شده و میلاد حضرت صادق (علیه السلام) نیز در هفدهم این ماه است، ماه شادی و جشن و سرور است. از آنجا که هجرت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) که سرچشمه دگرگونیِ عمیق در جهانِ اسلام و عزّت و شوکت مسلمین شد، و همچنین داستان «لیله المبیت» در این ماه واقع گردیده، و آغاز امامت پربرکت حضرت بقیه اللّه (ارواحنا فداه) همزمان با شهادتِ پدر بزرگوارش نیز می‌باشد در مجموع از ماه‌های بسیار پربرکت و پرخاطره است، که سزاوار است همه علاقه مندان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) آن را گرامی بدارند.

وزوان آنلاین: حسن اسدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.