کد خبر : 5112
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آوریل 2020 - 19:07

رتبه‌بندی معلمان ترمیم شد | احکام جدید چه زمانی صادر می‌شود؟

رتبه‌بندی معلمان ترمیم شد | احکام جدید چه زمانی صادر می‌شود؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاح و ترمیم رتبه‌بندی معلمان گفت: صدور احکام رتبه‌بندی معلمان تا هفته گرامیداشت مقام معلم انجام می‌شود. به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت درباره نتیجه جلسات خود با تشکل‌های فرهنگیان اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان که از مهر سال ۹۸ اجرا شد در ۵ ماه نخست یعنی از مهر تا

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاح و ترمیم رتبه‌بندی معلمان گفت: صدور احکام رتبه‌بندی معلمان تا هفته گرامیداشت مقام معلم انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت درباره نتیجه جلسات خود با تشکل‌های فرهنگیان اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان که از مهر سال ۹۸ اجرا شد در ۵ ماه نخست یعنی از مهر تا بهمن مورد رضایت بود اما در اسفندماه به دلیل همزمانی اجرای رتبه‌بندی و امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اشکالاتی به وجود آورد که موجب نارضایتی فرهنگیان شد.

وی افزود: برای انجام وظیفه قانونی خود از همکارانم در سازمان اداری و استخدامی، وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان تشکل‌های معلمان دعوت کردم تا رایزنی کنیم حال که قرار است اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد به نحو شایسته‌ باشد، باید از نمایندگان فهیم تشکل‌های فرهنگیان که طی ۳ جلسه گذشته رایزنی و کمک فکری به ما انجام دادند تشکر کنم.

 رییس سازمان برنامه و  بودجه گفت: با نکاتی که نمایندگان فرهنگیان گفتند، شرایطی را فراهم خواهیم کرد که قانون از اول فروردین ۹۹ با ترمیم و اصلاح در قالب نظام رتبه‌بندی انجام شود البته آنچه آموزش و پرورش انجام داد اجرای قانون بود اما انتقاداتی که از سوی فرهنگیان مطرح شد قابل پذیرش بود به همین دلیل اصلاحیه صورت گرفت.

  • تمام معلمان مشمول ۵ رتبه می‌شوند

نوبخت ادامه داد: نظام رتبه‌بندی با مرمت و اصلاحی که در چارچوب قانون صورت گرفت از اول فروردین ۹۹ لازم الاجرا است و تمام معلمان در ۵ رتبه مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی از آن بهره می‌برند.

  • گلایه از افرادی که تشویش اذهان می‌کنند

وی با اشاره به اینکه از این جهت چندین بار قانون را مطرح کردم تا بگویم آنچه برای فرهنگیان انجام می‌شود عین قانون است، گفت: باید گلایه کنم از افرادی که به بهانه‌های مختلف ظاهراً در جهت پشتیبانی و حمایت از فرهنگیان تلاش می‌کنند اما تشویش اذهان عمومی را انجام می‌دهند و مطالبی را مطرح می‌کنند که از نظر قانونی خلاف است.

رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: اگر فردی تصور می‌کند قانون اجرا نمی‌شود به ما مراجعه کند و نظرات آنها را می‌شنویم، ۲ پیشنهاد دارم، به جای تشویش اذهان عمومی و انجام تحرکاتی در فضای مجازی که در راستای قانون هم نیست،  نظرات خود را با سازمان برنامه و بودجه مطرح کنند و اگر احساس کردند در چارچوب قانون نیست برای استیفای حقوق خود به مراجع قانونی مراجعه کنند.

نوبخت گفت: تصمیماتی در راستای قانون برای ترمیم رتبه بندی فرهنگیان انجام شد و وزارت آموزش و پروش تا هفته گرامیداشت مقام معلم آن را اجرا می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.