کد خبر : 8298
تاریخ انتشار : شنبه 3 ژوئن 2023 - 5:08

معنای واقعی دوستی،مردم شریف و شهید پرورشهرهای میمه – وزوان و بخش میمه:زندگی واقعاً یک ترن هوایی است. همه‌ی ما سهم خود را از بالا و پایین‌های زندگی داریم؛ اما همه‌ی ما به حد کافی خوش شانس نیستیم که یک دوست داشته باشیم که تمام اوقات دست ما را بگیرد

معنای واقعی دوستی،مردم شریف  و شهید پرورشهرهای میمه – وزوان و بخش میمه:زندگی واقعاً یک ترن هوایی است. همه‌ی ما سهم خود را از بالا و پایین‌های زندگی داریم؛ اما همه‌ی ما به حد کافی خوش شانس نیستیم که یک دوست داشته باشیم که تمام اوقات دست ما را بگیرد

معنای واقعی دوستی بسیار سخت است که معنای واقعی دوستی را در چند کلمه خلاصه کنیم . . . . دوستی یک موضوع وسیع است و ضرورت آن را برخی اوقات در جنبه‌های مختلف زندگی احساس می‌کنیم. این مقاله تلاش می‌کند که زیبایی بهشتی این رابطه رادر چند کلمه خلاصه کند . . انا لله

معنای واقعی دوستی

بسیار سخت است که معنای واقعی دوستی را در چند کلمه خلاصه کنیم . . . . دوستی یک موضوع وسیع است و ضرورت آن را برخی اوقات در جنبه‌های مختلف زندگی احساس می‌کنیم. این مقاله تلاش می‌کند که زیبایی بهشتی این رابطه رادر چند کلمه خلاصه کند . .

انا لله و انا الیه راجعون

ای که از چشمان ما چون ماه تابان رفته ای

گوهر ارزنده ای بودی و ارزان رفته ای

دیگر اندر جمع ما شادی نمی گنجد، دریغ

از میان جمع ما (چرا) جانا شتابان رفته ای

با نهایت تاسف و تاثر در گذشت ناگهانی مرحوم سرهنگ امبن معینی حواه نخبه شهرشهید پرور میمه ، ارتش و گلی از گل های شهر وزوان که نشان داد دوسنی میمه و وزوان سابقه ی دیرینه ی ۳۰۰۰ هزاز ساله دارد ، با تداوم این دوستی شاهد شهرستان شدن میمه – وزوان و یا وزوان – میمه یاشیم .

وزوان آنلاین حسن اسدی

بسیار سخت است که معنای واقعی دوستی را در چند کلمه خلاصه کنیم . . . . دوستی یک موضوع وسیع است و ضرورت آن را برخی اوقات در جنبه‌های مختلف زندگی احساس می‌کنیم. این مقاله تلاش می‌کند که زیبایی بهشتی این رابطه را در چند کلمه خلاصه کند . . . ، کلمات نمی‌توانند جایگزین واقعی احساس شوند اما می‌توانند این نعمت شگرف را که یک فرد برای فرد دیگر می‌تواند باشد به تصویر بکشند.
دوستی خالص‌ترین شکل یک رابطه است که ما با فرد دیگر تقسیم می‌کنیم. این به این خاطر است که یک دوست واقعی هرگز خانواده یا زمینه‌های اجتماعی، ظواهر و یا پول را محاسبه نمی‌کند. وقتی که ما در سن ۵ یا ۶ سالگی دوست پیدا می‌کنیم فقط اشتیاق این را داریم که زمان خود را چه در حیاط باشد چه در کلاس درس، با آن فرد سپری کنیم و آن برای ما کافی است که برای همیشه با هم دیگر دوست بمانیم. هیچ داوری در این مرحله از زندگی وجود ندارد. اگر در مورد آن فکر کنید، می‌بینید که پیوند دوستی که در دوران کودکی ساخته می‌شود قوی‌ترین پیوند است. اما فرد هم زمان با این که بزرگ می‌شود به داوری کردن مردم شروع می‌کند و در مقابل از طرف دیگران داوری می‌شود. به عبارت ساده‌تر “یک دوستی که بر پایه‌ی داوری باشد دوستی نیست، فقط نامی است که به تجارتی داده شده است که شما با هم دیگر تقسیم می‌کنید.”

دوستی چه معنی دارد؟ مدرسه جایی است که ما اولین بار اجتماعی شدن را در آن شروع می‌کنیم. آن اولین لحظه‌های زندگی است که در ما این احساس نیاز را ایجاد می‌کند که فراتر از خودمان را جستجو کنیم. پیدا کردن دوست در مدرسه برای برخی از کودکان دلهره آور است. اما به هر حال هر کودکی یک دوست پیدا می‌کند. چون سالهای مدرسه سالهای شکل گیری زندگی ما هستند، ما درسهایی را یاد می‌گیریم که احتمالاً در هیچ کتاب درسی وجود ندارد. بیشتر درسها آموخته شده هستند چون دوستان اطراف ما معتقدند که ما می‌توانیم. اولین لحظه‌های کسب موفقیت، شکست، عشق، خنده، کمبود، به دست آوردن و تغییر را ما با دوستان‌مان تقسیم کرده‌ایم. این دلیل این است که چرا دوستان جزء مکمل ما شده‌اند و ما ماجرای دوست یابی را بررسی می‌کنیم.
سالهای نوجوانی سالهایی هستند که ما به تجربه کردن شروع می‌کنیم. شورش و طغیان در درون ما شکل می‌گیرند و هر چیزی را که تاکنون آموخته‌ایم به چالش می‌کشند. بسیاری از ما شیوه‌ی خودمان را گم می‌کنیم و با شیاطین نفرت و خشونت که در درون ما ساکن شده‌اند می‌جنگیم. در این موقعیت، عقل دوستان چیزی است که به نجات ما می‌آید. دوستی واقعی آن است که نور و پرتوی را در اقیانوس وسیع مشکلات و طغیان‌ها فراهم کند. توصیه‌های‌ عاقلانه‌ی دوستان مسیر و راهی را که باید طی شود به ما نشان می‌دهند. دوستی واقعی آن است که ما را در این مرحله رها نکند.
ورود به دنیای جوانی با تحرک بیشتری از دوران نوجوانی همراه است. در این مرحله از زندگی، تصمیمات در مرحله‌ی مهمی هستند. همان طور که مشکل به نظر می‌رسد، گرفتن تصمیمات در مورد تحصیل یا شغل از لحاظ ارزش و هدف اهمیت یکسانی دارند. هیچ کدام از ما کامل نیستیم و در نتیجه برخی از تصمیمات به یک اشتباه بزرگ تبدیل می‌شوند. دوستان کمک می‌کنند که شما بالاتر از اشتباه را ببینید و احساسات خود را به تصویر بزرگ‌تری از زندگی منتقل کنید. دوستی به معنای نزدیک شدن از لحاظ اندیشه و احساس است.
سری داستانهای حماسی و محبوب “هری پاتر” برای من تأکید بیشتری روی دوستی هری، رون و هرمیون تا ماجراهای آن دارد. در سراسر کتاب، این دو تا یعنی هرمیون و رون، صدمه ندیده ظاهر می‌شوند و به خاطر هری تا وضعیتهای نزدیک به مرگ پیش می‌روند. این سری داستان‌ها یک نمایش عالی از شجاعت و دلیری آنها، تصمیم گیری و عشق بی‌پایان آنها برای یکدیگر است. در چهارمین کتاب هری را می‌بینید که به طور سخاوتمندانه جایزه‌ی خود را به “فرد و جورج” می‌دهد و “فرد” نیز در آخرین کتاب به خاطر حفظ جان هری زندگی خود را از دست می‌دهد. نویسنده این کتاب یعنی خانم جی. کی. رولینگ تصور جادویی را برای کودکان خلق کرده است. اما این کتابها درسهای بسیار جالبی برای بزرگسالان نیز دارد. آنها درسهایی هستند که در اصل تلقین می‌کنند که در مسابقه‌‌ی زندگی همیشه عشق بر نفرت غالب است. اما میلیون‌ها چیز کوچک نیز وجود دارد که اگر خواننده بتواند بین سطور را بخواند، نویسنده به خوانندگان خود آموزش می‌دهد. این عشق بی‌چون و چرا برای دوستان درسی است که ما معمولاً در مسابقه‌ی دیوانه کننده‌‌ی زندگی فراموش می‌کنیم.

معنای واقعی دوستی

چه کسی دقیقاً یک دوست واقعی است؟ وقتی که ما با صداقت از خودمان می‌پرسیم که در زندگی ما چه کسی بیشترین معنی را برای ما دارد، اغلب درمی‌یابیم که آنان کسانی هستند که به جای دادن پند، نصیحت، راه حل و یا درمان انتخاب کردند که دردمان را با خودشان تقسیم کنند و با دستی لطیف و گرم زخم‌هایمان را لمس کنند. دوست کسی است که در لحظه‌ ناامیدی و یا بهت در کنار ما ساکت است، کسی است که در ساعت اندوه و داغ دیدگی در کنار ما می‌ماند، کسی که ندانستن، بی‌توجهی و التیام نیافتن ما را تحمل می‌کند و با واقعیت ضعف‌های ما روبه‌رو می‌شود؛ این دوست است که ملاحظه می‌کند. “هنری جی. ام. نوون، جاده‌ای به سپیده دم: یک سفر معنوی”
شما اگر چنین شخصی در زندگی خود دارید واقعاً خوش شانس هستید و مورد لطف پروردگار واقع شده‌اید ولی پر توقع و قدر نشناس نباشید. شما هزاران نفر را پیدا می‌کنید که شما را “دوست” صدا می‌زنند و اگر کسی به صفحات اجتماعی شما نگاهی بیندازد آن را تأیید می‌کند. از خودتان بپرسید، در بین صدها دوستی که در پروفایل شما وجود دارند، آیا حتی یک نفر هم وجود دارد که با جملات نوشته شده در بالا صدق کند؟ دوست کسی است که نقش‌های متفاوتی را در زندگی ما داشته است؛ او کسی است که ما را ضایع کرده است، او کسی است که ما را راهنمایی کرده است، او کسی است که ما را اذیت کرده است و هم چنین او کسی است که در یأس و ناامیدی به ما کمک کرده است. دوست واقعی کسی است که به شما این فرصت را می‌دهد که خودتان باشید و این آزادی را به شما می‌دهد که از زیر نقاب خود که برای بقیه دنیا بر چهره گذاشته‌اید بیرون بیایید. دوست واقعی شما را داوری نمی‌کند، او شما را محکوم نمی‌کند؛ بر عکس او شما را باور دارد، وقتی که شما می‌خواهید که شما را تنها بگذارد دست‌تان را می‌گیرد و به شما می‌گوید که کار اشتباهی انجام داده‌اید اما به شما اطمینان می‌دهد که همه چیز دوباره درست خواهد شد. دوست واقعی کسی است که هرگز شما را در لحظات سخت تنها نمی‌گذارد . . .
دیدگاههای زیادی در مورد این رابطه وجود دارد. بسیاری از افراد معتقدند که دوست تنها می‌تواند کسی باشد که بیرون از خانواده‌شان باشد. اگر شما نیز چنین فکر می‌کنید سعی کنید قبل از این که افق دید خود را گسترش دهید به هم دیگر نزدیک‌تر شوید. بدون شک می‌توان گفت کسی که به شما نزدیک است تنها کسی است که بیشتر از همه شما را درک می‌کند. به طور خلاصه، اگر شما شانه‌ای به غیر از شانه‌ی خودتان دارید که بارهایتان را به دوش بکشد؛ اگر دستی به غیر از دست خودتان دارید که اشکهایتان را پاک کند؛ اگر گوشهایی به غیر از گوشهای خودتان دارید که به سخنان ناگفته شما گوش دهد؛ پس شما مطمئناً و به معنای واقعی کلمه یک دوست دارید.

همان طور که شما کاشتید، پس درو کنید . . . چند ضربه باید به یک در قدیمی بزنید؟ بستگی به این دارد که چقدر محکم بزنید. چند تکه در نان وجود دارد؟ بستگی به این دارد که آن را چگونه ببرید. چقدر خوبی در یک روز دریافت کنید؟ بستگی به این دارد که چقدر خوب زندگی کنید. چقدر محبت در درون یک دوست وجود دارد؟ بستگی به این دارد که چقدر محبت به او بدهید. “شل سیلورستین”
دلیل این که چرا بیشتر مردم در یافتن دوست واقعی شکست می‌خورند این است که چون آنها فراموش می‌کنند که دوستی یک رابطه‌ی دو طرفه است! ما به راحتی وقتی آنچه را که انتظار داریم، دریافت نمی‌کنیم عصبانی می‌شویم اما آیا در مورد این موضوع فکر نمی‌کنید که دوست‌تان نیز چنین انتظاراتی را از شما دارد؟ مشکل اینجاست که وقتی، ما می‌فهیم که یک شخصی وجود دارد که تمام اوقات با ما است پر توقع و قدر نشناس می‌شویم. دوستی یک رابطه‌ای است که نیازمند تغذیه کردن است و به عناصری چون دوست داشتن، درک، تعهد، اعتماد و احترام نیاز دارد. زیبایی آن این است که تمام این چیزها به طور طبیعی می‌آیند و نه با زور! موضوع این است که وقتی که ما با یک فرد خیلی احساس راحتی می‌کنیم در یک حالت بی‌احترامی کارهایی انجام می‌دهیم یا چیزهایی می‌گوییم که می‌تواند در آن زمان آسیب رسان باشد. بسیاری از اوقات ما حتی درک نمی‌کنیم که آیا ما خود خواه بوده‌ایم. بنابراین اگر شما آرزو دارید که تا جایی که ممکن است یک دوستی محکمی داشته باشید هرگز از افراد زندگی خود توقع زیادی نداشته باشید و قدر نشناس نباشید. به این واقعیت توجه کنید که آنها آنجا برای شما هستند و به شما ارزش می‌دهند. بر سر آنها فریاد نکشید فقط به این دلیل که شما در یک وضعیت روحی بد هستید. اگر می‌خواهید که آنها به شما ارزش بدهند، شما هم باید به آنها ارزش بدهید.
وقتی که یک دوست خوب دارید که واقعاً از شما مراقبت می‌کند و تلاش می‌کند که هرجایی با شما باشد، شما در مقابل هیچ کاری انجام نمی‌دهید؟ یاد بگیرید که یک دوست خوب باشید چون یک روز، شما به گذشته نگاه می‌کنید و می‌گویید که من یک دوست خوب را از دست دادم. یاد بگیرید که چگونه به دوستان خود احترام بگذارید، بحث را با آنها شروع نکنید و دلیلش‌ را به آنها بگویید. همیشه به خاطر داشته باشید که دوستان‌تان سریع‌تر از خانواده‌تان آنجا خواهند بود. به خاطر داشته باشید که دوستان عالی‌ای به شما داده شده است و فراموش نکنید که آنها همیشه مراقب شما خواهند بود؛ مهم نیست که چه باشد. همیشه به خاطر داشته باشید که لبخند بزنید و به چیزهایی که در زندگی به شما داده شده است نگاهی بیندازید.
زندگی واقعاً یک ترن هوایی است. همه‌ی ما سهم خود را از بالا و پایین‌های زندگی داریم؛ اما همه‌ی ما به حد کافی خوش شانس نیستیم که یک دوست داشته باشیم که تمام اوقات دست ما را بگیرد. بنابراین از نعمت دوستی که خداوند به شما لطف کرده است ممنون باشید. به یاد داشته باشید که شما خودتان با یک دوست خوب بودن چنین دوستانی را به دست آورده‌اید. داوری نکنید، از دوستان خود توقع نداشته باشید. فقط تلاش کنید که دوست خوبی باشید و در مقابل همان ژست به شما داده خواهد شد. دوستان واقعی همیشگی هستند اما زندگی نه، بنابراین امروز بیشتر از آنها بهره‌مند شوید چون چیزهایی زیادی برای به دست آوردن بیشتر از، از دست دادن وجود دارند. ما می‌توانیم با این جمله‌ی مناسب جمع بندی کنیم که: “یک دوست کسی است که همه چیز را در مورد شما می‌داند و هنوز شما را دوست دارد

وزوان آنلاین: حسن اسدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.