کد خبر : 8197
تاریخ انتشار : جمعه 10 فوریه 2023 - 18:29

طرح تفصیلی شهر و شهرستان‌ها؛ سند کلی توسعه شهرشهروزوان و میمه

طرح تفصیلی شهر و شهرستان‌ها؛ سند کلی توسعه شهرشهروزوان و میمه

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: طرح تفصیلی شهر و شهرستان‌ها؛ سند کلی توسعه شهروزوان و میمه ایسنا/اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام اینکه اولویت کاری ما طرح‌های تفصیلی شهرها است، گفت:  طرح تفصیلی شهر و شهرستان‌ها سند کلی توسعه شهر است و تاکنون

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد:

طرح تفصیلی شهر و شهرستان‌ها؛ سند کلی توسعه شهروزوان و میمه

ایسنا/اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام اینکه اولویت کاری ما طرح‌های تفصیلی شهرها است، گفت:  طرح تفصیلی شهر و شهرستان‌ها سند کلی توسعه شهر است و تاکنون طرح تفصیلی ۶۹ شهر استان ابلاغ شده یا در حال تصویب است.

محمد بناییان، امروز(پنج‌شنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در نشستی با خبرنگاران، طرح تفصیلی شهر و شهرستان‌ها را سند کلی توسعه شهر دانست و اظهار کرد: تمام شهرهای استان طرح مصوب شده، جامع و بافت فرسوده دارند. این نقشه کمک می‌کند که از اعتبارات دولتی برای بازسازی بافت فرسوده بهره بگیریم.

 وی با بیان اینکه امسال ۳۹ جلسه کمیسیون ماده پنج برای شهرهای مختلف برگزار شده که ۶۳۰ مصوبه داشته و مسائل جاری و داخلی شهرها در کمیسیون ماده پنج بررسی می‌شود، افزود: در این راستا ویژه مسائل خارج از محدوده‌های شهری جلسات کارگروه امور زیربنایی استان ۷ جلسه برگزار شد که در نهایت ۶۲۶ مصوبه به ثبت رسید.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان، اولویت اصلی برگزاری جلسات کارگروه امور زیربنایی آب محسوب کرد و گفت: این مسئله به صورت ویژه مورد توجه بوده و گاهی بررسی می‌شود که یک صنعت چقدر آب فرآیندی، شرب و بهداشت نیاز دارد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از طرح‌ها به علت مسئله آبی رد می‌شود، تصریح کرد: همچنین اگر در طرحی شکی در مسئله آب و انرژی داشته باشیم برگشت داده خواهد شد. موارد زیادی بوده که به دلیل مسئله آب به نتیجه نرسیدند.

بناییان با بیان اینکه  از ۱۱۴ شهر استان اصفهان ۱۰۲ دارای طرح جامع و یا طرح تفصیلی مصوب است، توضیح داد: از تعداد ۱۲ شهر دیگر استان نیز پنج شهر از جمله باغشاد، سین، طرقرود، زازران، و زیار دارای طرح‌هادی مصوب هستند. همچنین در شهرهایی که به تازگی از روستا به شهر تبدیل شدند، طرح هادی تهیه می‌شود. طرح هادی هفت شهر جدید نیز شامل فتح آباد، بوستان زر، دِه سرخ، بیده، مینادشت، طاد و اشترجان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون با توجه به تصویب طرح‌های جامع، طرح‌های تفصیلی تهیه شده و از سال ۱۳۹۸ تاکنون، ۱۱ طرح تفصیلی شهری ابلاغ شده که شامل شهرهای چادگان، بهاران، گرگاب، خور، کلیشاد و سودرجان، خورزوق، سفیدشهر، گوگد، گلشهر، رضوان‌شهر و گلدشت است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، ادامه داد:  طرح تفصیلی ۱۵ شهر دیگر از جمله شهرهای پیربکران، کوهپایه، دهاقان، فلاورجان، دهق، جوزدان، علویجه، دُرچه، داران، شاهپورآباد، بافران، فرخی، فولادشهر، دستگرد و زاینده در این مدت در کمیسیون ماده پنج مصوب شده  است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین طرح تفصیلی ۱۵ شهر دیگر استان همچون شهرهای شهرضا، خوانسار، قمصر، منظریه، قهجاورستان، گلشن، کرکوند، زیباشهر، افوس، میمه، دامنه، شهر ابریشم، بادرود و برف انبار برای ارائه به کمیسیون ماده پنج آماده است.

به گزارش ایسنا، بناییان با بیان اینکه  این شهرها در شهرستان‌های مختلف هدف‌گذاری شده که طرح تفصیلی همه تهیه شود، اولویت کاری ما طرح‌های تفصیلی شهرها است، گفت: طرح‌های تفصیلی و آماده قرارداد دو مرحله‌ای و با همکاری شهرداری‌ها انجام می‌شود. طرح تفصیلی ۶۹ شهر استان ابلاغ شده یا در حال تصویب است. اغلب طرح‌های تفصیلی شهرها بازنگری نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی وضع موجود ۱۵ شهر اژیه، محمداباد، ورزنه، دولت آباد، کمشچه، بویین میاندشت، عسگران، وزوان، چرمهین، خالدآباد، نیک‌آباد، طالخونچه، نصرآباد و درچه در مرحله اول انجام شده است. طرح تفصیلی ۱۳ شهر دیگر از جمله ورنامخواست، سمیرم، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، آران و بیدگل، گز، اردستان، زواره، محمدآباد، انارک، قهدریجان و گلپایگان نیز تهیه شده و در مرحله دوم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.