کد خبر : 8158
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 ژانویه 2023 - 7:53

جدیدترین خبرهای شهر وزوان وبخش میمه

جدیدترین خبرهای شهر وزوان وبخش میمه

بررسی و ارزیابی وضعیت عوامل و دستگاههای امداد رسان در بخش میمه بررسی و ارزیابی وضعیت عوامل و دستگاههای امداد رسان در بخش میمه سرپرست فرمانداری شهرستان به همراه معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و بخشدار بخش میمه روز چهارشنبه ۲۱دیماه از پایگاه امداد و نجات هلال احمر، راهدارخانه قرقچی، پلیس راه موته

بررسی و ارزیابی وضعیت عوامل و دستگاههای امداد رسان در بخش میمه

بررسی و ارزیابی وضعیت عوامل و دستگاههای امداد رسان در بخش میمه

سرپرست فرمانداری شهرستان به همراه معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و بخشدار بخش میمه روز چهارشنبه ۲۱دیماه از پایگاه امداد و نجات هلال احمر، راهدارخانه قرقچی، پلیس راه موته و جادههای ارتباطی شهر لایبید و روستاهای موته و حسن رباط در بخش میمه بازدید میدانی بعمل آوردند.

در این بازدید ضمن بررسی میزان آمادگی و نحوه خدمت رسانی،از زحمات و اقدامات مجموعه ی امدادی و خدماتی در بخش میمه تقدیر و بر لزوم آمادگی کامل عوامل امدادی و نجاتگر در مقابله با حوادث طبیعی و تصادفات جاده‌ای تاکید شد.

حمید رضا نجفی سرپرست فرمانداری شهرستان در ادامه این بازدید، طی نشستی با حضور شهرداران شهرهای میمه،وزوان و لایبید ضمن استماع گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری،بر لزوم آمادگی  اعضای ستاد مدیریت بحران برای مواجهه با سیلاب های احتمالی و دفع آبهای سطحی تاکید نمود.

وی همچنین با اشاره به برودت سرما و استفاده شهروندان از تجهیزات گرمایشی در فصل زمستان خواستار اطلاع رسانی مناسب به شهروندان و هشدارهای ایمنی در خصوص استفاده صحیح از لوازم گرمایشی و اطمینان از آن در جهت پیشگیری ازخطرات ناشی از گاز گرفتگی و آتش سوزی شدبرچسب ها :

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

تاثیر ظرفیت های بالقوه شهر ابریشم در بهره وری اراضی 

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 173464.jpg است

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: استفاده از ظرفیت های بالقوه شهر ابریشم، تاثیر به سزایی در بهره وری اراضی دارد و از بین رفتن زمین های کشاورزی و باغات واقع در حریم شهر و ساخت و سازهای خلاف بر ضوابط جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در طی برگزاری جلسات کمیته کارشناسی شهرهای وزوان، دولت آباد، بافران، شهرضا، زیباشهر، نایین، دامنه، فولادشهر، چرمهین، بویین و میاندشت، اردستان و اصفهان در ماه جاری، طرح تفصیلی شهرهای اردستان، زیباشهر و شهرضا و موارد جاری برخی از شهرهای استان مورد برررسی قرار گرفت.  

وی در خصوص مباحث مطرح شده در جلسات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان بیان داشت: این جلسات با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار و در طی آن به بررسی طرح تفصیلی شهرهای زاینده رود و ابریشم، بررسی موارد طرح تفکیکی اراضی الحاق شده به محدوده شهرهای تودشک، کوهپایه، هرند، سمیرم، حنا، کمه در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و موارد جاری شهرهای هرند، کلیشاد و سودرجان پرداخته شد.  

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح های توسعه شهری شهر ابریشم عنوان کرد: این شهر از توابع شهرستان فلاورجان است که طرح جامع آن در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید و با توجه به همجواری و رشد جمعیت و کمبود اراضی در جهت رشد و توسعه شهر، استفاده از ظرفیت های بالقوه تاثیر به سزایی در بهره وری اراضی دارد و از بین رفتن زمین های کشاورزی و باغات واقع در حریم شهر و ساخت و سازهای خلاف بر ضوابط جلوگیری می شود.  

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست گفت: در این کارگروه موارد تدقیق محدوده شهر اصفهان، اقدام ملی شهر حبیب آباد، بررسی طرح جامع شهر جوشقان قالی و … مطرح شد.   

بناییان گفت: گروه کاری تلفیق زیر بنایی نیز در راستای بررسی الحاق به محدوده و پکیج فاضلاب شهر دهاقان، ایجاد و توسعه SDI در اصفهان و بررسی سایر موارد با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار و مباحث رسیدگی شدند.  

بازدید از قنات جهانی شهر وزوان

بازدید از قنات جهانی شهر وزوان

حمید رضا نجفی سرپرست فرمانداری شهرستان در ادامه حضور خود در بخش میمه عصر روز پنجشنبه یکم دیماه ۱۴۰۱ از قنات جهانی شهر وزوان بازدید نمود.برچسب ها :

کارگروه مدیریت پسماند

کارگروه مدیریت پسماند به ریاست معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار و با حضور بخشدار بخش میمه ،شهرداران شهرهای وزوان و لایبید،روسای ادارات حفاظت محیط زیست،جهاد کشاورزی ،صمت،منابع طبیعی و آبخیزداری،کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان،اعضای هیات مدیره شهرکهای صنعتی مستقر در شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

بررسی وضعیت زیست محیطی شهرک چرمشهر، پیگیری ابلاغیه دادستان محترم کل کشور در خصوص موضوعات محیط زیست و وظایف ارگان های ذیربط و ارائه گزارش عملکرد شرکت مدیریت پسماند شهرداری های شاهین شهر، خمینی شهر و برخوار ، از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

در قسمتی دیگر از این جلسه ، آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی مطرح و گزارش اقدامات اداره جهاد کشاورزی شهرستان در این زمینه، ارائه گردید.

معاون اداره‌کل پایگاه‌های ملی و جهانی مطرح کرد

پیگیر تشکیل پایگاه حفاظتی قلعه‌های تاریخی اصفهان هستیم

توسط استان اصفهان ۱۱:۰۵ – ۱۴۰۱/۰۹/۲۱معاون اداره‌کل پایگاه‌های ملی و جهانی در بازدید از آثار تاریخی و پایگاه‌های جهانی شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و اردستان از تلاش برای تشکیل پایگاه‌های حفاظتی قلعه‌های تاریخی در پهنه استان اصفهان خبر داد.

پیگیر تشکیل پایگاه حفاظتی قلعه‌های تاریخی اصفهان هستیم

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، محمدعلی کبیری روز یکشنبه ۲۰ آذرماه سال ۱۴۰۱، در سفری یک‌روزه به اصفهان و در بازدید از پایگاه‌های جهانی قنات‌های وزوان و مون و همچنین آثار تاریخی شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و اردستان در محورهای شمال و شرق استان با اعلام این مطلب گفت: خرسندم که عنوان کنم در حال حاضر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه بیش از ۵۰ اثر تاریخی در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده و این در حالی است که این شهرستان در حال حاضر دارای ۲ اثر ثبت جهانی است و درعین‌حال ۲ کاروانسرای تاریخی دیگر این شهرستان نیز نامزد ثبت در فهرست میراث بشری است.

او ادامه داد: قنات‌های جهانی وزوان و مون، ۲ اثر جهانی است که در سفر به شهرستان شاهین‌شهر و میمه و اردستان بازدید کردم و این در حالی است که این قنات‌ها هرکدام با ساختار منحصربه‌فرد خود بخش جدانشدنی از هنر نیاکان در مواجهه با مخاطرات طبیعی پیرامون خود داشته، لذا تلاش داریم تا با زمینه‌سازی مناسب، گردشگران خارجی را تشویق به بازدید از این آثار کنیم.

کبیری در این سفر از ارگ‌ها، کاروانسراها و قلعه‌های تاریخی این دو شهرستان همچون ارگ مورچه‌خورت، کاروانسرای جهادآباد و کاروانسرای گز بازدید کرد و در ادامه گفت: به نظر می‌رسد اصفهان از توان بالقوه فراوانی در این مورد برخوردار است، بنابراین پیگیر تشکیل پایگاه حفاظتی قلعه‌های تاریخی اصفهان خواهیم بود تا از این طریق بتوان با جذب اعتبارات لازم از یکسو و کسب اطلاعات علمی و با تکیه‌بر توان کارشناسان خبره، به حفاظت از این آثار بپردازیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.