کد خبر : 7906
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آگوست 2022 - 7:53

حسین صمیع ۱۶/۵/۱۴۰۱،مطابق با نهم محرم :راز عشق ورزی آزادگان جهان نسبت به امام حسین (ع) در عاشورای سال ۶۱هجری.

حسین صمیع ۱۶/۵/۱۴۰۱،مطابق با نهم محرم :راز عشق ورزی آزادگان جهان نسبت به امام حسین (ع) در عاشورای سال ۶۱هجری.

راز عشق ورزی آزادگان جهان نسبت به امام حسین (ع)درآستانه عاشورای ۱۴۰۱شمسی هستیم. چه زیباست یادی کنیم از رشادت‌ها و جانبازی‌های سید و سالار شهیدان جهان حضرت حسین ابن علی و یاران باوفایش در عاشورای سال ۶۱هجری.چرا امام حسین علیه السلام، سمبل آزادگی، رشادت، مردانگی، ظلم ستیزی و حق طلبی معرفی شده است؟کدام ویژگی، امام

تصاویر تاسوعا و عاشورای حسینی (عکس پروفایل روز تاسوعا و عاشورا)

راز عشق ورزی آزادگان جهان نسبت به امام حسین (ع)
درآستانه عاشورای ۱۴۰۱شمسی هستیم. چه زیباست یادی کنیم از رشادت‌ها و جانبازی‌های سید و سالار شهیدان جهان حضرت حسین ابن علی و یاران باوفایش در عاشورای سال ۶۱هجری.
چرا امام حسین علیه السلام، سمبل آزادگی، رشادت، مردانگی، ظلم ستیزی و حق طلبی معرفی شده است؟
کدام ویژگی، امام را محبوب القلوب مردمان ساخته است؟
آیا عشق به امام مخصوص شیعیان آن امام است یا این عشق در قلوب بسیاری از آزادگان جهان ساری و جاری است؟
بی شک آن امام شهید چهره ای متفاوت از دیگر ائمه راستین شیعه را از خود به نمایش گذاشته است. حرکت و نهضت امام علیه السلام الگو و سرمشقی برای بسیاری از حق طلبان عالم شده است. ایرانیان بیش از دیگران عشق و ارادت خود را نسبت به ساحتش ابراز می‌دارند و در سوگ و رثایش سنگ تمام می گذارند. اینها، دلایلی محکم و قوی دارد. مردم بیهوده سر ارادت و دوستی بر آستان کرامت و بزرگو اریش نمی نهند. امام حسین علیه السلام را مظهرالعجایب نیز نامیده اند. خالق صحنه ها و شگفتی های بسیار. شگفتی هایی که سنت‌ها و شیوه های ناصواب را به سخره گرفته و فریاد بیدارگری را بر گوشواره عرش به طنین در آورده است. بسیاری از دشمنان آزادگی و انسانیت کوشیده اند تا با تحریف تاریخ و نقل اقوال غیر مستند، امام حسین را دشمن ایران و ایرانی معرفی کنند. دشمن کوشیده است تا امام علی علیه السلام و فرزندانش را در زمره مهاجمان به سرزمین ایران در حمله اعراب معرفی کند و چنین وانمود نماید که در کشتار ایرانیان دستی داشته اند اما در هیچ تاریخ مستندی به این موضوع اشاره نشده است وآنچه نقل گردیده نه تنها شاهد و بینه ای ندارد بلکه از فعل ^گفته شده است^ که فعلی مجهول است استفاده شده است. آنچه در تاریخ بدان به صراحت پرداخته شده، رفتار کریمانه و محترمانه امام علی و فرزندانش نسبت به اسرای ایرانی در حمله اعراب به ایران است. ایرانیان اسیر تحت الحمایه آل علی بوده اند. امام حسین همسرش شهربانو را از نژاد ایرانی به همسری برگزید، در روز عاشورا وقتی دشمن عرصه را بر وی تنگ نمود، درخواست نمود تا به ایشان اجازه داده شود تا به ایران مهاجرت نماید. اینها دلیل و سندی محکم بر عشق و محبت ایشان نسبت به ایرانیان است. در واقعه قیام مختار ثقفی اکثرا منتقمان از ایرانیانی بوده اند که در سرزمین حجاز و عراق می زیسته اند و این نیز خود سندی گویا بر ارادت متقابل ایرانیان نسبت به آل علی علیه السلام است. بی شک ایرانیان با خلافت امویان و رسوم آنان به شدت از در مخالفت بر آمده و با رویکرد به خاندان پیامبر و علی، نسخه واقعی از اسلام را می جسته اند. گرایش ایرانیان به تشیع و آل علی دلایل عقلی، تاریخی و اجتماعی بسیار عمیق و ریشه داری دارد که نیاز به واکاوی و بررسی دارد. از اینها که بگذریم، قیام امام را باید در یک بعد جهانی و بشری تعقیب و جستجو نماییم. بنی امیه تنها سمبل و نمونه ای از ظلم، زیاده خواهی، ریا، تزویر و خلافت ناحق در بخشی از تاریخ است. قیام امام و رسوایی یزید و بنی امیه و دریدن پرده نفاق از چهره بسیاری از افراد سست عنصر و مدعی حق طلبی بخش دیگری از زندگی امام را بر جهانیان روشن نموده است. امام با نهضت و قیام خود، راه حریت، آزادگی و تن به ظلم و ستم نسپردن را به همه آزادگان جهان و پیروان همه ادیان آموخته است و جمله معروف او در ظهر عاشورا که فرمود : اگر دین ندارید، آزاده باشید. بر تارک تاریخ حیات بشری می درخشد.
حسین صمیع
۱۶/۵/۱۴۰۱،مطابق با نهم محرم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.