کد خبر : 7840
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 ژوئن 2022 - 11:07

وزوان آنلاین:شهردار محترم جناب آقای مهندس محمد رضا شفیعی واعضای محترم شورای اسلامی شهروزوان خواهشمند است ،جهت رفع بعضی معضلات اجتماعی وفرهنگی شهر، اولین نشست هم اندیشی شهردارواعضای شورا با بهره‌گیری از دیدگاهها و آراء فرهیختگان و صاحب‌نظران و اعضای شوراهای سابق شهر وزوان برگزارگردد و نتیجه ی آن به اطلاع عموم رسانده شود .

وزوان آنلاین:شهردار محترم جناب آقای مهندس محمد رضا شفیعی واعضای محترم شورای اسلامی شهروزوان خواهشمند است ،جهت رفع بعضی معضلات اجتماعی وفرهنگی شهر، اولین نشست هم اندیشی شهردارواعضای شورا با بهره‌گیری از دیدگاهها و آراء فرهیختگان و صاحب‌نظران و اعضای شوراهای سابق شهر وزوان برگزارگردد و نتیجه ی آن به اطلاع  عموم  رسانده شود .

وزوان آنلاین:مفهوم شورا، مشورت‌کننده، طرف مشورت، و امر یا موضوع مورد مشاوره:شهردار محترم جناب آقای مهندس محمد رضا شفیعی و شورای اسلامی وزوان خواهشمند است جهت رفع بعضی معضلات اجتماعی شهر، اولین نشست هم اندیشی شهردارواعضای شورا با بهره‌گیری از دیدگاهها و آراء فرهیختگان و صاحب‌نظران و اعضای شوراهای سابق شهر وزوان برگزارگرددو نتیجه ی

وزوان آنلاین:مفهوم شورا، مشورت‌کننده، طرف مشورت، و امر یا موضوع مورد مشاوره:شهردار محترم جناب آقای مهندس محمد رضا شفیعی و شورای اسلامی وزوان خواهشمند است جهت رفع بعضی معضلات اجتماعی شهر، اولین نشست هم اندیشی شهردارواعضای شورا با بهره‌گیری از دیدگاهها و آراء فرهیختگان و صاحب‌نظران و اعضای شوراهای سابق شهر وزوان برگزارگرددو نتیجه ی آن به اطلاع عموم رسانده شود .

از آنجایی که انسان موجودی است اجتماعی و سعادت اخروی و دنیوی خود را در رهگذر زندگی اجتماعی جست وجو می کند، برای رفع مشکلات، نیازها، اهداف و آرمان های مشترک و بسیاری دیگر از اشتراکات، ناچار است به تبادل آرا و تضارب افکار روی آورد. در همین راستا دین اسلام به عنوان آیینی که به سرنوشت فردی و اجتماعی و حیات دنیوی و اخروی بشر توجه کرده، برای امر شورا ارزش ویژه ای قائل است.

«مشاوره از ریشه»، «شور» است و شور به معنای استخراج به دست آوردن و کشف کردن است» «شورا جمعی است که از اجتماع افرادی خاص حاصل شده تا درباره کشف اموری معین به کندوکاو پرداخته و در سایه آن به مصالحی خاص دست یابند و به حل مشکلات موجود بپردازند و این نوع فعالیت را مشاوره گویند.
مفهوم شورا، شورا دارای سه طرف است که به هر یک از این سه طرف عبارتند از مشورت‌کننده، طرف مشورت، و امر یا موضوع مورد مشاوره.

اولین نشست هم اندیشی شهردارواعضای شورا با بهره‌گیری از دیدگاهها و آراء فرهیختگان و صاحب‌نظران و اعضای شوراهای سابق شهر وزوان برگزارگردد.
منشوراخلاقی شوراها با هدف هدایت برنامه های شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور وبر مبنای تقویت انگیزه های معنوی در فعالیت های خطیر این حوزه از سوی معاونت اجتماعی ،فرهنگی وامور شوراهای وزارت کشور با سه راهبرد و ۲۵ محور منشور اخلاقی به سراسر کشور ابلاغ گردید.به استنادبند( ۲ )محور منشور اخلاقی فوق( بهره‌گیری از دیدگاهها و آراء، فرهیختگان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه، موسسات مطالعاتی و تشکل‌های مردمی به منظور اعتلاء و ارتقاء مفاد منشور اخلاقی ) می بایست از تجربیات اعضای شوراهای سابق به جهت نشست هم اندیشی و همگرایی استفاده کرد. ضمنا با توجه به تصویب نواحی کشاورزی در وزوان و شهرصنعتی میمه از طرف دولت مردمی خواهشمنداست جهت توجیه طرح مذکور جلسه ای به صورت عمومی تشکیل وبه صورت سهام عام به شهروندان دو شهر ویا به کل منطقه واگذار گردد.

اهم موضوعات نشست هم اندیشی اعضای شورا و شهردار۱- اعلام آمادگی همراهی و حمایت از تصمیمات و پروژه های شهری۲- مدیریت یکپارچه شهری حلال بسیاری از مشکلات خواهد بود. ۳- جذب منابع ملی سهم وزوان برای ما در اولویت خواهد بود.
۴-این اعضای شورا هستند که می توانند در جهت پیشبرد اهداف مدیریت شهری از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز بهره گیرند چرا که بسیاری از امور با تعامل طرفین قابلیت اجرا خواهد داشت.
۵-اگر نماینده ی دوره قبل، هر روز هم برای پیگیری امور شهری به شورا مراجعه کند، این موضوع باید عادی انگاشته شده و حرکتی مثبت تلقی گردد. زیرا ما چیزی پنهان از مردمی که با رای اعتماد آنها انتخاب شده ایم، نداریم. قطعا با شناختی که از دیگر همکارانم درشورا و مجلس دارم، آنان نیز بر همین باورند که شهر وزوان از عقب ماندگی رنج می برد و قرار است عملکرد ما به گونه ای باشد که برای آیندگان هزینه ایجاد نکنیم. نباید خرابه ای را به مدیران نسلهای آینده تحویل دهیم.
چرا شهرهای دیگر مشکلات مشابه را حل کرده اند و ما نتوانسته ایم؟ برای
جلب اعتماد مردم هزینه پرداخت کنیم، وقت بگذاریم و تلاش نمائیم، باید اذعان داشت:
با ایجاد تعامل هر چه بیشتر در این دو پارلمان محلی و ملی شاهد رقم خوردن اتفاقات مناسبی برای مردم فهیم وزوان ومنطقه باشیم.
متاسفانه اجرای پروژه های عمرانی دروزوان با مشکلاتی مواجه است، دستگاههای خدمات رسان از منظر خود به اجرای پروژه های عمرانی نگاه می کنند و این مسئله موجب بروز مشکلاتی از جمله طولانی شدن روند اجرای برخی از پروژه ها می شود که در نهایت بی اعتمادی شهروندان را به همراه دارد.
طولانی شدن روند اجرای پروژه های عمرانی در کنار تحمیل هزینه هنگفت، موجب بی اعتمادی شهروندان می شود،یقینا اجرایی شدن مبحث مدیریت یکپارچه شهری موجب تسریع در روند اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی و تعامل بیشتر مابین دستگاه های خدمات رسان است که تحقق آن نیازمند همراهی و ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع است.
عدم برخورداری شهرداریها از بودجه کشوری در بخش اختصاص اعتبارات ملی به پروژه های عمرانی وزوان نیازمند ورود نمایندگان مردم وزوان در مجلس شورای اسلامی می باشد و تامین اعتبار به منظور رفع مشکلاتی همچون وزوان، خارج از توان بودجه ای شهردار ی وزوان است..
حمایت صفر تا صدی از تصمیمات شهردار منتخب از لحظه شروع به کار ایشان را وظیفه خود می دانیم. در راستای ایجاد همدلی و به منظور ممانعت از برخی بدخواهی های بیرونی از دیگر نمایندگان محترم شورای سابق نیز در جلسات شورا دعوت به عمل آید.
از فرصت ها به شکل بهینه ای استفاده کنیم تا بودجه در نظر گرفته شده برای سال آتی منتج به نتیجه گردد.

کلید موفقیت شهرداری وزوان هم‌گرایی و هم‌افزایی شورا و مجموعه شهرداری است

دولت مردمی در راستای خدمت رسانی به مردم در شهرها و روستاهای مختلف اهتمام جدی داشته و بیشترین تلاش را برای توسعه و عمرانی خواهد کرد. شهرداری با توجه به حضور شورا معلول خرد جمعی است و فرهنگ غنی این است که مردم خودشان در سرنوشت شهرشان تصمیم‌گیری کنند.
شهرداری و شورا ویترین خدمات دولت است پس اگر بتواند خدمات خوبی انجام دهد می‌تواند سیمای زیبایی از دولت و نظام را به مردم نشان دهد.
یکی از مهم‌ترین نکات در پیشرفت شهر تکریم ارباب رجوع می باشد هر شهروندی که به شهرداری و شورامراجعه می‌کند باید کارمندان و مدیران شهرداری در حد توان وی را همراهی و راهنمایی کنند و اگر نمی‌توانند کارش را انجام دهند، وی را راهنمایی کرده و با تکریم شهروندان، رضایت خاطر مردم را فراهم کنند.
باید فرآیندی را تعریف کنیم تا نظرات و پیشنهادات گفته شود و بسیاری از نارضایتی‌ها برطرف شود.
یک مدیریت قوی می‌تواند بسیاری از مشکلات شهری را برطرف کند: امروز بروکراسی اداری در بعضی از امور آنقدر طولانی است که واقعا مراجعه کننده خسته و عصبی می‌شود و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مراجعه‌کنندگان به ادارات و نهادها به ویژه در شهرداری وشورا احساس رضایت کرده و سرگردان نشوند.
نیروی انسانی باید از لحاظ آموزشی آماده و توانمند باشد و در واقع خدمات آموزشی در این زمینه تاثیر بسزایی در پیشرفت خواهد داشت.
همگرایی و هم‌افزایی، استحکام درون سازمانی را بهمراه دارد و بدون تردید، همدلی و هم‌افزایی بوجود آورنده انرژی مثبت است و یک سازمان اگر از این قاعده برخوردار باشد حس باهم بودن
تقویت می‌شود و استحکام روابط درون سازمانی بوجود می‌آید.
حرکت شهرداری‌ها وشوراها بر مبنای برنامه‌محوری است و امیدواریم شاهد تحقق این مهم در شهرداری‌ها باشیم.
افزایش چشمگیر اعتبارات ارزش افزوده شهرداری وزوان نتیجه تلاش شبانه‌روزی شهردار محترم وزوان در تهران خواهد بود.
احساس مردم باید این باشد که همه نگاه های سیاسی و دیدگاهها منتهی به رفع مشکلات و گره‌ها از زندگی آنها خواهد شد.
مامدیران فعلی را مدیرانی پاکدست با روحیه انقلابی و جهادی ومردمی می دانیم وگرنه با رویه های سابق و معمول در شرایط کنونی اقتصادی کشور و بدهی های جاری شهرداری کسب رضایت مندی مردم کار بعیدی خواهد بود.

رهبری عزیز به مردم فهیم وعده توانستن داده و تعهد سپرده ایم، دقیقاً در خط مقدم خدمت به مردم و ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده ایم و به شهدا قول داده ایم، این خاکریز آخر که صیانتش در این برهه به ما رسیده است به هیچ وجه شکسته نخواهد شد.

به فضل الهی و دعای خیر شهدا با اهتمام جهادی و تکیه بر پتانسیل های انقلابی، کارآمد و بومی، توفیق کسب رضایتمندی،عاقبت به خیری و حفظ و صیانت از ارزشهای انقلاب اسلامی در عملکرد، برایمان مقدور و محقق شود تا در ادامه این مسئولیت هایی که به پشتوانه اعتماد مردم فهیم اخذ کرده ایم،شرمنده ایشان و روح بلند و ملکوتی شهدا نشویم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.