کد خبر : 7735
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 ژوئن 2022 - 18:10

عوامل موثر در ایجاد یک شهر خوب/وزوان مستعد پیشرفت است

عوامل موثر در ایجاد یک شهر خوب/وزوان مستعد پیشرفت است

عوامل موثر در ایجاد یک شهر خوب/وزوان مستعد پیشرفت است مدیریت کارآمد یکی از مهمترین فعالیتهای بشری است. نیروی انسانی فعال و پویا و متعهد وکارآمد، فراوانی مشارکت مردمی که امروزه یکی از راههای رسیدن به توسعه است که ازسوی محافل عمومی مورد قبول است، مشارکت کلید موفقیت هراقدامی تلقی میشود که برای رسیدن به


عوامل موثر در ایجاد یک شهر خوب/وزوان مستعد پیشرفت است

 وزوان آنلاین – حسن اسدی

مدیریت کارآمد یکی از مهمترین فعالیتهای بشری است. نیروی انسانی فعال و پویا و متعهد وکارآمد، فراوانی مشارکت مردمی که امروزه یکی از راههای رسیدن به توسعه است که ازسوی محافل عمومی مورد قبول است، مشارکت کلید موفقیت هراقدامی تلقی میشود که برای رسیدن به توسعه انجام میگیرد مشارکت از شاخصهای اصلی توسعه است .

مدیریت کارآمد یکی از مهمترین فعالیتهای بشری است. نیروی انسانی فعال و پویا و متعهد وکارآمد، فراوانی مشارکت مردمی که امروزه یکی از راههای رسیدن به توسعه است که ازسوی محافل عمومی مورد قبول است، مشارکت کلید موفقیت هراقدامی تلقی میشود که برای رسیدن به توسعه انجام میگیرد مشارکت از شاخصهای اصلی توسعه است . مردم باید در کنار نظام برای رسیدن به توسعه حضور مداوم داشته باشند. گسترش مشارکت مردمی در گرو نهادینه کردن مشارکت وارتباط بانهادهای دولتی است که نقش شهرداری رابه عنوان پل ارتباطی نمیتوان ازنظردورداشت، توسعه شهر وگسترش قدرت شورا به میزان مشارکت مردم است، شهرداری و شورا به همان اندازه مقتدر و توانمند است که مشارکت عمومی رابرای انواع کارها جلب کرده باشد، این را بدانیم روستا مادر شهر است توسعه روستایی مقدمه توسعه شهری است وتوسعه شهری مقدمه توسعه ملی است، ضرورتی به نام خدمات شهری جهت رفاه و آسایش مردم را نهادی به نام شهرداری بر عهده دارد و توجه و رفع نیازمندی های شهروندان در حوزه ی تخصصی شهرداری سر برآورده تا دنیایی از زیبایی و سرسبزی را به آنان هدیه دهد، شهر وزوان از آن شهر هایی است که در سالهای اخیر خدمات شهری و عمرانی بسیاری در آن صورت گرفته است.
در هر شهری، تا هنگامی که یک شهردار توانا و مقتدر در رأس امور هست، می توان جلوه ای زیبا از آن شهر را در نگاه خود ترسیم کند و این نگاه تا افق دید مسافران و گردشگران نیز فراتر می رود.
امروز در استان اصفهان و در شهر وزوان شاهد سیمایی متفاوت تر از گذشته هستیم که خود را به وجه احسن به ما می نمایاند و دلیل این پروردگی و کمال را باید در کارنامه ی مثبت و پربار شهرداری و شورای اسلامی  سابق  و فعلی این شهر جستجو کرد؛ جایی که مدیری لایق و بی ادعا همچون مهندس محمد رضا شفیعی در کنار جوانانی نخبه و ایده پرداز آقایان سید جعفر و سید فرهاد حسینی نژاد در شورای اسلامی که سیر ارتباط مثبتشان با مردم توانسته اند سیر تحول و پیشرفت شهر را ادامه دهند تا وزوان به یک قطب زیبای گردشگری تبدیل شود.
شورا جایگاه بسیار مهم و حساس وظریف وامانتی است که مالک آن خدا و به استناد آیات قرآن مجید توسط نظام ومردم تشکیل و به فرموده حضرت امام (ره) حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است، باید آن را حفظ کرد.
شوراها ارکان اداره امور کشورند و تنها تشکیلاتی است که در قرآن مجید به اهمیت آن پرداخته شده و جایگاهی بسار ارزشمند و مقدس است و مقام معظم رهبری فرمودند کسانی را برای شورا انتخاب کنید که سپر بلای مردم باشند، همه همکاران در شورای وزوان، در کنار شهردار با تجربه و توانمند شهر وزوان همه توان خود را صرف عمران و آبادانی شهر خواهند کرد و امیدواریم بتواند در طول خدمت بی منت خویش رضایت حداکثری مردم شهر وزوان را کسب کنند
تلاش برای ایجاد شهر سالم از لحاظ خدمات بهداشتی،امنیت و… چراکه داشتن یک شهر سالم در ساکنان یک شهر انگیزه قوی جهت احساس مسئولیت وعلاقمندی به محل سکونت خود ایجاد میکند، تغییر کاربری اراضی شهری جهت رفع نیازهای اساسی مردم در زمینه مسکن، مراکز تفریحی ،ورزشی،آموزش، اشتغال، اوقات فراغت، و…. باتوجه اینکه توسعه روستایی مقدمه توسعه شهری است ،مدیران محترم برای توسعه روستایهای اطراف تلاش کنند و با برنامه حرکت کنند چراکه ریشه واساس توسعه پایدار شهری در مناطق روستایی نهفته است تلاش برای کاهش پدیده مهاجرت ، ایجاد مقدمات لازم جهت برقراری ارتباط بین مردم وشورا ،ایجاد حس مسئولیت و انگیزه و حس اعتماد درمردم.، استفاده ازنیروی انسانی و ابتکارات آنها با توجه به اینکه نیروی انسانی محور توسعه است و میزان موفقیت در سازمانها و نهادها بستگی به کم وکیف نیروی انسانی دارد.،جلب رضایت مردم ،ایجاد همگرایی ووحدت در بین سازمانها و نهادهای شهر.بهبود نظام مدیریت شهری/گسترش مشارکتها در مدیریت شهری/مدیریت شهر وتوسعه فرهنگی شهر توسعه سیاسی/مدیریت شهری عقلانی وکارا/مسائل سازمانی/مدیریت شهری وسیاستهای شهری /مدیریت گرایی شهری/ فرهنگ شهری و مدیریت شهری و حقوق شهری
در پایان از تعامل و همکاری مسئولین استانی و شهرستانی از جمله استاندار محترم ومعاونین ایشان، فرماندار شاهین شهر و اعضای شورای اسلامی شهر وزوان و مردم شریف و فهیم و ولایتمداروزوان تقدیر و تشکر به عمل می آورم.

 وزوان آنلاین – حسن اسدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.