کد خبر : 7697
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 ژوئن 2022 - 19:39

اجرای ۱۳ طرح میراث فرهنگی اصفهان در سفر رییس جمهور به این استان ارائه می‌شود‎

اجرای ۱۳ طرح میراث فرهنگی اصفهان در سفر رییس جمهور به این استان ارائه می‌شود‎

اجرای ۱۳ طرح میراث فرهنگی اصفهان در سفر رییس جمهور به این استان ارائه می‌شود‎ اصفهان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: تکمیل، اجرا و تامین اعتبارات ۱۳ طرح و سرفصل در زمینه‌های مختلف از جمله مرمت آثار تاریخی برای سفر آتی رییس جمهور به این استان

اجرای ۱۳ طرح میراث فرهنگی اصفهان در سفر رییس جمهور به این استان ارائه می‌شود‎

اجرای ۱۳ طرح میراث فرهنگی اصفهان در سفر رییس جمهور به این استان ارائه می‌شود‎

اصفهان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: تکمیل، اجرا و تامین اعتبارات ۱۳ طرح و سرفصل در زمینه‌های مختلف از جمله مرمت آثار تاریخی برای سفر آتی رییس جمهور به این استان پیشنهاد شده است.

اعظم مهره کش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها و سرفصل ها در جلسه های مختلف با استانداری اصفهان و وزارت میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است و در سفر آتی رییس جمهور به اصفهان پیشنهاد می شود.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و امور حقوقی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اظهار داشت: این طرح ها شامل تکمیل طرح موزه صنایع دستی وجهانگردی، تکمیل و تخصیص اعتبار هفت مجموعه ثبت جهانی استان، تکمیل و تخصیص اعتبار برای هفت پایگاه ملی استان، تخصیص اعتبار برای آزادسازی و تکمیل عرصه و حریم محوطه های تاریخی مهم استان و ساماندهی و مرمت بناهای شاخص و ملی استان است.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار و تعیین تکلیف موزه منطقه ای استان اصفهان نیز یکی از طرح های پیشنهادی در سفر آتی رییس جمهور به اصفهان است، خاطرنشان کرد: زمانی مقرر بود موزه منطقه ای در اصفهان بعنوان پایلوت منطقه مرکزی کشور شامل استان های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری را پوشش دهد که تا کنون به دلایلی انجام نشده و قرار است تعیین تکلیف شود.

مهره کش، سایر طرح های پیشنهادی میراث فرهنگی در سفر آتی رییس جمهور به اصفهان را تخصیص اعتبار بمنظور مطالعات لازم درباره بحران های محیط زیست استان مرتبط با میراث فرهنگی، تخصیص اعتبار برای مشارکت در امر مرمت، حفاظت، تکمیل و تجهیزه موزه های تاریخی استان، تخصیص اعتبار برای حفاظت و تکمیل مرمت بانک های تاریخی استان، تخصیص اعتبار تکمیل و مرمت کاروانسراهای استان، تخصیص اعتبار برای تکمیل مرمت کبوترخانه ها، تخصیص اعتبار ساماندهی پل های تاریخی و تخصیص اعتبار بمنظور تکمیل و به روز رسانی سیستم های حفاظت الکترونیکی موزه ها و بناهای تاریخی استان عنوان کرد.

وی گفت: مطالبات و انتظارات بخش میراث فرهنگی استان اصفهان در سفر آتی رییس جمهور در ۲ محور کلی تامین اعتبار بمنظور مرمت و تکمیل طرح های میراث فرهنگی و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی بمنظور رونق گردشگری و حمایت از سرمایه گذاری است.

معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر اینکه ما برای حفظ، نگهداری و مرمت آثار تاریخی به تخصیص اعتبارات نیاز داریم، افزود: این اداره کل بمنظور توسعه زیرساخت های گردشگری و حمایت از بخش خصوصی به ارائه تسهیلات به این بخش می پردازد که در این زمینه نیز درخواست داریم که اعتبارات مورد نیاز تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت این تسهیلات به مثابه موتور محرک برای بخش خصوصی بشمار می آید، ادامه داد: بخش خصوصی بویژه در دوران پسا کرونا به این تسهیلات نیاز دارد و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان نیز این تسهیلات را با توجه به اعتبارات تخصیص یافته و اولویت بخشی در قالب تفاهم نامه با بانک های عامل به بخش خصوصی اعطا می کند.

مهره کش با تاکید بر اینکه طرح های اداره کل میراث فرهنگی اصفهان مستمر است، توضیح داد: بناهای تاریخی بطو مداوم به مرمت و حفاظت نیاز دارند که نیازمند تامین اعتبارات است.

وی اظهار امیدواری کرد که با تصویب این طرح ها و پیشنهادات در سفر آتی رییس جمهور به اصفهان، بمنظور تخصیص اعتبارات لازم به هر یک از بخش ها با توجه به شاخص ها و اولویت بندی در شهرستان های مختلف اقدام شود.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که از میان آن‌ها افزون بر یک‌هزار و ۸۵۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان امام (نقش‌جهان)، کاخ چهل‌ستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه برمگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمان‌پذیر و افزون بر ۳۷ هزار تخت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.