کد خبر : 7640
تاریخ انتشار : جمعه 10 ژوئن 2022 - 7:16

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران طی بازدید از بافت تاریخی وزوان،میمه وبخش برای کمک به نوسازی این مناطق و ارائه تسهیلات متناسب، قول مساعد داد.+فیلم

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران طی بازدید از بافت تاریخی وزوان،میمه وبخش برای کمک به نوسازی این مناطق و ارائه تسهیلات متناسب، قول مساعد داد.+فیلم

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران طی بازدید از بافت تاریخی وزوان،میمه وبخش برای کمک به نوسازی این مناطق و ارائه تسهیلات متناسب، قول مساعد داد.+فیلم https://www.youtube.com/watch?v=EI1QrCUqw9c&t=104s با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران؛ روند نوسازی بافت‌های فرسوده شاهین‌شهر، میمه و برخوار شتاب می‌گیرد جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ مدیرعامل

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران طی بازدید از بافت تاریخی وزوان،میمه وبخش برای کمک به نوسازی این مناطق و ارائه تسهیلات متناسب، قول مساعد داد.+فیلم

https://www.youtube.com/watch?v=EI1QrCUqw9c&t=104s

با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران؛

روند نوسازی بافت‌های فرسوده شاهین‌شهر، میمه و برخوار شتاب می‌گیرد جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران طی بازدید از محلات هدف بازآفرینی ۱۳ شهر در حوزه‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار برای کمک به نوسازی این مناطق و ارائه تسهیلات متناسب، قول مساعد داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، از برخی محله‌های بافت فرسوده و طرح‌های بازآفرینی شهری این شهرستان‌ها بازدید بعمل آوردند.  

 در این بازدیدهای میدانی که با همراهی معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و سرپرست اداره نظارت بر اجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری این اداره‌کل انجام پذیرفت از محلات هدف بازآفرینی بیش از ۱۳ شهر از جمله میمه، خورزوق، دستگرد، سین برخوار، دولت‌آباد و بافت تاریخی وزوان، شاپوراباد، حبیب‌آباد، کمشچه دیدن کردند همچنین مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برای کمک به نوسازی این مناطق قول مساعد داد.  

آئینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در شهرهای کشور با سه معضل یا مشکل شهری مواجه هستیم که شامل فرسودگی بافت‌ها (عمدتا بناهای ناپایدار در آن‌ها وجود دارد)، بافت‌های فرسوده تاریخی و سکونتگاههای غیررسمی است.  

وی افزود: خوشبختانه در بازدیدهای بعمل آمده از شهرهای شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار، کمتر با پدیده حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی مواجه شدیم.  

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اذعان داشت: عمده معظل این مناطق بافت‌های تاریخی و فرسوده بود که به عنوان محلات هدف بازآفرینی هستند.  

وی در خصوص جمع‌بندی مباحث این سفر و تصمیم‌های اتخاذ شده بیان داشت: در جریان بازدیدهای بعمل آمده مقرر شد، نوسازی بافت‌ها و واحدهای فرسوده که واحدهای ناپایداری بوده و سقف‌های لرزانی دارند همچنین در حوادث غیرمترقبه می‌توانند آسیب‌زا باشند، تسریع شود.  

آئینی گفت: برای شتاب دهی به روند نوسازی این بافت‌ها مقرر شد ضمن همکاری فعال شهرداران این مناطق با مجموعه وزارت راه و شهرسازی، دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی و اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، صدور پروانه‌های ساختمانی در اسرع وقت و حداکثر تا دو هفته انجام پذیرد.  

 وی با بیان اینکه این موضوع برای سازنده‌ها بسیار حائز اهمیت است اذعان داشت: برابر قانون، شهرداری‌ها می‌توانند برای عوارض پروانه ساختمانی تا ۱۰۰ درصد تخفیف بدهند براین اساس مقرر شد متناسب با هر شهر و مصوبات شورای شهر حداکثر تخفیف در این رابطه اعمال شود.  

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان کرد: ما نیز تعهد کردیم که تسهیلات لازم را چه در حوزه اسکان موقت برای مالکین که می‌خواهند در طول نوسازی جابه جا بشوند و چه برای نوسازی این بافت‌ها فراهم کنیم.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.