کد خبر : 7221
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 می 2022 - 8:26

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان اصفهان گفت: بازدید از موزه‌ها بین گردشگران داخلی از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و برای رفع آن باید فرهنگ‌سازی و از روش‌های تشویقی استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان اصفهان گفت: بازدید از موزه‌ها بین گردشگران داخلی از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و برای رفع آن باید فرهنگ‌سازی و از روش‌های تشویقی استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان: بازدید از موزه‌ها در گردشگری داخلی جایگاه مناسبی ندارد اصفهان- ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان اصفهان گفت: بازدید از موزه‌ها بین گردشگران داخلی از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و برای رفع آن باید فرهنگ‌سازی و از روش‌های تشویقی استفاده کرد. علیرضا ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان: بازدید از موزه‌ها در گردشگری داخلی جایگاه مناسبی ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان: بازدید از موزه‌ها در گردشگری داخلی جایگاه مناسبی ندارد

اصفهان- ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان اصفهان گفت: بازدید از موزه‌ها بین گردشگران داخلی از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و برای رفع آن باید فرهنگ‌سازی و از روش‌های تشویقی استفاده کرد.

علیرضا ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نگاهی به آمار بازدید از آثار تاریخی و موزه ها در استان اصفهان در تعطیلات نوروز و عید فطر امسال نشان می دهد که میزان بازدید گردشگران داخلی از موزه ها در مقایسه با آثار تاریخی مانند باغ فین کاشان یا عمارت چهلستون، کمتر و میزان بازدید از آثار تاریخی چند برابر موزه هاست.

وی با بیان اینکه این موضوع  بین گردشگران خارجی چندان وجود ندارد، اظهار داشت: اقبال و تمایل کمتر گردشگران داخلی برای بازدید از موزه ها باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد و از روش های تشویقی، آموزشی و فرهنگی برای رفع آن استفاده کرد.

ایزدی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از گردشگری مربوط به بخش های فرهنگی است، خاطرنشان کرد: لازم است گردشگران با شاخص های گردشگری فرهنگی که یکی از عناصر اصلی آن بازدید از موزه هاست، بیش از پیش آشنا شوند.

وی با بیان اینکه برخی از موزه های شاخص دنیا سالانه چند میلیون نفر بازدیدکننده دارند، افزود: موزه ها یکی از مهمترین ارکان میراث فرهنگی جوامع بشری بشمار می آید اما این بخش در صنعت گردشگری کشور مغفول مانده است.

وی رویکرد میراث فرهنگی اصفهان را فرهنگ‌سازی برای بازدید از موزه ها و پویایی آنها دانست و گفت: در بین برخی از مردم نگاه نادرستی نسبت به موزه وجود دارد و در واقع موزه را نوعی انبار از اجناس مختلف می دانند درحالیکه موزه ها، مکانی برای به نمایش گذاشتن جریان زندگی است.

ایزدی با تاکید بر اینکه ما در موزه ها با سبک زندگی نیاکان آشنا می شویم، تاکید کرد: بزرگترین و مهمترین مالکان و حافظان میراث فرهنگی بویژه موزه ها، مردم هستند اما هنوز بیشتر آنها به این نقش خود واقف نیستند.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان ادامه داد: برای ارتقای جایگاه موزه ها در گردشگری داخلی باید فضای موزه ها، پویاتر و جذاب تر شود که این موضوع به عهده اداره های میراث فرهنگی و موزه داران است و ما نیز باید اقداماتی در این زمینه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه استفاده از روش های تشویقی و برگزاری برنامه های مختلف مانند نشست ها در جذب مردم به موزه ها نیز تاثیر دارد، اظهار داشت: مردم باید تشویق شوند که در سفرهای خود برنامه بازدید از موزه ها را بگنجانند.

حدود ۵۰ موزه وابسته به میراث فرهنگی، بخش خصوصی و سایر نهادها در استان اصفهان وجود دارد.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های “وزوان” ،”مزدآباد” و “مون” به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.