کد خبر : 7092
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 می 2022 - 14:16

شهرستان شدن حق مسلم ماست: اتحاد شوراهای اسلامی میمه و وزوان و مردم فهیم بخش ارتقای بخش به شهرستان می تواند کارکرد فرهنگی فراوانی را هم به دنبال داشته باشد در غیراینصورت ( دیوان سیف فرغانی) می گه ، هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد و هم رونق زمان شما نیز بگذرد

شهرستان شدن حق مسلم ماست:  اتحاد شوراهای اسلامی  میمه و وزوان و مردم فهیم بخش ارتقای بخش به شهرستان می تواند کارکرد فرهنگی فراوانی را هم به دنبال داشته باشد  در غیراینصورت  ( دیوان سیف فرغانی) می گه ، هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد و هم رونق زمان شما نیز بگذرد

شهرستان شدن حق مسلم ماست شهرستان از به هم پیوستن چند بخش همجوار و همگن تر تشکیل می شود پس ارتقای بخش به شهرستان می تواند کارکرد فرهنگی فراوانی را هم به دنبال داشته باشد در غیراینصورت ( دیوان سیف فرغانی) می گه ، هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد و هم رونق زمان

شهرستان شدن حق مسلم ماست

شهرستان از به هم پیوستن چند بخش همجوار و همگن تر تشکیل می شود پس ارتقای بخش به شهرستان می تواند کارکرد فرهنگی فراوانی را هم به دنبال داشته باشد در غیراینصورت ( دیوان سیف فرغانی) می گه ، هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد و هم رونق زمان شما نیز بگذرد

معرفی میمه
شهر میمه
هر چند وزوان و میمه از سال ها پیش از این با توجه به پتانسیل های موجود می توانست شهرستان شنود و در واقع شهرستان شدن حق مسلم ما است و انتظار می رود دردولت مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت ،مردم وزوان و میمه و بخش به خواسته دیرینه و به حق خود برسند. در صورتی که مردم فهیم بحش میمه خصوصا میمه و وزوان متحد و یکی نشوند شهرستان شدن حق مسلم ماست تحقق پیدا نمی کند و به منصه ی ظهور نمی رسد. شاهین شهر که قدمت چندانی ،حتی مناطق تفریحی و گردشی ندارد قالبا مردم شهر برای سرگرمی به خیابان فردوسی که یکی از پر ترددترین خیابان‌های شهر می‌باشد مراجعه می‌کنند و دوشهر میمه و وزوان و بخش میمه با سابقه ی ۳۰۰۰ ساله کهن که ظرفیت مناطق تفریحی و گردشی مردم برای شهرستان شدنمان بالاست به خاطر عدم اتحاد و یک پارچگی بخش میمه و شهر های میمه و وزوان از دیرباز تاکنون در مقایسه با سایر شهرستان ها هنوز موفق نشده است به جایگاه اصلی و به حق خود در تقسیمات کشوری برسند.

سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور
شهر وزوان
پایگاه خبری تحلیلی همراز - وزوان طی چهار سال گذشته به شهر گردشگری تبدیل شد
شهر وزوان

 انتخابات در مجلس شورای اسلامی. کاندیداهای مختلف هستند که سعی دارند با وعده و وعید دادن به مردم و سخن گفتن از چیزهایی که جز وظایف ذاتی یک نماینده هم نیست مشارکت مردمی را با خود داشته باشند و حداکثر رای مثبت را از آن خودشان کنند. از طرف دیگر مردم هستند که شاید کمتر با وظیفه اصلی و قانونی نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی آشنایی داشته باشند. وقتی پای صحبت آنان می نشینی چیزهایی را بیان می کنند که شاید اصلا ارتباطی به مجلس و نماینده شان نداشته باشد.

از آنجایی که ما اغلب از وظایف نمایندگان آگاهی نداریم درخواست ها و مسائلی را مطرح می کنیم که انتظار داریم به آنها عمل شود و یا به اصطلاح کاری برای ما و یا شهرمان انجام دهند نمایندگان نیز در آستانه ی انتخابات برای جلب نظر مردم و جذب آراء برای خود ممکن است قول هایی به مردم بدهند که خارج از وظایف قانونی شان باشد و ضمانت اجرایی نداشته باشد. پس لازم است در خصوص وظایف و اختیارات نمایندگان اطلاعات لازم را کسب کنند قانون گذاری و نظارت برای تامین خواسته های بر حق و قانونی مردم از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

بنابراین نشریات ملی و محلی و خبرگزاری ها و صدا و سیما باید در این خصوص اطلاع رسانی کرده و مردم را به وظایف نمایندگان مجلس آگاه نمایند تا در کنار مشارکت در انتخابات، انتخابی اصلح و با آگاهی کامل داشته باشیم و کاندیداهای محترم نیز با عدم بیان شعارهای تبلیغاتی خارج از وظایف شان ضمن احترام گذاشتن به شعور ملت فضای انتخابات را به سمت انتخاباتی سالم پیش برند.

یکی از موضوعاتی که موجب بی اعتمادی مردم نسبت به نمایندگان شان می شود وعده ها و قول هایی است که هرگز تحقق پیدا نمی کنند در همین خصوص باید گفت سال هاست که مردم وزوان و میمه و بخش به ویژه نمایندگانمان در شورای اسلامی شهر وزوان و میمه از ابتدا تا کنون پیگیر ارتقای بخش میمه به شهرستان بوده و هستند و از سوی نمایندگان مجلس نیز در دوره های مختلف چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن قول چیزی را به مردم داده اند که در حیطه ی اختیاراتشان نبوده است لذا اغلب قول و وعده هایشان در حد حرف باقی مانده است هر چند بحث تقسیمات کشوری مربوط به هیات دولت است و در وزارت کشور انجام می گیرد اما نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی اگر بخواهند می توانند با هدف کسب امتیازات قانونی شرایطی را فراهم آورند تا این امر مهم ارتقای بخش میمه به شهرستان وزوان و میمه  تحقق پیدا کند و به منصه ی ظهور برسد.

در شرایطی که تمرکز بودجه و امکانات در مراکز استان ها و مراکز شهرستان ها به صورت ناعادلانه می باشد که خود موجب تشدید فاصله رفاهی بین مردم شده است ارتقاء یافتن به سطح بالاتر و شهرستان شدن بخش میمه و وزوان موجب دستیابی به امکانات و دستیابی بیشتر و در نتیجه شکوفایی بیش از پیش پتانسیل های منطقه می گردد.

با توجه به وجود تفاوت فاحش بین بخش و شهرستان در نظام تقسیمات ایران و تقسیم نابرابر، امکان توسعه بین آنها و قطعاً ارتقای یک بخش به شهرستان می تواند بستر ساز محرومیت زدایی و پیشرفت و افزایش رشد و بالندگی در آن بخش و منطقه گردد با توجه به اینکه ارتقای بخش به شهرستان در نقشه ی تقسیمات کشوری، دارای مزایای زیادی است از جمله:

۱ – اختصاص بودجه مستقل در استان به مراکز شهرستان ۲- تمرکز ادارات دولتی و سایر نهادها و قطعاً ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در بخش دولتی ۳- از آنجایی که شهرستان از به هم پیوستن چند بخش همجوار و همگن تر تشکیل می شود پس ارتقای بخش به شهرستان می تواند کارکرد فرهنگی فراوانی را هم به دنبال داشته باشد. ارتقای بخش میمه به شهرستان وزوان و میمه و یا شهرستان میمه و وزوان حق طبیعی مردم ما بوده زیرا که ظرفیت مردمی برای شهرستان شدنمان بالاست. میمه و وزوان از دیرباز تاکنون در مقایسه با سایر شهرستان ها هنوز موفق نشده است به جایگاه اصلی و به حق خود در تقسیمات کشوری برسند.

امیدوارم دولت مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت هدیه ی ارتقای بخش میمه به شهرستان را هر چه زودتر به مردم آگاه و همیشه در صحنه ما بدهد و با توجه به قدمت بیش از ۶۰ ساله بخش میمه شهرستان شدن وزوان  ،میمه و یا میمه ، وزوان در دستور کار وزارت کشور قرار بگیرد.

هر چند وزوان و میمه از سال ها پیش از این با توجه به پتانسیل های موجود می توانست شهرستان شنود و در واقع شهرستان شدن حق مسلم ما است و انتظار می رود دردولت مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت ،مردم وزوان و میمه و بخش به خواسته دیرینه و به حق خود برسند. در صورتی که مردم فهیم بحش میمه خصوصا میمه و وزوان متحد و یکی نشوند شهرستان شدن حق مسلم ماست تحقق پیدا نمی کند و به منصه ی ظهور نمی رسد. شاهین شهر که قدمت چندانی ،حتی مناطق تفریحی و گردشی ندارد قالبا مردم شهر برای سرگرمی به خیابان فردوسی که یکی از پر ترددترین خیابان‌های شهر می‌باشد مراجعه می‌کنند و دوشهر میمه و وزوان و بخش میمه با سابقه ی ۳۰۰۰ ساله کهن که ظرفیت مناطق تفریحی و گردشی مردم برای شهرستان شدنمان بالاست به خاطر عدم اتحاد و یک پارچگی بخش میمه و شهر های میمه و وزوان از دیرباز تاکنون در مقایسه با سایر شهرستان ها هنوز موفق نشده است به جایگاه اصلی و به حق خود در تقسیمات کشوری برسند.

تاریخچه مرکز شهرستان :

شاهین شهر به عنوان مرکز شهرستان محسوب شده، هسته اولیه این شهر روستایی به نام امیرآباد بوده است. این شهر در حدّ فاصل بین مدار ۵۴/۳۲ عرض شمالی از خط استوا و ۳۷/۵۱ طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است .

در سال ۱۳۵۰ تعدادی از مالکین بزرگ با هدف تولید مسکن انبوه و احداث سرپناه برای مهاجرین و اتباع بیگانه شاغل در صنایع نظامی و هلیکوپترسازی اقدام به تأسیس سازمان عمران شاهین­ شهر نمودند و شهر را در اراضی کشاورزی فاقد سکنه و یکی دو روستای کوچک در وسعتی حدود ده هزار و هفتاد و سه هکتار برای اسکان جمعیتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفری پایه ­ریزی نمودند. شاهین­شهر به لحاظ موقعیت و جمعیّت و اهمیّت ویژه­ای که داشت به عنوان مرکز شهرستان برگزیده شده است. مجاورت با شهر اصفهان، ارزانی زمین و خدمات مختلف و قرارگرفتن در مسیر ارتباطی (مرکز استان به تهران) موجب رشد و توسعه سریع شاهین­ شهر گردید.

حدود نیمی از مردم شاهین‌شهر اصالتاً از بختیاریهای استان خوزستان (بازنشسته شرکت نفت یا کارمند) و مابقی از سایر مناطق ایران به این شهر مهاجرت کرده‌اند. ارامنه مسیحی نیز از اقلیت‌های قومی این منطقه به‌شمار می‌آیند. شاهین شهر از جمله شهرهای بازنشسته ایران می‌باشد، مناطق تفریحی و گردشی ندارد قالبا مردم شهر برای سرگرمی به خیابان فردوسی که یکی از پر ترددترین خیابان‌های شهر می‌باشد مراجعه می‌کنند (این خیابان قدیمی‌ترین خیابان و پنجشنبه شب‌ها شلوغی منحصر به فردی دارد) بهشت معصومه شاهین شهر جوانان بسیاری را در دل خود جا داده زیرا که درصد مرگ و میر به نسبت جوانان در این شهر گسترده می‌باشد. از دیگر خیابان‌های پرتردد شاهین شهر می‌توان به خیابان مخابرات، سعدی، حافظ، عطار و رازی اشاره کرد. همچنین این شهر به دلیل داشتن پارک‌های فراوان در خود معروف است که بزرگ‌ترین پارک این شهر، پارک بانک استان می‌باشد. بختیاریها و فارسی زبانان بزرگترین اقوام شهر هستند. علاوه بر این؛ اقوام لر ، عرب ، کرد ، ترک ، بلوچ و ترکمن نیز در شاهین شهر سکونت دارند که به تنوع قومی شهر افزوده است.

شهرستان شدن حق مسلم ماست: اتحاد شوراهای اسلامی میمه و وزوان و مردم فهیم بخش ارتقای بخش به شهرستان می تواند کارکرد فرهنگی فراوانی را هم به دنبال داشته باشد در غیراینصورت ( دیوان سیف فرغانی) می گه ، هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد و هم رونق زمان شما نیز بگذرد وزوان آنلاین  حسن اسدی

هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد

هم رونق زمان شما نیز بگذرد

وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب

بر دولت آشیان شما نیز بگذرد

باد خزان نکبت ایام ناگهان

بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد

آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام

بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد

ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز

این تیزی سنان شما نیز بگذرد

چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد

بیداد ظالمان شما نیز بگذرد

در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت

این عوعو سگان شما نیز بگذرد

آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست

گرد سم خران شما نیز بگذرد

بادی که در زمانه بسی شمع‌ها بکشت

هم بر چراغدان شما نیز بگذرد

زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت

ناچار کاروان شما نیز بگذرد

ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن

تأثیر اختران شما نیز بگذرد

این نوبت از کسان بشما ناکسان رسید

نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد

بیش از دو روز بود از آن دگر کسان

بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد

بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم

تا سختی کمان شما نیز بگذرد

در باغ دولت دگران بود مدتی

این (گل) ز گلستان شما نیز بگذرد

آبی‌ست ایستاده درین خانه مال و جاه

این آب ناروان شما نیز بگذرد

ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ‌طبع

این گرگی شبان شما نیز بگذرد

پیل فنا که شاه بقا مات حکم اوست

هم بر پیادگان شما نیز بگذرد

ای دوستان خوهم (که) به نیکی دعای سیف

یک روز بر زبان شما نیز بگذرد

وزوان آنلاین  حسن اسدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.