کد خبر : 6998
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 می 2022 - 10:16

وزوان آنلاین:آیا واقعا شهر ما خانه ماست؟یادمان نرود که شهر خوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است

وزوان آنلاین:آیا واقعا شهر ما خانه ماست؟یادمان نرود که شهر خوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است

آیا واقعا شهر ما خانه ماست؟ گذاشتن زباله در محله ی مسکن مهر وزوان ساعت ۹/۳۰ صبح روز های زوج می باشد و در سطح شهر با ساعات و روز های مختلف می باشد .خواهشمندیم لطفا نظافت را رعایت کنید .سپاس از همراهی شما همشهر گرامی و گرانقدر یادمان نرود که شهر خوب یافتنی نیست

آیا واقعا شهر ما خانه ماست؟

گذاشتن زباله در محله ی مسکن مهر وزوان ساعت ۹/۳۰ صبح روز های زوج می باشد و در سطح شهر با ساعات و روز های مختلف می باشد .خواهشمندیم لطفا نظافت را رعایت کنید .سپاس از همراهی شما همشهر گرامی و گرانقدر

یادمان نرود که شهر خوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است. وزوان آنلاین

گذاشتن زباله در محله ی مسکن مهر وزوان ساعت ۹/۳۰ صبح روز های زوج می باشد و در سطح شهر با ساعات و روز های مختلف می باشد .خواهشمندیم لطفا نظافت را رعایت کنید .سپاس از همراهی شما همشهر گرامی و گرانقدر

مطمئنا همه ما جمله شهر ما خانه ما را شنیده ایم. البته این جمله بیشتر روی سطل های زباله نوشته می شود ولی در شهر ما که پیدا کردن یک سطل زباله هم در آن، تلاش زیادی می خواهد باید این جمله را روی در و دیوار جستجو کرد.
شهر ما خانه ماست. ولی آیا ما در خانه هم زباله ها را وسط منزلمان میریزیم؟! یعنی همان کاری که متاسفانه بعضی شهروندان می کنند و زباله شان را در وسط و کنار کوچه وخیابان میریزند. شهر ما خانه ماست ولی آیا ما حیاط خانه هایمان را با آب جوب می شوییم؟! همان کاری که بعضی از مغازه داران با سلیقه می کنند و مقابل مغازه شان را با آب آلوده جوبها شستشو می دهند. البته شاید برایتان جالب باشد اگر به شما بگویم که ما همسایه ای داریم که هر شب بطور منظم ساعت ۱۰ شب شروع به شستن کوچه هم با آب جوب می کند!!!

بله! شهر ما خانه ماست البته یک شهر در ابعادی بزرگتر. ولی متاسفانه هیچ یک از ما شهروندان نمیدانیم که چطور باید در این خانه بزرگ زندگی کنیم. مسبب بیشتر مشکلات مربوط به آلودگی شهر را کوتاهی های شهرداری و عدم توجه شورای شهر به مسئله پاکیزگی شهر میدانیم. هر چند که کوتاهی های شهرداری هم قابل انکار نیست ولی ما از آنها مسئول تریم. اگر نمی توانیم آنها را مجبور به انجام برخی از وظایفشان بکنیم ولی آیا در مورد رفتار و اعمال خودمان هم نمی توانیم تجدید نظر کرده و کمی بهتر عمل کنیم؟

شهرهای کوچکی مثل شهر ما به دلیل نداشتن طرح مکانیزه جمع آوری زباله به اندازه کافی مشکلات دارند که از آن جمله میتوان به پخش زباله در مقابل منازل، سطح کوچه و خیابان‌ها، امکان دسترسی زباله برای جانوران ، سختی شرایط جمع آوری زباله برای نیروی انسانی، ، نشت شیرابه از خودروها و آلودگی معابر، عدم امکان تفکیک زباله از مبدا، عملیات انسانی در شرایط غیر بهداشتی، و … اشاره کرد. حال که ما از این لحاظ به اندازه کافی مشکلات داریم، بیایید لااقل خودمان با اعمالمان به این مشکلات دامن نزنیم.
ساختن شهری زیبا و پاکیزه زیاد هم دشوار نیست فقط کمی همت میخواهد. کارهای به ظاهر ساده ی ما می تواند شهرمان را متحول کند. فقط کافیست که فرهنگ شهروندی و شهرنشینی بین مردم ترویج پیدا کند.
سالم سازی را باید خود مردم بپذیرند و خود راههای سالم سازی را کشف کنند. محور شهر سالم انسان سالم است. اگر شهروندان به طورمستمر و جدی درحفظ فضاهای عمومی شهر به خصوص حفظ پاکیزگی شهر نکوشند، به طورقطع هیچ مدیریت شهری ای هم نمی تواند در ارائه خدمات موفق باشد.
یادمان نرود که شهر خوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است.

وزوان آنلاین: تفکیک و گذاشتن به موقع زباله یعنی لبخند ، نشاط وزوان وفرهنگ شهروندی و شهرنشینی که کارهای به ظاهر ساده ی ما می تواند شهرمان را متحول کند.

مسکن مهر وزوان نخاله ساختمانی
مسکن مهر وزوان گذاشتن زباله بعد تمیز کردن پاکبان خدوم شهرداری در روز های مقرر (شنبه ،دوشنبه وچهار شنبه )

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.