کد خبر : 6925
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 آوریل 2022 - 17:59

اصفهان در حال برنامه‌ریزی برای میزبانی از گردشگران جام جهانی فوتبال قطر است

اصفهان در حال برنامه‌ریزی برای میزبانی از گردشگران جام جهانی فوتبال قطر است

مدیر میراث فرهنگی اصفهان: اصفهان در حال برنامه‌ریزی برای میزبانی از گردشگران جام جهانی فوتبال قطر است استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد

مدیر میراث فرهنگی اصفهان:

اصفهان در حال برنامه‌ریزی برای میزبانی از گردشگران جام جهانی فوتبال قطر است

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘ وزوان’، ‘ مزدآباد ‘ و ‘ مون ‘ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

قنات وزوان
قنات وزوان’

قنات مزد آباد
اصفهان در حال برنامه‌ریزی برای میزبانی از گردشگران  جام جهانی فوتبال  قطر است

اصفهان – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: مسوولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان در حال برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم بمنظور میزبانی از گردشگران خارجی جام جهانی فوتبال قطر در مهر و آبان امسال هستند.

به گزارش ایرنا، جام جهانی فوتبال قرار است نوامبر و دسامبر سال ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) در قطر و برای نخستین بار در منطقه جنوب غرب آسیا برگزار شود؛ به گفته مسوولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استان های تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس و هرمزگان و جزایر کیش و قشم به عنوان مقصد سفر تماشاچیان جام‌جهانی قطر پیش‌بینی شده است.

علیرضا ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارگروهی بمنظور توسعه گردشگری خارجی و جذب تماشاچیان جام جهانی فوتبال قطر و میزبانی از آنها در استان اصفهان تشکیل شده است و در حال تدارک دیدن زیرساخت های لازم برای تحقق این اهداف هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این کارگروه، بازارها و کشورهای جدید هدف گردشگری بررسی و شناسایی می شود، اظهار داشت: یکی از بازارهای هدف جدید گردشگری بین المللی، جام جهانی فوتبال قطر است که با توجه به فراهم بودن بسترهایی مانند نزدیکی این کشور به ایران و برقراری پرواز قطر به اصفهان می توان از این فرصت بمنظور جذب گردشگران خارجی استفاده کرد.

ایزدی با تاکید بر اهمیت بازاریابی و تبلیغات بمنظور جذب تماشاچیان جام جهانی قطر به ایران و اصفهان، خاطرنشان کرد: ما بدنبال تولید کلیپ های جدیدی برای معرفی جاذبه های گردشگری اصفهان هستیم و باید به خوبی روی تبلیغات با استفاده از سامانه های مجازی و فناوری های جدید کار کنیم.

وی با اشاره به تجربه رونق صنعت گردشگری در تعطیلات نوروز امسال و استقبال گردشگران از سامانه های الکترونیکی، اضافه کرد: بدون شک استفاده از این ابزار در سطح گردشگری بین المللی نیز دستاوردهای خوبی بهمراه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه زیرساخت های موجود گردشگری استان در کارگروه توسعه گردشگری بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: اگر زیرساخت‌هایی مانند مکان های اقامتی دچار مشکلات باشند برای رفع آنها تلاش می کنیم.

وی با تاکید بر حمایت کامل مدیریت استان اصفهان از سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، تصریح کرد: حمایت مالی و معنوی از سرمایه گذاران بخش گردشگری یکی از مطالبات محوری میراث فرهنگی اصفهان در سفر آتی رییس جمهور به اصفهان است.

ایزدی با اشاره به آماده بودن چند طرح گردشگری برای افتتاح در سفر آتی رییس جمهور به اصفهان، افزود: این طرح ها سریع وارد چرخه صنعت گردشگری استان می شود تا بتوانند بعنوان زیرساخت های مناسب در توسعه گردشگری خارجی نیز بکار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۲ هتل پنج ستاره و چهار هتل چهار ستاره در استان اصفهان فعال است، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر این هدف مد نظر بود که اصفهان ۱۰ هتل پنج ستاره داشته باشد اما مسائلی مانند تحریم های ظالمانه روی آن تاثیر گذاشت با اینحال توانستیم در زمینه اقامتگاه های سنتی و بومگردی سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به دائمی شدن ستاد خدمات سفر استان اصفهان، تاکید کرد: بخش گردشگری اصفهان در تعطیلات نوروز امسال پس از سه سال رُکود از شرایط قابل قبولی برخوردار بود و همگرایی مطلوبی در این زمینه بین دستگاه های اجرایی مختلف و بخش خصوصی وجود داشت که باید تلاش کنیم این همگرایی برای توسعه گردشگری خارجی نیز تداوم داشته باشد.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘ وزوان’، ‘ مزدآباد ‘ و ‘ مون ‘ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمان‌پذیر با حدود ۳۷ هزار تخت دارد.

قنات وزوان قنات وزوان
قنات وزوان قنات وزوان
Qanat_persian

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.