کد خبر : 6407
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 15 آوریل 2021 - 5:22

حجت‌الاسلام خیری مطرح کرد؛راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی تحولی مثبت در اهداف انقلاب

حجت‌الاسلام خیری مطرح کرد؛راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی تحولی مثبت در اهداف انقلاب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: با راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم تحولی مثبت در راستای اهداف انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق خواهد افتاد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در دیدار حجت‌الاسلام محمدرضا حامدی امام جمعه پردیسان قم اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم استقلال حوزه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: با راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم تحولی مثبت در راستای اهداف انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق خواهد افتاد.

راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی تحولی مثبت در اهداف انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در دیدار حجت‌الاسلام محمدرضا حامدی امام جمعه پردیسان قم اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قم استقلال حوزه علوم پزشکی بود که این مهم انجام و اهداف در این زمینه محقق شده است. در نظر داریم با تکمیل ساختمان نیمه‌کاره سایت پردیسان دانشکده علوم پایه به مجتمع دانشگاهی پردیسان منتقل شود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم تحولی مثبت در راستای اهداف انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: اکنون بیش از ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی قم در مقاطع مختلف مشغول تحصیل بوده و ۱۸۰ عضو هیئت علمی و ۶۰۰ استاد حق‌التدریس و مدعو  مشغول تدریس دانشجویان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه سیاست دانشگاه آزاد اسلامی بر تقویت این دانشگاه است، گفت: با ورود مقام معظم رهبری و انتصاب جناب دکتر ولایتی به‌عنوان رئیس هیئت مؤسس دانشگاه، تیم جهادی به ریاست دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و همه دغدغه مسئولان آن است که دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی که منویات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشاند، شکل بگیرد.

خیری اضافه کرد: در دوره جدید تلاش می‌شود تا استادان انقلابی وارد عرصه دانشگاه آزاد اسلامی شوند. با مقایسه کارکنان و استادان دانشگاه‌های دولتی با کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه می‌رسیم که فعالیت کارکنان و استادان این دانشگاه به‌صورت جهادی بوده که با سیاست دست‌اندرکاران آن در دوره جدید روند اصلاح و بهبود معیشت کارکنان و استادان این دانشگاه در حال انجام است.

پروژه‌های اولویت‌دار واحد قم

وی عنوان کرد: برای دانشگاه آزاد اسلامی قم چند پروژه به‌عنوان پروژه‌های اولویت‌دار مطرح شده که تکمیل ساختمان نیمه‌کاره سایت پردیسان، اختصاص بیمارستان برای دانشجویان علوم پزشکی این دانشگاه، ایجاد خوابگاه مناسب برای دانشجویان بخشی از اولویت‌های در حال انجام این واحد دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم ادامه داد: یکی از پروژه‌های اولویت‌دار این است که ارتباط بین دانشگاه و حوزه منطقی‌تر باشد و بتوانیم بیشتر از حوزه علمیه قم در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم. در همین راستا واحد مستقلی در منطقه جمکران با عنوان دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم در حال راه‌اندازی بوده که پشتوانه دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی استادان قبل از ورود به عرصه آموزشی دانشگاه، تألیف کتب درسی و ممیزی نشریات دانشگاهی  است.

خیری ابراز امیدواری کرد که با ایجاد دانشگاه علوم انسانی اسلامی قم بتوانیم از ظرفیت حوزه علمیه بهتر استفاده کنیم و تحولی مثبت در راستای اهداف انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه جهادی ورود کرده و در همین راستا تیم جهادی دانشگاه آزاد اسلامی قم جزء برترین‌های جهادی کشور معرفی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.