کد خبر : 6386
تاریخ انتشار : جمعه 9 آوریل 2021 - 5:07

۹ معجزه مصرف آب گرم و لیمو به صورت ناشتا

۹ معجزه مصرف آب گرم و لیمو به صورت ناشتا

اگر صبح به صورت ناشتا آب لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و میل کنید، متوجه اثرات بی‌نظیر آن خواهید شد. در ادامه این مطلب به مهم‌ترین فواید مخلوط آب گرم با لیموترش اشاره می‌کنیم. تقویت سیستم ایمنی بدن لیموترش سرشار از ویتامین C است و برای مقابله با بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی بسیار مفید

اگر صبح به صورت ناشتا آب لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و میل کنید، متوجه اثرات بی‌نظیر آن خواهید شد.

لیموترش

در ادامه این مطلب به مهم‌ترین فواید مخلوط آب گرم با لیموترش اشاره می‌کنیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

لیموترش سرشار از ویتامین C است و برای مقابله با بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی بسیار مفید است. این میوه‌ ترش و اسیدی یکی از منابع پتاسیم است به همین دلیل باعث عملکرد بهتر اعصاب و مغز می‌شود. لیموترش همچنین برای کنترل فشارخون نیز مفید است. وقتی به صورت ناشتا از این نوشیدنی استفاده می‌کنید خواص آنتی‌اکسیدانی ترکیبات آن سیستم ایمنی بدن شما را قوی و بیماری‌ها را از شما دور می‌کند.

کنترل pH بدن

نوشیدن مخلوط آب و لیموترش باعث کاهش حالت اسیدی بدن می‌شود. شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما لیموترش یکی از آلکانی‌ترین میوه‌های موجود است. در واقع با وجود اینکه ترش و اسیدی است اما بدن را اسیدی نمی‌کند. ترکیب آب با لیموترش یک درمان مناسب و طبیعی برای رفع دندان‌ درد و همچنین مقابله با آسیب لثه‌ها محسوب می شود. البته توجه داشته باشید که زیاده‌روی در مصرف و یا قرقره کردن زیاد با این محلول امکان دارد که به مینای دندان‌های شما آسیب بزند.

کمک به هضم غذا

نوشیدن مخلوط آب گرم و لیموترش باعث دفع مواد زائد می‌شود و همچنین ترشح صفرای بیشتر می‌شود. همین خواص نیز باعث می‌شود که مشکلاتی مانند یبوست و سوزش معده تسکین پیدا کند. البته حواستان باشد اگر دچار زخم معده یا سوزش شدید معده هستید در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنید. بهتر است میزان لیموترش آن را کمتر کنید. اگر در مصرف آن شک دارید قبل از هر کاری با پزشک معالج خود مشورت کنید.

دفع سموم بدن

این نوشیدنی باعث تمیزی و پاک‌سازی بدن می‌شود. ترکیب آب گرم با لیموترش باعث دفع راحت توکسین‌ها یا همان سموم بدن می‌شود. در واقع خاصیت ادرارآور بودن آن است که در نتیجه باعث تمیزی مجاری ادراری نیز می‌شود.

تسکین مشکلات تنفسی

با نوشیدن ترکیب آب گرم و لیموترش می‌توانید از مشکلات تنفسی خلاص شوید و عفونت و بیماری را از سینه‌ خود دور کنید. در واقع با مصرف این نوشیدنی فوق‌العاده با خاصیت، به مرور از سرفه کردن خلاص خواهید شد. این نوشیدنی همچنین برای مقابله با آسم و آلرژی‌های رایج نیز مفید است.

کمک به کاهش وزن

لیموترش به دلیل دارا بودن فیبر پکتین با گرسنگی و اضطراب مقابله می‌کند. باید بدانید که دنبال کردن رژیم غذایی که حالت آلکانی یا بازی بدن را بیشتر کند، کمک خواهد کرد تا راحت‌تر و سریع‌تر وزنتان کم شود. پس اگر رژیم گرفته‌اید صبح‌ها یک فنجان از این نوشیدنی را میل کنید.

پاکسازی پوست

ویتامین C موجود در لیموترش پوست را صاف و خوش آب و رنگ می‌کند. این ویتامین باعث محو شدن چین و چروک ریز شده و سموم را از خون خارج می‌سازد. در نتیجه پوستتان تمیز و شفاف می‌شود. شا می‌توانید به طور مستقیم محلولی که آماده کرده‌اید را به پوستتان بزنید. مشاهده می کنید به مرور زمان پوستتان صاف و شفاف خواهد شد. البته توصیه می شود در انجام این کار دچار افراط نشوید.

۹ معجزه مصرف آب گرم و لیمو به صورت ناشتا

احساس شادابی

زمانی که ذهن و روح و روان افراد درگیر استرس و مشکلات روزمره می‌شود، بدن ویتامین C بیشتری از دست می‌دهد. می‌توان روی ویتامین C لیموترش حساب کرد. با این ویتامین می‌توان با آسیب‌هایی که استرس و تنش‌های روحی به بدن تحمیل می‌کنند مقابله کرده و شرایط روحی مساعدتری داشت.

کمک به کاهش مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین

احتمالاً می‌دانید که نوشیدن قهوه به مرور تبدیل به عادت می‌شود. در واقع نوعی وابستگی در افراد ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید میزان مصرف کافئین بدن خود را کاهش دهید به این نوشیدنی اعتماد کنید. شروع صبح با این نوشیدنی بسیار خوب است و به مرور می‌تواند میزان مصرف کافئین را کاهش دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.