کد خبر : 6384
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 آوریل 2021 - 7:18

روایت دکتر حریرچی از پیشنهاد تزریق واکسن کرونا به رهبر انقلاب

روایت دکتر حریرچی از پیشنهاد تزریق واکسن کرونا به رهبر انقلاب

به مناسبت روز بهداشت جهانی؛ روایت دکتر حریرچی از پیشنهاد تزریق واکسن کرونا به رهبر انقلاب معاون کل وزیر بهداشت گفت: رهبر انقلاب همانطور که در واکسن آنفلوآنزا بر رعایت عدالت تاکید داشتند، در پاسخ به پیشنهاد تزریق واکسن کرونا هم تصریح کردند که منتظر واکسن داخلی هستم. به گزارش خبرنگار سلامن گروه علمی فرهنگی

برخی مانع خاموش کردن شعله های کرونا شده اند

به مناسبت روز بهداشت جهانی؛

روایت دکتر حریرچی از پیشنهاد تزریق واکسن کرونا به رهبر انقلاب

معاون کل وزیر بهداشت گفت: رهبر انقلاب همانطور که در واکسن آنفلوآنزا بر رعایت عدالت تاکید داشتند، در پاسخ به پیشنهاد تزریق واکسن کرونا هم تصریح کردند که منتظر واکسن داخلی هستم.

به گزارش خبرنگار سلامن گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما ، آقای دکتر ایرج حریرچی به مناسبت روز جهانی بهداشت در گفتگو با رسانه ملی افزود: تا کنون به هیچ مقام مسئولی واکسن کرونا تزریق نشده است، حتی ما که با گروههای درمانی ارتباط داریم واکسن تزریق نکرده و از سهم خود استفاده نکرده ایم.
معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: موقعی که واکسن آنفولانزا وارد داروخانه ها شد به رهبر انقلاب برای تزریق واکسن پیشنهاد شد، ایشان فرمودند مگر همه زدند که پاسخ داده شد خیر ، ایشان نیز فرمودند من هم نمی زنم.
دکتر حریرچی خاطرنشان کرد: الان هم که از ایشان سوال شد آیا واکسن کرونا می زنید؟ که ایشان تاکید کردند؛ منتظر واکسن داخلی هستم.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: پس به لحاظ عدالت و دسترسی شرایط کاملا رعایت می شود و هیچ تبعیضی بین فقیر و غنی ، مسئول و غیر مسئول و … وجود ندارد، البته استثناهایی هم مثل ورزشکاران پارالمپیک وجود دارد که شفاف اعلام می شود.
دکتر حریرچی همچنین با تشریح کارشکنی های آمریکا در نقل و انتقال پول برای خرید واکسن کرونا گفت: برای همین واکسن کواکس که دو شب قبل وارد کشور شد برای اینکه ۴۵ میلیون دلار از دلارهای کره جنوبی خود را که ۵ الی ۶ میلیارد دلار آنجا پول داشتیم، دولت کره می گفت این پول برود آمریکا و به حساب شرکت برگردد ممکن است توقیف شود.

کارشکنی های آمریکا در تامین دارو و واکسن 

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکل اصلی دسترسی به پول و انتقال آن بوده است، افزود: دولت پول را تامین کرد اما در خارج مشکل داشتیم.
آقای حریرچی گفت: حدود چهار ماه معطل انتقال پول برای واکسن کواکس بودیم. طرف کوبایی هم حدود ۸ میلیون دلار تا ۱۵ میلیون دلار در دو قسط می خواست که برای انتقال آن مشکل داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: همه مردم می دانند که به دلیل تحریم های ظالمانه و دردناک آمریکا ، در خرید واکسن کرونا مشکل داشتیم.
معاون کل وزیر بهداشت گفت: البته مثلا در واردات شکلات خیلی سخت گیری نمی کنند اما انگشت روی نیازهای اساسی مثل دارو و واکسن می گذارند.
دکتر حریرچی تصریح کرد: همین الان برای خرید مواد موثره برای تولید واکسن که در آمریکا انحصاری تولید می شود سنگ اندازی می کنند و جلوی آن را می گیرند و این همان جنگ است.
وی افزود: ما درگیر جنگ همه جانبه هستیم و راهش اتکا به تولید داخلی است و در واکسن کرونا هم در حال تولید هستیم.
معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: ما یکی میلیون و ۶۹۵ هزار دُز واکسن تا حالا وارد کردیم که ۵۲۰ هزار دُز اسپوتنیک روسی ، ۱۲۵ هزار دُز کواکسن بهارات هند ، ۱۰۰ هزار سوبرنا کوبا و ۷۰۰ هزار دز واکسن آسترازنکای تولید کره جنوبی است و ۲۵۰ هزار دز هم سینوفارم چین است و واکسن تولید داخل هم با سرعت در حال پیشرفت است .

برخی مانع خاموش کردن شعله‌ کرونا شدند

دکتر حریرچی گفت: برخی در ستاد کرونا مانع شدند تا از فرصت نوروز برای خاموشی شعله‌های کرونا استفاده کنیم و نمی‌توانم اسامی این افراد را بگویم. معاون کل وزیر بهداشت گفت: برخی در ستاد ملی کرونا مانع شدند تا از فرصت طلایی عید برای خاموش کردن شعله های کرونا استفاده کنیم؛ نمی توانم اسامی این افراد را بگویم، انها وزن دهی متفاوتی به کرونا در اولویت های کشور می دهند اما خواسته وزارت بهداشت ممنوعیت مسافرت‌ها بود.
معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: ما سال گذشته کار خاصی در نوروز انجام ندادیم و با تعطیلی ها توانستیم بیماری را مدیریت کنیم، نوروز فرصت مناسبی برای مدیریت بیماری بود چرا که حتی کارخانه های تولیدی تعطیل هستند ما می خواستیم جلوی سفرها را بگیریم و با طرح شهید سلیمانی شعله های کرونا را خاموش کنیم.
دکتر حریرچی بیان کرد: امروز ۲۵۷ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند و نسبت به سه روز پیش تعداد شهر‌های قرمز سه برابر شده است و ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و ۸۵ درصد شهر‌ها قرمز و نارنجی هستند و تمام مراکز استان‌ها قرمز شده اند و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.