کد خبر : 635
تاریخ انتشار : شنبه 2 فوریه 2019 - 16:24

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۱۲ بهمن ۹۷

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۱۲ بهمن ۹۷

بسمه تعالی نماز جمعه دوازدهمین روز از بهمن ۹۷ در شهر وزوان، باحال وهوای ۱۲ بهمن ۵۷، سالروز ورود امام راحل به میهن، باحضور پرشور مردم درمسجد صاحب الزمان و به امامت امام جمعه محترم، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان برگزار شد. خطبه اول: امام جمعه وزوان درخطبه اول نمازگزاران را به رعایت تقوای

بسمه تعالی

🌹نماز جمعه دوازدهمین روز از بهمن ۹۷ در شهر وزوان، باحال وهوای ۱۲ بهمن ۵۷، سالروز ورود امام راحل به میهن، باحضور پرشور مردم درمسجد صاحب الزمان و به امامت امام جمعه محترم، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان برگزار شد.🌹

🔸خطبه اول:

◀️امام جمعه وزوان درخطبه اول نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کردند. تقوا اجتناب از محارم و پیروی از خدا و بندگی است، بالاترین رتبه و مدال افتخار بندگی خداست؛ مادر تشهد می خوانیم پیامبر عبد و بنده خداست، لذا مابایدبنده خدا باشیم نه بنده شیطان و غیرخدا. وجود شیطان سگ دست آموز خداست، سگ درخانه اهل و عیال و آشنای خانه رانمی گیرد ولی غریبه ها و غیرخودی ها رامی گیرد.

🔹 انسان همیشه دردوراهی است که اگر پشت پابزند به بدی ها راه خوب را تشخیص می دهد. امام کاظم علیه السلام از غلام خانه ای که صدای لهو و لعب از آن می آمد پرسید آیا صاحب این خانه عبداست یا آزاد؟ غلام گفت آزاد است. حضرت فرمود آری او آزاد است که این همه گناه می‌کند، اگر عبد بود این کارها رانمی کرد. صاحب خانه از غلام خود سوال کرد چرا دیر برگشتی؟ خادم ماجرا رابرای ارباش گفت. صاحب خانه که نامش بُشر بود، متوجه شد شخصی که این صحبت را کرده امام کاظم است. سریعا با پای برهنه به دنبال امام دوید و گفت از این تاریخ به بعد می خواهم عبدخدا باشم نه آزاد؛ و از آن روز همیشه پابرهنه بود و معروف شد به بُشر حافی به معنی پابرهنه.

▫️دنیازندان مومن است، مومن بنده خداست وهر چه خدا گفت اطاعت می کند.

✔️اگر مابنده خدا باشیم خود اهل بیت به سراغ ما می‌آیند. زنی در زمان کشف حجاب توسط رضاخان، هفت سال درخانه ماند فقط برای حفظ حجاب. درهنگام وفات، امام زمان برای تشییع جنازه او حاضر شد. درعمل اگر ما بنده خوب خداباشیم می توانیم یار امام زمان ومستجاب الدعوه باشیم.

🔹ما بایدبنده خدا باشیم تا مَثَل خدا باشیم. مثل سقوط بچه ازپشت بام وصدای آن کارگرکشاورز که باگفتن کلمه بایست بچه میان زمین و آسمان ایستاد ونجات یافت. از این شخص پرسیدند درچه مقامی هستی که با گفتن یک کلمه آن بچه رانگاه داشتی؟ گفت یک عمرهرچه خداگفت گفتم چشم، حال از خداخواستم که یک بارحرف مرا اجابت کند.

🔸خطبه دوم:

◀️حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در خطبه دوم پس از حمدو سپاس الهی وسلام و صلوات بر ائمه و معصومین و سفارش به تقوا فرمودند انجام واجبات باعث قرب به خدا می شودو انجام مستحبات باعث حب و دوستی شده و نمک عبادات است. مکروهات خدا را زیاد انجام ندهید. ایشان افزودند طولانی ترین آیه ازسوره بقره درمورد قرض و زکات و انفاق است. درابتدای این سوره نیز می خوانیم مومنان کسانی هستند که اهل نماز، ایمان به غیب و اهل انفاق و بخشش از چیزهایی که خودخدا به ماداده است، هستند. ماهرچه داریم از خود خداست، لذا خدا می فرماید ازچیزهایی که به تودادیم در راه ما انفاق کن تابرکت و سلامت و سعادت در دنیا به دست آوری. صدقه دادن از دست دادن مال نیست بلکه ذخیره و به دست آوردن مال است. در روزجمعه صدقه چندبرابر ثواب دارد.

✔️ ایشان دربخش بعدی این خطبه، مشکل کل کشور و به خصوص بخش رامسئله اشتغال دانست. اولویت همه مسئولین بالاخص مسئولین این بخش باید مسئله اشتغال جوانان و به ویژه توسعه دام و کشاورزی باشد وکارهای دیگر دراولویت های بعدی است.
اگر مشکل اشتغال حل شود دزدی ها کم می شود، مهاجرت کم می شودو اکثر فساد ها که ریشه آن بیکاری است ازبین می رود.

✔️ خطیب جمعه وزوان در ادامه ضمن گرامیداشت روز ۱۲ بهمن روزورود تاریخی امام خمینی رحمه الله علیه به میهن و آغاز دهه فجر، برخی ازدستاوردهای انقلاب اسلامی را برشمردند.
▫️ رتبه اول علمی درمنطقه و شانزدهم در دنیا،
▫️رتبه دوم درفناوری سلول های بنیادی،
▫️رتبه ششم درفناوری نانو،
▫️رتبه سیزدهم درزمینه زیست فناوری،
▫️رتبه دوم درشاخص توسعه انرژی،
▫️رتبه دوم ذخیره گازهای طبیعی و
▫️ رتبه سوم جهان درتولید نفت

ازجمله این پیشرفت هاست.
▫آمار دانشجویان از ۷۰ هزار نفر بعد از انقلاب به ۴ میلیون نفررسیده است.

✔️ ۷ درصدمنابع جهان در ایران است؛
نمونه مهم آن معدن طلای موته است که ۲ درصد منافع آن بایدبه بخش تعلق گیرد.

✔️مسئله استقلال و آزادی در این مملکت به فضل الهی تا حد زیادی محقق شده است.

🔹اگر مشکل در کشور وجود دارد از مسئولین بی درد و بی تدبیر است. همه مشکلات و گرفتاری های مردم از آمریکا نیست بلکه از بی تدبیری و سوء مدیریت و درد نشناسی، تشریفات و تجملات مسئولین بی درد و مرفه ماست؛ که در این میان، کارهایی مثل جشن تولد در کاخ سعدآباد نمکی است بر زخم مردم و جای خجالت دارد.

🔹 این کشور، کشور شیعه ایست که دشمنان داخلی و خارجی بر علیه آن بسیار توطئه می کنند، ولی امام زمان پشتیبان اوست.

🔹والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته🔹

🆔 @setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.