کد خبر : 6207
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 فوریه 2021 - 15:08

کرونای انگلیسی تا ۷۰ درصد مرگبارتر از ویروس اصلی

کرونای انگلیسی تا ۷۰ درصد مرگبارتر از ویروس اصلی

دانشمندان دولت بریتانیا بر اساس یک ارزیابی جدید اعلام کردند که این واریانت کروناویروس که در در این کشور منشا گرفته است احتمالا تا ۷۰ درصد مرگبارتر از سویه اصلی ویروس است. به گزارش از بیزنس اینسایدر در این گزارش که چندین بررسی را ارزیابی کرده است، دانشمندان تخمین زدند که این سویه به نام

دانشمندان دولت بریتانیا بر اساس یک ارزیابی جدید اعلام کردند که این واریانت کروناویروس که در در این کشور منشا گرفته است احتمالا تا ۷۰ درصد مرگبارتر از سویه اصلی ویروس است.

B.1.1.7

به گزارش از بیزنس اینسایدر در این گزارش که چندین بررسی را ارزیابی کرده است، دانشمندان تخمین زدند که این سویه به نام B.1.1.7 می‌تواند ۳۰ تا ۷۰ درصد مرگبارتر از ویروس اصلی باشد.

این بررسی‌ها قبلا نشان داده‌اند که این سویه انگلیسی واگیرتر است و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس ماه پیش اعلام کرد ممکن است این سویه با «میزان بالاتر مرگ‌ومیر همراهی دارد.»

این ارزیابی این نگرانی را تایید کرد، اما دانشمندان همچنین گفتند نیاز به بررسی‌ها گسترده‌تر درباره مرگ‌های ناشی این سویه وجود دارد.

در ضمن، این واریانت واگیرتر اکنون در سراسر جهان از جمله در آمریکا در حال گردش است. این واریانت اکنون در دست کم ۸۲ کشور شناسایی شده است. یک بررسی که نتایج آن در ابتدای این ماه منتشر شد، نشان داد واریانت انگلیسی با سرعت بالایی در سراسر آمریکا در حال انتشار است و شمارش موارد بیماری ناشی از این سویه هر ده روز یک بار دو برابر می‌شود.

در این گزارش آمده است: «این یافته‌ها نشان می‌دهند که سویه B.1.1.7 انگلیسی تا مارس ۲۰۲۱ به سویه غالب در بسیاری از ایالت‌های آمریکا بدل خواهد شد و باعث اوج‌گیری بیشتری موارد کووید-۱۹ در این کشور خواهد شد، مگر اینکه اقدامات اضطراری مهار بیماری به طور فوری اعمال شود.»

این بررسی همچنین نشان می‌دهد که واریانت انگلیسی نسبت به سویه‌های دیگر در حال انتشار در آمریکا ۳۵ تا ۴۵ درصد واگیرتر است. دانشمندان همچنین ابراز نگرانی کرده‌اند که این واریانت ممکن است دارای جهشی باشد که باعث مقاوم شدن آن در برابر واکسن‌ها شود.

هنوز دقیقا معلوم نیست چرا واریانت انگلیسی میزان بالاتر مرگ‌ومیر دارد. دانشمندان گفته‌اند یک دلیل احتمالی ممکن است این باشد که افراد مبتلا به این واریانت بار ویروسی بیشتری دارند، به عبارت دیگر ویروس بیشتری در بدنشان وجود دارد و بار ویروسی بالاتر با بیماری شدیدتر  کووید-۱۹ ارتباط دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.