کد خبر : 6201
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 فوریه 2021 - 14:41

واکنش بایدن به دومین تبرئه ترامپ | فصل غمناک در تاریخ دموکراسی آمریکا

واکنش بایدن به دومین تبرئه ترامپ | فصل غمناک در تاریخ دموکراسی آمریکا

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در واکنش به تبرئه شدن دونالد ترامپ در دومین محاکمه استیضاح از مردم کشورش خواست از دموکراسی دفاع کنند و بدانند دموکراسی چه اندازه شکننده است. به گزارش همشهری‌آنلاین، اندکی پس از آن که سنای آمریکا با ترکیب آرای ۵۷ به ۴۳ به بی‌گناه بودن ترامپ رأی داد و او را

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در واکنش به تبرئه شدن دونالد ترامپ در دومین محاکمه استیضاح از مردم کشورش خواست از دموکراسی دفاع کنند و بدانند دموکراسی چه اندازه شکننده است.

جو بایدن

به گزارش همشهری‌آنلاین، اندکی پس از آن که سنای آمریکا با ترکیب آرای ۵۷ به ۴۳ به بی‌گناه بودن ترامپ رأی داد و او را از اتهام تحریک مردم به آشوب در کنگره تبرئه کرد، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه خود این رویداد را «فصل غمناک تاریخ آمریکا» خواند.

بایدن در بیانیه خود افزود: «هیچ‌کس در ذات اتهام‌های رئیس‌جمهوری پیشین در تحریک به شورش کنگره در روز ششم ژانویه بحث و تردید ندارد؛ ماجرایی که در آن پنج نفر جان خود را از دست دادند. حتی آن کسانی که علیه محاکمه رأی دادند، از جمله رهبر سناتورهای جمهوری‌خواه، میچ مکانل، بر گناهکار بودن ترامپ در کوتاهی در انجام وظیفه و تحریک به خشونت لجام‌گسیخته در کنگره اذعان کردند.»

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به کسانی که روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ از نمادهای دموکراسی دفاع کردند، گفت: «این فصل غمناک و تاریک در تاریخ به ما یادآوری کرد دموکراسی تا چه اندازه شکننده است؛ اینکه باید همواره از دموکراسی دفاع کرد و ما باید همیشه محتاط باشیم. هر کدام از ما آمریکایی‌ها یک وظیفه و یک مسئولیت داریم، به ویژه رهبران آمریکا که باید از حقیقت دفاع کنیم و بر دروغ چیره شویم.»

فقط پس از پنج روز بحث و گفت‌وگوی داغ در صحن ساختمانی که کمی بیش از یک ماه پیش صحنه تاخت و تاز اوباش و شورشیان هوادار ترامپ بود، سناتورهای دموکرات برای همراه کردن همتایان جمهوری‌خواه خود در رأی مثبت دادن به محاکمه استیضاح کم آوردند و رئیس جمهوری پیشین با اختلاف ۱۰ رأی توانست از دومین محاکمه خود هم جان سالم به در برد. هفت نفر از جمهوری‌خواهان به استیضاح ترامپ رأی مثبت دادند.

ریچارد بر از کارولینای شمالی، بیل کسیدی از لوییزیانا، سوزان کالینز از مین، لیزا مرکووسکی از آلاسکا، میت رامنی از یوتا، بن سس از نبراسکا و پت تومی از پنسلیوانیا هفت سناتور جمهوری‌خواه بودند که به محاکمه ترامپ رأی مثبت دادند. برای رأی آوردن استیضاح رئیس جمهوری پیشین در سنا به ۶۷ رأی مثبت نیاز بود. نکته جالب این که برخی سناتورهای جمهوری‌خواه موافق استیضاح از ترس تهدیدهای هواداران ترامپ به آن رأی منفی دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.