کد خبر : 6195
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 فوریه 2021 - 14:08

آماده‌باش ۵۱۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی برای واکسیناسیون رایگان

آماده‌باش ۵۱۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی برای واکسیناسیون رایگان

کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا در گزارشی اعلام کرد حدود ۴۵۰۰ مرکز درمانی و حدود ۶۰۰ بیمارستان که از قبل جانمایی شده‌اند، آماده انجام واکسیناسیون توسط افراد ماهر و دوره‌دیده زیر نظر تیم پزشکی هستند. به گزارش از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور پس از گزارش کمیته بهداشتی و درمانی

کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا در گزارشی اعلام کرد حدود ۴۵۰۰ مرکز درمانی و حدود ۶۰۰ بیمارستان که از قبل جانمایی شده‌اند، آماده انجام واکسیناسیون توسط افراد ماهر و دوره‌دیده زیر نظر تیم پزشکی هستند.

واکسیناسیون

به گزارش از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور پس از گزارش کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا از روند واکسیناسیون در کشور تاکید کرد که با ورود محموله‌های جدید واکسن، تلاش شود روند واکسینه کردن حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کادر بهداشت و درمان و همچنین افراد سالمند آسیب‌پذیر یا دارای بیماری زمینه‌ای، تا پایان امسال تکمیل شود.

کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی کرونا در گزارش روز پنجشنبه خود به جلسه روسای کمیته‌های تخصصی این ستاد به ریاست حسن روحانی عنوان کرد فاز یک واکسیناسیون طبق سند ملی تدوین‌شده، شامل واکسینه کردن حدود ۶۴۰ هزار کادر بهداشت و درمان و حدود ۷۰۰ هزار نفر افراد سالمند آسیب‌پذیر یا دارای بیماری زمینه‌ای است.

در این گزارش عنوان شد حدود ۴۵۰۰ مرکز درمانی و حدود ۶۰۰ بیمارستان که از قبل جانمایی شده‌اند، آماده انجام واکسیناسیون توسط افراد ماهر و دوره‌دیده زیر نظر تیم پزشکی هستند و واکسیناسیونی که برای گروه‌های پرخطر انجام می‌شود کاملا رایگان است.

کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گزارشی را از روند تحویل محموله‌های بعدی واکسن کرونا و رایزنی‌هایی که با همکاری و مساعدت وزارت خارجه، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط انجام گرفته، ارائه کرد.

روحانی در همین ارتباط تاکید کرد که تمامی مراحل عملیات واکسیناسیون در کشور باید دقیقا در چارچوب سند ملی تدوین شده، انجام گیرد و روند آن نیز دقیق و شفاف به مردم گزارش داده شود به گونه‌ای که هیچ ابهامی در این خصوص بی‌پاسخ نماند.

رئیس جمهوری اظهار کرد: ضروری است به طور روشن از طریق رسانه‌های همگانی و ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور، جزئیات سند ملی واکسیناسیون تشریح و برای افکار عمومی تبیین شود.

روحانی افزود: همچنین ضروری است به تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شود روند اطلاع‌رسانی در خصوص واکسن و تمامی موضوعات مرتبط با آن، باید از یک مسیر و صدای واحد و از طریق سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا انجام گیرد.

رئیس جمهوری به کمیته تبلیغات ستاد ملی ماموریت داد در ارتباط با روند اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و شفافیت در خصوص واکسیناسیون، دستورالعملی را برای رسانه‌های کشور، رسانه ملی و فضای مجازی تهیه و ابلاغ کند.

روحانی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت که طی سال گذشته ایثارگرانه جان خود را در راه سلامت مردم فدا کردند، از روند واکسیناسیون کادر سلامت و تامین امنیت جان آنان ابراز خرسندی کرد و گفت قطعا ملت شریف از این موضوع خوشحال و خرسند خواهند بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.