کد خبر : 6074
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 ژانویه 2021 - 8:04

آغاز عملیات اجرایی ساخت یک باب واحد آموزشی خیر ساز ( خیر مرحوم نعمت الله زمانیان ) در روستای شهید پرور ونداده

آغاز عملیات اجرایی ساخت یک باب واحد آموزشی خیر ساز (  خیر مرحوم نعمت الله زمانیان ) در روستای شهید پرور ونداده

ساخت مدرسه ی خیر ساز در روستای ونداده با پیگیری جناب آقای حاجی؛ آغاز عملیات اجرایی ساخت یک باب واحد آموزشی خیر ساز ( نعمت الله زمانیان ) در روستای شهید پرور ونداده به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه میمه : طی آیینی با حضور طباطبایی امام جمعه شهر میمه ،حسینعلی حاجی

photo_2021-01-15_13-20-19

ساخت مدرسه ی خیر ساز در روستای ونداده

با پیگیری جناب آقای حاجی؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت یک باب واحد آموزشی خیر ساز ( نعمت الله زمانیان ) در روستای شهید پرور ونداده

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه میمه : طی آیینی با حضور طباطبایی امام جمعه شهر میمه ،حسینعلی حاجی نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه و عضو هیات رییسه در مجلس شورای اسلامی ،لطفی بخشدار بخش میمه ،ذاکران معاونت اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان ، فرزندان خیر مرحوم نعمت الله زمانیان ،رییس اداره آموزش و پرورش وهمراهان ،جمعی از مسئولین و اهالی روستای ونداده از توابع بخش میمه کلنگ یک باب دبستان شش کلاسه توسط فرزندان خیرحاج نعمت الله زمانیان بنام نعمت یک به زمین زده شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه میمه ضمن عرض خیر مقدم گفت: سعی و کوشش در امر مدرسه سازی یکی از ماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن فرزندان ایران زمین به بالاترین جایگاه های علمی دست پیدا خواهند کرد.
نوروزی افزود: این آموزشگاه ۶کلاسه ابتدایی با زیربنا ۵۸۳مترمربع در زمینی به مساحت ۴۰۰۰مترتوسط فرزندان زنده یاد حاج نعمت الله زمانیان تحت نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان احداث خواهد شد .
نوروزی با تاکید بر اینکه نقش عمده‌ای که خیرین مدرسه‌ساز در اعتلای علم ایفا می‌کنند، غیرقابل انکار است، گفت: اگر خیرین نیک اندیش در امر ساخت مدرسه وارد میدان نمی شدند، آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای در زمینه تأمین فضای آموزشی مواجه می شد .
رییس اداره آموزش و پرورش منطقه میمه درپایان ضمن تشکر از خانواده زنده یاد زمانیان که بخش میمه را برای ساخت مدرسه انتخاب کردند چون ۶۰درصد مدارس این منطقه فرسوده هستند

در این مراسم طباطبایی با اشاره به آیات قرآن در مورد انجام کار خیر و سختیِ گذشتن از مال و پیوند متاع قلیل دنیوی به خیر کثیر گفت : باید به خیرین تبریک گفت که با خدا معامله می کنند.
وی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این جلسه اشاعه فرهنگ مدرسه سازی و تشویق خیرین در این کار بزرگ است.
طباطبایی همچنین با اشاره به اینکه مدرسه سازی یک کار ریشه ای و فرهنگی ست افزود: فرهنگ سازی در مدرسه انجام می شودو در این مکان می توان پیشگیری از بیماریها و آسیبهای اجتماعی شرکت در نماز جماعت و … را به دانش آموزان آموزش داد.
وی مدرسه سازی را در اولویت کارهای خیر در جامعه دانست و افزود: مدرسه مکانی ست همه شمول که هر کسی در هر شرایطی واز هر طبقه فرهنگی از جامعه به آن نیازمند است پس مدرسه خیرساز جایی ست که همه افراد اجتماع می توانند از بنای اهدایی خیرین بزرگواراستفاده کنند.
حاجی نماینده مردم شهرستان درمجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تقدیر از همت فرزندان خیرزنده یاد حاج نعمت الله زمانیان گفت: خیرین مدرسه ساز مهمترین رکن توسعه زیرساخت علمی کشور هستند و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز تنها گزینه برای گسترش فضاهای آموزشی بویژه در شهرستان شاهین شهر و میمه است.
حاجی در ادامه سخنانش بیان کرد که قدمت و ارزشمندی و جایگاه هر مکانی که بخواهیم از آن صحبت کنیم وابسته به آن آدمهایی است که به آن سرزمین و مکان هویت دادند و کدام مکان بهتر از مدرسه که در آن آینده سازان این مرز و بوم به تحصیل مشغول هستند می تواند باشد .
در پایان دکلمه ای که از زبان دانش آموزان این روستا برای خیرین مدرسه ساز بویژه فرزندان گرانقدر زنده یاد نعمت الله زمانیان تهیه شده بود توسط یکی از دانش آموزان روستا قرائت گردید.
سپس به رسم یاد بود سبد گل هدیه به روح مرحوم زنده یاد نعمت الله زمانیان وچند جلد قران نفیس که توسط اداره آموزش و پرورش منطقه میمه تهیه شده بود به فرزندان مرحوم زمانیان هدیه گردید .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.