کد خبر : 6034
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 31 دسامبر 2020 - 6:19

استفاده از الگوهای آموزشی حوزه علمیه برای کارآمدی دانشگاه‌ها

استفاده از الگوهای آموزشی حوزه علمیه برای کارآمدی دانشگاه‌ها

استفاده از الگوهای آموزشی حوزه علمیه برای کارآمدی دانشگاه‌ها سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: اگر به دنبال کارآمدی سیستم دانشگاهی هستیم، باید از الگوهای آموزشی حوزه علمیه استفاده کنیم. البته حوزه علمیه نیز وظیفه دارد سیستم آموزشی سنتی خود را حفظ کند. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن خیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان

استفاده از الگوهای آموزشی حوزه علمیه برای کارآمدی دانشگاه‌ها

استفاده از الگوهای آموزشی حوزه علمیه برای کارآمدی دانشگاه‌ها

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: اگر به دنبال کارآمدی سیستم دانشگاهی هستیم، باید از الگوهای آموزشی حوزه علمیه استفاده کنیم. البته حوزه علمیه نیز وظیفه دارد سیستم آموزشی سنتی خود را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن خیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم صبح امروز در وبینار تخصصی هفته پژوهش با عنوان «وحدت حوزه و دانشگاه» که در واحد الکترونیک برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد پدیدار شناسی و نیازسنجی آموزشی طلاب از جمله مباحث بسیار مهم محسوب می شود که پژوهشگران باید در راستای وحدت میان حوزه و دانشگاه به آن توجه داشته باشند.  

وی افزود: آموزش طلاب و نظام آموزشی حوزه های علمیه می تواند پایه و اساس نظام تعلیم و تربیت قرار بگیرد. همواره روند آموزشی در حوزه این گونه بوده است که هرکدام از طلاب بعد از آموختن یک درس، تبدیل به استاد آن درس می‌شدند. این رویه در نظام‌آموزشی کشور باید به عنوان الگو استفاده شود.  

خیری ادامه داد: در سیستم‌آموزشی حوزه علمیه در طول تاریخ، از پراکنده گویی اجتناب شده  و به موضوعات اصلی می پرداختند. اگر به دنبال کارآمدی سیستم دانشگاهی هستیم، باید از الگوهای آموزشی حوزه علمیه استفاده کنیم. البته حوزه علمیه نیز وظیفه دارد سیستم آموزشی سنتی خود را حفظ کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی‌ قم با انتقاد از برخی رویکردهای سنتی در فرآیند آموزشی حوزه های علمیه گفت: در نظام آموزشی حوزه علمیه، بیشتر ارائه درس از سوی استاد مطرح بوده است و فرآیند تحقیق و تقریر از سوی طلاب، چندان جایگاهی نداشته است. بخشی از این مشکل ناشی از سیستم آموزش سنتی است که باید هرچه زودتر اصلاح شود. درحالی که این ‌مشکل در دانشگاه ها وجود ندارد و آموزش، مبتنی بر ارائه تحقیق و پژوهش و مقاله از سوی دانشجویان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.